2013-11-22, 09:57
Medlem
Jag har ett par företagskort som enbart är kopplade till en kredit. Hur skall jag smidigast gå tillväga om jag vill få kredit pengarna från kortet till mitt bankkonto? Min tanke är att göra köp på ex. Svenska Spel och sedan föra över pengarna därifrån. Summa ca 50-60 tkr. Är detta något Svenska Spel skulle slå ned på? Skulle det "underlätta" om man gjorde flera mina insättningar?

Tacksam för svar och synpunkter!
Citera
2013-11-22, 10:09
Medlem
Gå till banken och ansök om en vanlig checkkredit istället.

Det brukar väl dessutom vara en ganska saftig avgift på kontantuttag med kreditkort, förmodligen delvis för att förhindra sånt här.
Citera
2013-11-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekz0r
Gå till banken och ansök om en vanlig checkkredit istället.

Det brukar väl dessutom vara en ganska saftig avgift på kontantuttag med kreditkort, förmodligen delvis för att förhindra sånt här.

Jag hade inte tänkt ta ut 50-60 tkr i bankomat, utan det gäller som sagt "uttag" till bankkontot direkt. På en vanlig checkkredit betalar du en lite avgifter samt en löpande ränta. Enligt min fråga skulle man få en räntefri kredit i 30dgr. Förutsatt att det går att genomföra på en hyfsat smidigt sätt.
Citera
2013-11-22, 12:20
Medlem
Sereenas avatar
Du vill alltså ta ett lån på 50-60 papp för att spela för pengar du inte har?

Ärlig fråga, är du helt jävla pantad?
Citera
2013-11-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Eller så kanske han har ett AB med OK siffror i som han vill köra i botten och fullständigt haverera det?
Men någon snäll person som vill vara målvakt?...
Citera
2013-11-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerette
Jag hade inte tänkt ta ut 50-60 tkr i bankomat, utan det gäller som sagt "uttag" till bankkontot direkt. På en vanlig checkkredit betalar du en lite avgifter samt en löpande ränta. Enligt min fråga skulle man få en räntefri kredit i 30dgr. Förutsatt att det går att genomföra på en hyfsat smidigt sätt.
Enda sättet att lösa in ett kreditkort på det sättet är om du gör det via någon betaltjänst som har ett inlösenavtal(du kan även teckna eget inlösenavtal) med din bank. Jag tvivlar dock på att det här skulle tillåtas i avtalen.
Citera
2013-11-22, 15:31
Medlem
Svenska Spel är uteslutet, de accepterar inte kreditkort, endast bankkort (spel på kredit är förbjudet i Sverige, vad jag vet).

Paypal skulle säkert funka. Western Union likaså. Var beredd på att du kan bli tvungen att betala en kreditkortsavgift på 3-4% (cash advance avgift).

Dock, det är det rent mekaniska i det. Huruvida det du vill göra är lagligt är en helt annan femma. Och om det är lagligt, hur du skall skatta och deklarera för det. Men det är du kanske redan medveten om. Om inte, fråga.
Citera
2013-11-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Om du hade läst min fråga ordentligt hade du förhoppningsvis kommit fram till att det inte har något med spelade att göra överhuvudtaget, utan det handlar om hur, och om det ens är möjligt, att ta ut pengar från ett kreditkort till ett bankkonto. Så som svar på din fråga, nej, jag är inte pantad.

Att sätta in pengar på svenska spel från ett kreditkort är inga problem, det gör jag lite när som, och spelar för. Dock handlar det ju om nån tusenlapp i veckan, så det är helt andra summor. Paypal skall jag checka! Att det skulle vara olagligt kan jag inte förstå? Inte heller varför jag skulle deklarera eller skatta för det? Utveckla. Alltså sedan när fakturan på köpen för innevarande månad kommer, så kommer jag ju såklart betala den. Det är inte fråga om att blåsa banken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in