Resultat: .
0%
röster
2013-11-18, 17:35
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Serie A's flopp 11:a är utsedd: Inga oväntade namn precis.
http://www.milanadictos.com/wp-content/uploads/2013/11/flop11SerieA181113.jpg

Kanske lite hårt åt Wallace, han är ju 19 år, på lån och knappt fått en halvlek i speltid totalt.. Annars ganska rättvist.
Jag kan ju tycka att Balotellis insatser i förhållande till förväntningarna gör honom till en lämpligare kandidat än både Matri och Ljajic.
2013-11-18, 17:42
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag kan ju tycka att Balotellis insatser i förhållande till förväntningarna gör honom till en lämpligare kandidat än både Matri och Ljajic.

Han skulle också kunna va med ja, men Matri's högsta nivå är riktigt dålig. Fyfan för Allegri och Galliani som tog in honom. Skönt att båda är på väg bort.
2013-11-18, 17:46
Medlem
Villons avatar
Citat:
Han skulle också kunna va med ja, men Matri's högsta nivå är riktigt dålig. Fyfan för Allegri och Galliani som tog in honom. Skönt att båda är på väg bort.
Matri är Matri, ett begränsat men skapligt användbart verktyg. Var förväntningarna på honom verkligen så höga att han kan kallas en flopp? Smågnidet av duon du nämner att satsa på honom, möjligen, men hade Pazzini och El Shaarawy varit hela, så...

Tycker att det krävs lite fallhöjd för att klassificeras som flopp.
2013-11-18, 20:01
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Serie A's flopp 11:a är utsedd: Inga oväntade namn precis.
http://www.milanadictos.com/wp-content/uploads/2013/11/flop11SerieA181113.jpg

Kanske lite hårt åt Wallace, han är ju 19 år, på lån och knappt fått en halvlek i speltid totalt.. Annars ganska rättvist.

Noterar två spelare från Inter, en av dom är som sagt Wallace som du nämner och sedan så har vi Belfodil, som liksom Wallace inte heller har haft allt för många minuter på sig att visa upp sina kvalitéer. Jag hoppas dessa två spelare får chansen att visa vad de kan i Coppa Italia då det är en turnering som tränarna mer än gärna roterar. I övrigt så är man annars lite besviken på Lodi som imponerade stort förra säsongen i Catania men där det har gått betydligt knackigare i Genoa, får hoppas att det lossnar snart.
2013-11-18, 20:29
Medlem
Nigeria möter Italien 20:45 ikväll. De har stött på varandra en gång tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=_Idr--K9JL8

En vansinnigt skön avslutning. Sättet som nigerianerna firade Zolas utvisning gjorde mig rasande. Baggios mål var så jävla tillfredsställande.

Har fortfarande svårt för Nigerias landslag, på samma sätt som jag har för Sydkoreas.

Rossi & Balotelli på topp
2013-11-18, 20:33
Medlem
Sent ska syndaren vakna.

“Tomorrow the Government will present an amendment to the stability law that regards sporting structures,” announced Alfano at a Lega Serie A meeting.

“It will be a revolutionary presentation with three main principles: the first is the possibility to build sporting venues even using private capital, the second regards a cut through the bureaucracy that slows down operations, while the third regards the possibility of opening new structures and commercial activities inside these venues.”

http://www.football-italia.net/41899/revolutionary-stadium-laws

Som Cellino och Cagliari har kämpat, och förlorat. Jävla as!
2013-11-18, 23:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sent ska syndaren vakna.

“Tomorrow the Government will present an amendment to the stability law that regards sporting structures,” announced Alfano at a Lega Serie A meeting.

“It will be a revolutionary presentation with three main principles:the first is the possibility to build sporting venues even using private capital , the second regards a cut through the bureaucracy that slows down operations, while the third regards the possibility of opening new structures and commercial activities inside these venues.”

http://www.football-italia.net/41899/revolutionary-stadium-laws

Som Cellino och Cagliari har kämpat, och förlorat. Jävla as!

Förlåt men detta; the first is the possibility to build sporting venues even using private capital
Öhh, skulle alla arenor alltid tidigare måst vara skattefinansierade??? Italiens urkorkade idé med privata klubbägare och kommunala fotbollsarenor dör nu sålunda? Gillar mycket bättre den tanken att ett stadion ska kunna ägas av vem som helst, men inte en klubb/ett lag.

Ja du Brille68, djävla as är bara ett underord. Ger oss ett disharmoniskt Cellinosolo för att fira.

(Från mig ett öltips i stunden http://fucking-hell.finzelundschuck.de/)

Men inte kan det vara Cellino som fixade detta, gissar mer på några kring Roma?
2013-11-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Förlåt men detta; the first is the possibility to build sporting venues even using private capital
Öhh, skulle alla arenor alltid tidigare måst vara skattefinansierade??? Italiens urkorkade idé med privata klubbägare och kommunala fotbollsarenor dör nu sålunda? Gillar mycket bättre den tanken att ett stadion ska kunna ägas av vem som helst, men inte en klubb/ett lag.

Ja du Brille68, djävla as är bara ett underord. Ger oss ett disharmoniskt Cellinosolo för att fira.

Men inte kan det vara Cellino som fixade detta, gissar mer på några kring Roma?

Tyvärr tror jag att de flesta på sardinien har annat att engagera sig I för tillfället.

Flash floods have killed at least 14 people on the Italian island of Sardinia. The torrential rain and high winds of cyclone Cleopatra caused rivers to break their banks, bridges to collapse and homes to flood.

http://www.dw.de/storms-flood-sardinia-leaving-several-dead/a-17238483

Senaste siffran som jag hörde var 16 döda.

Men självklart har du rätt i att det är klubbar med kontakter och pengar i fickorna som nu kan bädda för sina nya arenor. Både Roma och Inters nya ägare har ju snickesnackat om det.

Även om det skulle vara möjligt politiskt och byråkratiskt för Cagliari att bygga en ny arena, så tror jag att försöket har tömt deras finansiella resurser för ett bra tag framöver...
2013-11-19, 22:57
Medlem
18 döda och undantagstillstånd. Katastrof och förtvivlan för tusentals människor.

Samtidigt en samhörighet där man tar hand om varandra och erbjuder behövande hjälp och husrum i en utsatt situation. Och där spelar såklart Cagliari Calcio också en roll. Ett sätt att befästa band. Inte minst spelare utifrån, som Pinilla, Nainggolan, Ekdal osv, visar sin delaktighet via twitter och på andra sätt.

Naturligtvis är Calcio inte särskilt viktigt nu, men…

Nämnde tidigare kort Belgiens match mot Colombia:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Har knappt sett några av spelarna spela, och för mig är det bara ett gäng mer eller mindre okända namn. Men om de kan hålla Nainggolan utanför startelvan måste det vara ett jävligt imponerande lag. Eller en tränare som har sämre koll… För det var min åsikt då Ekdal inte hade en självklar plats i Sverige också…
...

Colombia vann med 2-0, målskyttar Falcao och Ibarbo. Medan Nainggolan inte ens fick göra ett inhopp. I Cagliari är det ombytta roller för spelarna.

Idag spelade Colombia 0-0 borta mot Holland, där Ibarbo återigen fick avsluta matchen tillsammans med Falcao. Men eftersom Holland hade en man utvisad inbillar jag mig att Ibarbo inte fick möjlighet att utnyttja sin snabbhet denna gång?

Belgien mötte Japan. 2-3, förlust igen… Nainggolan fick ännu en gång inte spela. Kallas till två vänskapsmatcher. Noll minuter.

Sverige utan Ekdal klarade inte uppgiften… Ibra såklart, men vafan.

Italien U21 förlorade en viktig kvalmatch mot Serbien. Ställde upp med fullständigt anonyma försvarare som är två till tre år äldre än Nicola Murru som har större erfarenhet av Serie A-spel än någon av dessa. Och nej det är inte för att han spelar i några superviktiga matcher för U20 eller U19. Mannen bakom snilledraget är Di Biagi…

Man ligger nu på tredjeplats i tabellen efter fem matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
…
…
Det låter gott och riktigt…
Senast redigerad av Brille68 2013-11-19 kl. 23:12.
2013-11-20, 11:49
Medlem
Adan som "petade" Casillas i fjol är alltså klar för Cagliari. Betyder det att Cellino öppnar för en försäljning av Agazzi? Ball värvning ändå.
2013-11-20, 14:35
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Adan som "petade" Casillas i fjol är alltså klar för Cagliari. Betyder det att Cellino öppnar för en försäljning av Agazzi? Ball värvning ändå.

Ganska välbehövlig sådan tycker jag också.. Agazzi är en av de sämre målvakterna i mitt tycke. Inte Padelli-klass men ändå.

Skönt med Serie A nu efter ett deppigt landslagsuppehåll, även om Milan kommer fortsätta spela dåligt och förlora så finns det andra lag som roar.
2013-11-20, 15:23
Medlem
anteri17s avatar
Är Di Natale fortsatt skadad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in