18 döda och undantagstillstånd. Katastrof och förtvivlan för tusentals människor.
Samtidigt en samhörighet där man tar hand om varandra och erbjuder behövande hjälp och husrum i en utsatt situation. Och där spelar såklart Cagliari Calcio också en roll. Ett sätt att befästa band. Inte minst spelare utifrån, som Pinilla, Nainggolan, Ekdal osv, visar sin delaktighet via twitter och på andra sätt.
Naturligtvis är Calcio inte särskilt viktigt nu, men…
Nämnde tidigare kort Belgiens match mot Colombia:
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
…
Har knappt sett några av spelarna spela, och för mig är det bara ett gäng mer eller mindre okända namn. Men om de kan hålla Nainggolan utanför startelvan måste det vara ett jävligt imponerande lag. Eller en tränare som har sämre koll… För det var min åsikt då Ekdal inte hade en självklar plats i Sverige också…
...
Colombia vann med 2-0, målskyttar Falcao och Ibarbo. Medan Nainggolan inte ens fick göra ett inhopp. I Cagliari är det ombytta roller för spelarna.
Idag spelade Colombia 0-0 borta mot Holland, där Ibarbo återigen fick avsluta matchen tillsammans med Falcao. Men eftersom Holland hade en man utvisad inbillar jag mig att Ibarbo inte fick möjlighet att utnyttja sin snabbhet denna gång?
Belgien mötte Japan. 2-3, förlust igen… Nainggolan fick ännu en gång inte spela. Kallas till två vänskapsmatcher. Noll minuter.
Sverige utan Ekdal klarade inte uppgiften… Ibra såklart, men vafan.
Italien U21 förlorade en viktig kvalmatch mot Serbien. Ställde upp med fullständigt anonyma försvarare som är två till tre år äldre än Nicola Murru som har större erfarenhet av Serie A-spel än någon av dessa. Och nej det är inte för att han spelar i några superviktiga matcher för U20 eller U19. Mannen bakom snilledraget är Di Biagi…
Man ligger nu på tredjeplats i tabellen efter fem matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Det låter gott och riktigt…