Citat:
Ursprungligen postat av
PerP
På Skidpepp verkar folk upprörda av Hellners agerande...
Jag tycker nog att det är lite väl många som ställer upp i försäsongstävlingarna. Sverigeeliten är kanske 30 pers utanför landslaget och inte 70-80 som ställer upp nu. Lägg till de bästa juniorerna som vill ställa upp. Räcker med 50 nationella åkare per kön och några utländska.
Visst man kan hävda att det är roligt för de sämre åkarna att möta eliten men jag ser inte riktigt vitsen med det, de kommer ju ändå 3-4 minuter efter. Cup-tävlingar går ju varje vecka.
Uttagningstävlingar till VC bör ju helst ske på banorna som påminner om VC. Och det gör nog inte riktigt Bruksvallarna.
Jag tror att det är väldigt motiverande även för de som är 3-4 minuter efter och långsiktigt viktigt ur ett större, svenskt perspektiv att även få med dem, samt många juniorer. Men detta tycker jag dock inte väger över så pass mycket att Bruksvallarna är ett bättre alternativ så jag håller också Gällivare före som premiärort.
Det som är synd när det blir så här med flera återbud är ju att SVT sänder direkt och då vill man ha med de bästa.