2013-11-25, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Varför fick inte advokaten gehör för sin begäran? Låter konstigt..
Varför nöjde han sig? Nu menar du att det kanske är försent.
Kanske stjärnadvokaten också gjorde ett misstag där?

Du får kalla det vad du vill, jag ska inte hindra dig, men jag tycker det är lågt att påstå att Marina hade en mörk sida. Speciellt om man ser vem som stod henne närmast.

Utredande polis tror jag tog extern hjälp med analyser av it. Du behöver troligtvis inte vara orolig.

Advokaten nöjde sig med en friande dom.
Polisen fick gå hem med svansen mellan benen.

Det var advokaten som säger att M hade en mörk sida. De flesta som tagit del av materialet håller med. Den är mörk för att det finns andra störda typer i detta fora.
FS har inget med den sidan att göra, kanske därför det tog slut ? Han var inte fan av våldsamt sex.

Att få ut visst material ur datorerna var inget problem. Frågan är vad man gjorde med det ?
Det oroar mig, för initialt gjorde man inte mycket. Man hade Marinamannen.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-25 kl. 11:45.
Citera
2013-11-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag säger inte emot dig. Problemet är att det inte går att avföra 33 män bortom rimligt tvivel två år efter brottet. Så om bevisen som pekar på FS inte räcker så blir han inte dömd.

IT-forensikern Frågaintemig sa i TR att hon hade hittat 45-50 kontakter i Marinas dator. Vart tog de övriga 12-17 vägen? Har polisen inte identifierat dem? Hur ska man då avföra dem?

En logisk kullerbytta: Har man belägg att avföra så har man, angiven tidsrymd är inte magisk på något sätt. Ett rent påhitt.

Idag vimlar det av kontakter i många människors datorer... Friar inte FS. Många har hundratals, eller tusentals... Friar inte FS.

Viktigt att förstå en grundbult i rättssystemet, låt oss jämföra med vårt solsystem och universum. Man behöver inte ge sig ut i universum och kartlägga alla solsystem för att kunna konstatera att det bara finns EN måne (mördare) i vårt solsystem. "Månen" kan inte frikännas för att "universum" inte är kartlagt... Att kartlägga universum är, i detta avseende, ointressant. Att det dessutom är omöjligt friar inte "månen"...

Och debattekniken är milt sagt uttjatad och invaliderad...
Citera
2013-11-25, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag säger inte emot dig. Problemet är att det inte går att avföra 33 män bortom rimligt tvivel två år efter brottet. Så om bevisen som pekar på FS inte räcker så blir han inte dömd.

IT-forensikern Frågaintemig sa i TR att hon hade hittat 45-50 kontakter i Marinas dator. Vart tog de övriga 12-17 vägen? Har polisen inte identifierat dem? Hur ska man då avföra dem?

Fetat:
Är det inte bl.a. det domstolen nu kommer att avgöra? Menar du att man inte ens ska försöka?
Nej, det vore väl det bästa för FS, men inte för oss andra.

Jag antar att Marina hade långt fler kontakter än så, många av mina vänner har tusentals "vänner" på facebook. Var går den gränsen?

Alla? De som hade kontakt senast? De närmsta geografiskt?
Var går gränsen när man kan anse att polisen har uteslutit alla rimliga alternativ... dels för dig, dels för en domstol?
Citera
2013-11-25, 11:47
Bannlyst
Citat:
Fetat:
Är det inte bl.a. det domstolen nu kommer att avgöra? Menar du att man inte ens ska försöka?
Nej, det vore väl det bästa för FS, men inte för oss andra.

Jag antar att Marina hade långt fler kontakter än så, många av mina vänner har tusentals "vänner" på facebook. Var går den gränsen?

Alla? De som hade kontakt senast? De närmsta geografiskt?
Var går gränsen när man kan anse att polisen har uteslutit alla rimliga alternativ... dels för dig, dels för en domstol?

Ingen aning ?
Åklagaren har nu nöjt sig med 33, IT-forensikern säger ett 50-tal.
Vi får se. Oroande om man inte har hittat Allan eller Francois.
Och att nya gökar verkar dykt upp.
Citera
2013-11-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Det var advokaten som säger att M hade en mörk sida. De flesta som tagit del av materialet håller med. Den är mörk för att det finns andra störda typer i detta fora.
FS har inget med den sidan att göra, kanske därför det tog slut ? Han var inte fan av våldsamt sex.

Att få ut visst material ur datorerna var inget problem. Frågan är vad man gjorde med det ?

Då ser det ut som om stjärnadvokaten gjorde ett misstag, som inte tänkte på den tredje rundan och följe upp ordentligt. Är det utredarnas fel?

Klart att försvarsadvokaten spelar det kortet, men hur trovärdigt är det?
De flesta som läst materialet anser nog att Marina hade oturen att träffa på fel person. That's all. Vad jag har sett är det endast några få killergroupies som tycker annorlunda.

Har du källa på att han inte var fan av våldsamt sex. Vittnesmål säger nämligen annat.
Har ni varit intima?
Citera
2013-11-25, 12:03
Bannlyst
Citat:
Då ser det ut som om stjärnadvokaten gjorde ett misstag, som inte tänkte på den tredje rundan och följe upp ordentligt. Är det utredarnas fel?

Klart att försvarsadvokaten spelar det kortet, men hur trovärdigt är det?
De flesta som läst materialet anser nog att Marina hade oturen att träffa på fel person. That's all. Vad jag har sett är det endast några få killergroupies som tycker annorlunda.

Har du källa på att han inte var fan av våldsamt sex. Vittnesmål säger nämligen annat.
Har ni varit intima?

Vad har advokaten inte följt upp ?
Vi får väl se om Åklagaren har tagit fram något Hollandspår eller inte, jag vet inte hur dum ÅK vill se ut, räcker det inte med en jubelåsna; Kvarnström ?

Det är din tolkning.
ÅKs tolkning är att det fanns 33 personer som behövde utredas. IT-forensikern pratar om ett 50-tal. Är ÅK+IT-for. killergroupies då ?
De får snacka ihop sig om en siffra så får försvaret ta ställning.

Läs FUP, FS säger själv att BDSM inte är hans grej.
Citera
2013-11-25, 12:09
Medlem
Citat:
Vad har advokaten inte följt upp ?
Vi får väl se om Åklagaren har tagit fram något Hollandspår eller inte, jag vet inte hur dum ÅK vill se ut, räcker det inte med en jubelåsna; Kvarnström ?

Det är din tolkning.
ÅKs tolkning är att det fanns 33 personer som behövde utredas. IT-forensikern pratar om ett 50-tal. Är ÅK+IT-for. killergroupies då ?
De får snacka ihop sig om en siffra så får försvaret ta ställning.

Läs FUP, FS säger själv att BDSM inte är hans grej.

Felet åklagare PÅK gjorde var att försöka åtala utan en kropp. Det misstaget begår man inte nu.

Ta ställning gör HR, inte advokaten, men det är upp till stjärtadvokaten Hansson nu att börja jobba. Det har han inte behövt tidigare.
Spännande, var ordet!

Du litar alltså mer på den misstänkta än vittnesmål?
Bra, då vet vi din inställning. Fast den visste jag ju redan.
Citera
2013-11-25, 12:22
Bannlyst
Citat:
Felet åklagare PÅK gjorde var att försöka åtala utan en kropp. Det misstaget begår man inte nu.

Ta ställning gör HR, inte advokaten, men det är upp till stjärtadvokaten Hansson nu att börja jobba. Det har han inte behövt tidigare.
Spännande, var ordet!

Felet ÅK har gjort och verkar göra igen, är att åtala utan ett enda bevis.
Det kommer som du säger HR ta ställning till.

Man kan inte lita mer på FS än man litar på ÅK.
Den enas påstående behöver inte vara mer trovärdigt för att den andres låter bättre.

Bara för att ÅKs historia är rena skämtet och motsägs av vittnen behöver inte det betyda att FS inte ljuger om kyrkogården.
Men hans historia styrks av att det 1. saknas alibi, något som han hade eftersträvas om han var GM och 2. han pekar ut en specifik P-plats som är kontrollerbar.
Citera
2013-11-25, 12:28
Medlem
Citat:

FS var inte fan av våldsamt sex?

Verkligen?

Så kvinnan han höll fast, enligt FUP, och onanerade i (våldtäkt)? Hur var det med det?

Eller, kanske håller du med, att det inte var "dåligt sex" som "någon" skrev här, utan ren och skär våldtäkt? BRA! I så fall.

I vilket fall var det våldsamt. FS har visat sig kapabel till många typer av våld...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-25 kl. 12:35.
Citera
2013-11-25, 12:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ingen aning ?
Åklagaren har nu nöjt sig med 33, IT-forensikern säger ett 50-tal.
Vi får se. Oroande om man inte har hittat Allan eller Francois.
Och att nya gökar verkar dykt upp.
Det är verkligen ett underbetyg av polis att de inte kollat upp alla män M hade kontakt med.
Av att bara kolla listan över chartkontakter/sexkontakter som dök upp i tidigare rättegång så ser man att alla män inte ens är hörda.
Och de som hörts har bara blivit uppringda av polis.
Här kan man nästan få en bild av hur en gift man ser sitt liv sönderfalla i skiljsmässa när polis ringer och vill ha lite information om hans kontakter med M.
Citera
2013-11-25, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
FS var inte fan av våldsamt sex?

Verkligen?

Så kvinnan han höll fast, enligt FUP, och onanerade i (våldtäkt)? Hur var det med det?

Eller, kanske håller du med, att det inte var "dåligt sex" som "någon" skrev här, utan ren och skär våldtäkt? BRA! I så fall.

I vilket fall var det våldsamt. FS har visat sig kapabel till många typer av våld...

Inte "dåligt sex". FS är kapabel till "snabbt sex".
https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-4

Jag är missnöjd med lagstiftningen, men har alltid hävdat att om någon är missnöjd sexuellt borde det vara straffbart.
Citera
2013-11-25, 12:37
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Spännande, var ordet!

Enda vittnesmålet om våldsamt sex, som jag känner till, var ett ex som åklagaren hade kallat in för att svärta ner FS. Hon hade blivit våldtagen i samband med att FS skulle hämta sina prylar, påstod hon - men historien höll inte ihop.

Åklagarens problem, som jag ser det, är: Den tredje telefonen, en chatsida som hon var inne på sent den 27e samt den sista chatten med Francois på MSN. Detta har åtminstone inte redovisats för HD och då finns det nog inte. Det räcker rimligen för en friande dom.

Skulle det inte göra det så har åklagaren nästa problem: Kan det vara olycka, självmord eller nödvärn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in