2013-11-24, 16:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Q. skriver så här:

Ursprungligen postat av Quarrel Är det rimligt att alla 33 män har avförts på något annat sätt än genom deras egen berättelse?

------------------------------

Tolkning: Q. ifrågasätter att 33 alternativa gm avförts enbart genom vad de själva berättar och menar tydligen att implicera att någon av dem är gm, istället för FS då förstås.

Så det är ingen "bad". Belägg för hans påstående efterfrågas helt enkelt. Det är ju nämligen ett "tämligen massivt" påstående som kan ses som implicerande att utredningen är väldigt rättsvidrig. Och då är ju belägg bra att ha.

Ja mycket tidigt klargjorde man att 33 va avförda från utredningen, och det är också vad Riksåklagaren skriver i sin ansökan/svar till HD.
HD tar upp det i sitt beslut och beskriver närmare vad det handlar om och om det kan tas upp i kommande HR: Vilket det givetvis kan. Och det är enbart pga Hanssons inbillade försvar som inte längre håller. Hansson är pressad och vad han tidigare sagt kommer alltså inte att ha någon som helst betydelse i dag eftersom man har Marinas kropp och vet att hon sköts och dumpades i skogen där hon låg i två års tid. Den som är misstänkt för det och som HD beviljat resning för är ju givet och har således inte med 33 andra att göra.

Frågar du mig hade man inte ens behövt engagera sig i några andra eftersom Fredrik Svensson är den som mördat Marina och det är något man vetat om sen dag 1.
Citera
2013-11-24, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Om det är som du säger behöver du nog inte vara orolig. Då ser stjärnadvokat Hansson bara till att ställa HR i skamvrån. Eller hur?

Inte HR. Åklagaren.
Det stämmer, Kvarnström blev petad och satt i kylan.
HR kunde bara då som nu ta ställning till vad de olika sidorna säger.

Å ena sidan en natt på kyrkogården.

Å andra sidan peruker, kalsongmän, SMS och bankomat & guldfisken (Borgar)

Vem skall jag tro på - tro på - tro på ?
Tro på - när allt är så där
Citera
2013-11-24, 16:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det är som du säger behöver du nog inte vara orolig. Då ser stjärnadvokat Hansson bara till att ställa HR i skamvrån. Eller hur?
Man ställer inte en domstol i skamvrån genom att vinna ett mål. Möjligen motparten. Advokat Hansson har vunnit i HR tidigare, då ställde han inte HR i skamvrån, bara en numera före detta åklagare.
Citera
2013-11-24, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja mycket tidigt klargjorde man att 33 va avförda från utredningen, och det är också vad Riksåklagaren skriver i sin ansökan/svar till HD.
HD tar upp det i sitt beslut och beskriver närmare vad det handlar om och om det kan tas upp i kommande HR: Vilket det givetvis kan. Och det är enbart pga Hanssons inbillade försvar som inte längre håller. Hansson är pressad och vad han tidigare sagt kommer alltså inte att ha någon som helst betydelse i dag eftersom man har Marinas kropp och vet att hon sköts och dumpades i skogen där hon låg i två års tid. Den som är misstänkt för det och som HD beviljat resning för är ju givet och har således inte med 33 andra att göra.

Frågar du mig hade man inte ens behövt engagera sig i några andra eftersom Fredrik Svensson är den som mördat Marina och det är något man vetat om sen dag 1.

De var avförda påstod man sist också, ändå har de vuxit från dussin/tjog då till 33 st nu ?
Konstigt.
Om det blir en resning till efter HR så kanske man är uppe i 50 ?
Citera
2013-11-24, 16:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det händer dock inte och jag tror inte HR går emot HD i vissa delar av beslutet utan man kommer lusläsa vad HD skrivit. Det är alltså inget snack om vad som kommer ske för Fredrik i det här fallet det finns varken Hansson eller någon annans försvar som kommer att hjälpa till i den frågan.
Hansson med klient har pratat bort sig, och nu får Hansson se hur det går till då hans klient kommer dömas för mord.

Det är ju så här också att vissa hovrättsråd kanske vill bli justitieråd, och då får man också se vad överheten skriver. Det är alltså klara direktiv dom har att följa.,

Man va väldigt säker på att resningen inte skulle beviljas i det här fallet, och se hur det gick.
Det man kan säga då om den sk säkerheten som funnits och allt försvar för Fredrik det är numera ett avslutat kapitel, som sorterats till ett gapskratt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-24 kl. 16:49.
Citera
2013-11-24, 16:47
Bannlyst
Citat:
Det händer dock inte och jag tror inte HR går emot HD i vissa delar av beslutet utan man kommer lusläsa vad HD skrivit. Det är alltså inget snack om vad som kommer ske för Fredrik i det här fallet det finns varken Hansson eller någon annans försvar som kommer att hjälpa till i den frågan.
Hansson med klient har pratat bort sig, och nu får Hansson se hur det går till då hans klient kommer dömas för mord.

Hansson har ju hjälpt förut.
Inget nytt har kommit i sak, så det blir bara en dag på jobbet skulle jag tro.
Välbetald dag.
Hur många miljoner skall skattebetalarna behöva punga ut för att Åklagaren skall få leka sagoberättare ?
Citera
2013-11-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Inte HR. Åklagaren.
Det stämmer, Kvarnström blev petad och satt i kylan.
HR kunde bara då som nu ta ställning till vad de olika sidorna säger.

Å ena sidan en natt på kyrkogården.

Å andra sidan peruker, kalsongmän, SMS och bankomat & guldfisken (Borgar)

Vem skall jag tro på - tro på - tro på ?
Tro på - när allt är så där

Tack. Åklagare och indirekt HD.

Denna gång kan de också ta ställning till följande:
Marina hittades skjuten i huvudet nära sitt hem i sina bäddmadrasser och en vit presenning.

Det kanske inte blir så lätt att skoja bort denna gång.
Men som sagt, vi får se vad stjärnadvokaten plockar fram ur sin armaniärm.
Spännande skall det i alla fall bli!
Citera
2013-11-24, 16:59
Bannlyst
Citat:
Tack. Åklagare och indirekt HD.

Denna gång kan de också ta ställning till följande:
Marina hittades skjuten i huvudet nära sitt hem i sina bäddmadrasser och en vit presenning.

Det kanske inte blir så lätt att skoja bort denna gång.
Men som sagt, vi får se vad stjärnadvokaten plockar fram ur sin armaniärm.
Spännande skall det i alla fall bli!

Korten har spelats förut, men visst kan man kommit fram till nya saker.
FS har ju haft 3 år på sig att fundera och hitta spår själv.

Jag måste säga att jag kommer bli häpen om FS fälls med det som är framlagt tidigare + HD.

Men det kan ju komma rockäss från åklagaren med.
Citera
2013-11-24, 17:03
Medlem
Citat:

Det kommer sannolikt att krävas en långt mycket bättre historia än de om li(n|d)köping, fotopromenader och likvakor för att klara sig denna gång.
Frågan är om han kommer att ändra sin historia. Spännande!

Citat:
Det man kan säga då om den sk säkerheten som funnits och allt försvar för Fredrik det är numera ett avslutat kapitel, som sorterats till ett gapskratt.

Jag skrattar inte förrän han fått sin dom avkunnad, eller kanske inte ens då.
Men jag kommer såklart att fira på mitt sätt.
Citera
2013-11-24, 17:29
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man ställer inte en domstol i skamvrån genom att vinna ett mål. Möjligen motparten. Advokat Hansson har vunnit i HR tidigare, då ställde han inte HR i skamvrån, bara en numera före detta åklagare.

Hansson har väl knappt vunnit, i dubbel bemärkelse, dvs FS har friats med knapp marginal och har inte handlat om en uppenbar vinst utan om frånvaro av en tillräcklig bevis/indiciebild.

Och i HD har han ju inte i närheten av vunnit, kallas visst förlust, att en så ovanlig resning beviljas?

Och nu...

"Stjärnadvokat" är nog ingen som kallar honom, på allvar, behövdes ju inte heller i tidigare rättegångar.

NU skulle det inte ens räcka med TVÅ stjärnadvokater, inte för att någon sådan, inte en enda, skulle vilja gå in i stundande förlorarmatch...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-24 kl. 18:20.
Citera
2013-11-24, 17:34
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det räcker säkert för att bli avförd av polisen.
Menar du att man inte ska tro på deras trovärdighet, men man ska lita på en pundare som FS:s trovärdighet?
Citera
2013-11-24, 17:41
Bannlyst
Citat:
Man ställer inte en domstol i skamvrån genom att vinna ett mål.

Näh, bara en och annan rättshaverist har väl kläckt ur sig något som skulle kunna beskrivas så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in