2013-11-21, 19:49
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jäklar vad jag önskar att jag hade mer tid att hänga med i tråden och diskutera med er andra...

FS svårigheter att spy ut sanningen har precis ALLT med målet att göra. De flesta tycker nog att det är viktigt att bidra till att brotten löses. Speciellt om man är oskyldig och har uppgifter att lämna.
Men vänta nu, det är ju FS som är misstänkt.. Undrar varför?

Jag nöjer mig med att konstatera att vi tillhör olika läger som tolkar verkligheten på varsitt sätt.

Jag är inte heller här så mycket. Men jag har nog en tämligen välgrundad uppfattning om vad som hänt. Jag tror nog det.
Citera
2013-11-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja det kan du vara.
Om du skall vittna om en bil stod på parkeringen en viss datum, men du inte är säker, då är det inte trovärdigt. Men det betyder inte att det är osant.

Där får jag hålla med.

Fast säger man att man tillbringat natten på en kyrkogård, exakt samma dagar som ens fd flickvän försvinner och senare konstateras mördas, så är det inte små skillnader i tidsangivelser som man kommer att anmärka på...
Citera
2013-11-21, 19:53
Medlem
Citat:
Där får jag hålla med.

Fast säger man att man tillbringat natten på en kyrkogård, exakt samma dagar som ens fd flickvän försvinner och senare konstateras mördas, så är det inte små skillnader i tidsangivelser som man kommer att anmärka på...

Precis. Och om FUP pekar på att kyrkogårdsvistelsen är atypisk för den misstänkta så kan det väga tyngre än fibblande med osäkra tidsangivelser.
Citera
2013-11-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag är inte heller här så mycket. Men jag har nog en tämligen välgrundad uppfattning om vad som hänt. Jag tror nog det.

Precis som jag. Men jag är rädd att vi aldrig får reda på hela sanningen.
Inte ens ett erkännande garanterar ju det.
Citera
2013-11-21, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Slutsatsen, i HD:s beslut, hävdar att FS ljuger.

Kommer att betyda mycket i HR.

Ja, om HR finner det ställt utom rimligt tvivel att M dog 27/28.
Det är inte klarlagt.

Det du önskar kommer inte att betyda ett smack för utgångspunkten. Struntprat.
Citera
2013-11-21, 19:57
Bannlyst
Citat:
Där får jag hålla med.

fast nu var FS på kyrkogården den 28/29 och åklagaren skall bevisa att det skedde 27/28.
jag fattar inte vad åklagaren sysslar med, gör du ?
Citera
2013-11-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Precis. Och om FUP pekar på att kyrkogårdsvistelsen är atypisk för den misstänkta så kan det väga tyngre än fibblande med osäkra tidsangivelser.

Nån gång i månaden hälsades det på hos mormor innan mordet, enligt FS.
Undrar hur det har sett ut sen dess..?
Citera
2013-11-21, 20:01
Medlem
Citat:
fast nu var FS på kyrkogården den 28/29 och åklagaren skall bevisa att det skedde 27/28.
jag fattar inte vad åklagaren sysslar med, gör du ?

Sedan Marina hittats har jag nog trott att det finns en chans till en fällande dom.
Utan kroppen? Inte en chans!
Citera
2013-11-21, 20:03
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Där får jag hålla med.

Ja det är mycket konstigt.Historien är säkert en efterhandskonstruktion.
FS borde ha slagit larm om att nåt hänt om han varit oskyldig.Han borde ha märkt nåt.
Citera
2013-11-21, 20:03
Medlem
Citat:
Nån gång i månaden hälsades det på hos mormor innan mordet, enligt FS.
Undrar hur det har sett ut sen dess..?

Pja, om det kan vara någon ledning så framgår av FUP att FS blott gör saker han direkt själv kan tjäna på. Den sökande känslosamhet som "hotell kyrkogården-"alibit" skulle förutsätta finns inte, inte hos FS.

Så vi kan ju på god empirisk grund anta att besöken varit "glesa", precis som innan, för att inte säga non-existent.
Citera
2013-11-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ja det är mycket konstigt.Historien är säkert en efterhandskonstruktion.
FS borde ha slagit larm om att nåt hänt om han varit oskyldig.Han borde ha märkt nåt.

Ja verkligen.
Han borde inte ha sorterat kläder, vädrat och låst sovrumsdörren efter sig heller för att sedan förneka detta. Om han var oskyldig.
Citera
2013-11-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ja, om HR finner det ställt utom rimligt tvivel att M dog 27/28.
Det är inte klarlagt.

Det du önskar kommer inte att betyda ett smack för utgångspunkten. Struntprat.

HD:s slutsats är sådan, lögner och undvikanden. Samma slutsats om t.ex. FS mamma har dragit om hans förmåga att tala sanning. Och det finns annat i FUP i den riktningen... Lögnen som livsstil.

Känner du till något i fallet som talar för FS skuld?
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-21 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in