2013-11-26, 20:58
Medlem
hej.. min tjej lämnade mig för 2 månaders sedan efter ett 2 års förhållande...
min bästa vän hängde sig för 2 veckor sedan..

det va jag som hittade han och han överlevde pga det.. men är tyvärr inte vid medvetandet ..

alla mina andra kompisar har lämnat mig efter jag lämna dom för min flickvän i 2 år.. alla utom han ..

har ångest hela jävla tiden och vet fan inte vart jag ska ta vägen...
jag är så sjuuuuukt ensam..

va fan ska man göra åt all jävla skit ..
Citera
2013-11-26, 21:06
Medlem
Polacksallts avatar
Beklagar vad som hände din vän. Tur du var på plats och kunde ingripa. En sådan händelse är inget man bara förväntas svälja och gå vidare från som om ingenting har hänt. Givetvis påverkas du psykiskt av det som inträffade och det är viktigt att även du får stöd att bearbeta detta. Jag skulle råda dig till att kontakta vårdcentralen för behandling av ångest.
Citera
2013-11-26, 21:07
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluss21
hej.. min tjej lämnade mig för 2 månaders sedan efter ett 2 års förhållande...
min bästa vän hängde sig för 2 veckor sedan..

det va jag som hittade han och han överlevde pga det.. men är tyvärr inte vid medvetandet ..

alla mina andra kompisar har lämnat mig efter jag lämna dom för min flickvän i 2 år.. alla utom han ..

har ångest hela jävla tiden och vet fan inte vart jag ska ta vägen...
jag är så sjuuuuukt ensam..

va fan ska man göra åt all jävla skit ..

Du bröt manskoden nummer ett, du valde hoes before bros. Ingen flickvän finner en man som inte har ett liv utanför henne attraktiv. Ensamhet är inte så farligt, snarare väldigt skönt och avslappnande, lär dig en läxa så du inte gör om samma misstag när du blir äldre.

Och sluta böla som en fitta, folk är med om värre saker och klarar sig galant, deal with it som en man din lilla tönt.
Citera
2013-11-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polacksallt
Beklagar vad som hände din vän. Tur du var på plats och kunde ingripa. En sådan händelse är inget man bara förväntas svälja och gå vidare från som om ingenting har hänt. Givetvis påverkas du psykiskt av det som inträffade och det är viktigt att även du får stöd att bearbeta detta. Jag skulle råda dig till att kontakta vårdcentralen för behandling av ångest.
jag var inte på plats. kom dit av en slump...
det värsta av allt är att man ser hela händelseförloppet i huvudet om och om igen.

sen att han lämna mig. fan . han visste ju att jag mådde dåligt
Citera
2013-11-26, 21:14
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
det värsta av allt är att man ser hela händelseförloppet i huvudet om och om igen.

Han verkar inte ha mått så särskilt bra heller..
Citera
2013-11-26, 21:16
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Visste du att han mådde tillräckligt dåligt för att utsätta sig för något sånt här? Om inte så kanske han kände att sin bästa kompis knappast brydde sig om han tillräckligt för att ta reda på hur han mådde och kände därmed att han förlorat allt som han hade kvar att leva för. Va inte så egoistisk. För övrigt ledsen att det hände, hoppas det ordnar sig.
Citera
2013-11-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Visste du att han mådde tillräckligt dåligt för att utsätta sig för något sånt här? Om inte så kanske han kände att sin bästa kompis knappast brydde sig om han tillräckligt för att ta reda på hur han mådde och kände därmed att han förlorat allt som han hade kvar att leva för. Va inte så egoistisk. För övrigt ledsen att det hände, hoppas det ordnar sig.
aldrig vart några tecken på nått sånt. vi hade skit skojj några dagar innan bara...
Citera
2013-11-26, 21:24
Medlem
Polacksallts avatar
Citat:

Återupplevande är ett kognitivt symptom på traumatisering. Att du var där bara av en slump sätter förstås också igång en massa tankegångar såsom "vad skulle ha hänt om jag inte bestämde mig för att gå dit", "tänk om jag varit där lite tidigare" osv osv.

Kommer du söka professionellt stöd och ta ansvar för din hälsa?
Citera
2013-11-26, 21:30
Medlem
Citat:
Återupplevande är ett kognitivt symptom på traumatisering. Att du var där bara av en slump sätter förstås också igång en massa tankegångar såsom "vad skulle ha hänt om jag inte bestämde mig för att gå dit", "tänk om jag varit där lite tidigare" osv osv.

Kommer du söka professionellt stöd och ta ansvar för din hälsa?
jag kommer inte söka något stöd.. i detta fall vill jag bara ha tbx mitt ex. hon förstooood mig så som ingen annan gjort förr.. men hon skiter i mig totalt nu...

dock fått en väääldigt bra "kompis" här på flashback.
och hen har stöttat mig i ur och skur..
(har flera konton för att inte outa mig).
Citera
2013-11-26, 21:40
Medlem
Polacksallts avatar
Citat:
jag kommer inte söka något stöd.. i detta fall vill jag bara ha tbx mitt ex. hon förstooood mig så som ingen annan gjort förr.. men hon skiter i mig totalt nu...

dock fått en väääldigt bra "kompis" här på flashback.
och hen har stöttat mig i ur och skur..
(har flera konton för att inte outa mig).

Om så är fallet undrar jag naturligtvis vad din trådstart syftar till.
Citera
2013-11-26, 21:40
Medlem
Citat:
Om så är fallet undrar jag naturligtvis vad din trådstart syftar till.
jag vet inte. jag har ingen aning. allt e så ensamt bara
Citera
2013-11-27, 00:54
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Det där låter ju lagom själviskt. Han hade nog sina skäl.
Men det är tråkigt att du känner dig ensam men det händer oss alla.
Tiden lindrar alla sår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in