2013-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ja det är den största sannolikheten ja, men rent statistiskt en ganska marginell sådan. Hovrätten ändrar tingsrättsdomar till den tilltalades fördel i 47% av fallen. En ganska hög siffra. Dock är det ofta i påföljdsfrågan och inte i ansvarsdelen.

Ett väntat beslut av tingsrätten. Nu får vi se vad stora sinnesundersökningen säger.

Alltså så länge man inte frikänner honom så kan jag leva med att domen ändras. Det ska ju vara rättvist. Jag vill inte mer än någon annan att KJ ska få orättvis dom.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Det lutar åt? Inget tvärsäkert överklagande alltså?

Jo då dom överklagar till Hovrätten något annat ser jag inte som rimligt, men det kommer nog inte att hjälpa. Hela fallet har handlat om bevisvärdering och jag har svårt att tänka mig att instanserna ser så olika på bevisens värde i högre instans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Har ju inte kommit en dom ännu. Först efter rättpsykiatrika undersökningen. Om det skall bli fängelse eller vård.

Jo, detta är en del av domen .... Han anses skyldig för brottet !
Det som inväntas efter RPU är påföljdsdelen ... Antingen fängelse eller Rättspsykiatrisk vård
Då får vi också den skriftliga domen i sin helhet hur TR har tänkt.
Citera
2013-11-18, 15:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knisslare
Oväsentligt för frågan om han är skyldig eller inte vad dess bortskämda överklassare anser, som är helt oinsatta och levt sina liv i skyddad verkstad. Myndigheterna satte t.o.m. in en speciell domare, en gammal pensionerad frimurare, som själv leker med benknotor och dödskallar.
Dessa har inget begrepp om rättskänsla utan dömer så som de tror att allmänheten, polisen och media vill.
Media i Norrbotten har en hel del i skuldfrågan på den här rättsrötan. De har kämpat med näbbar och klor för att skydda sin kompanjon och få den unge killen dömd. De har dolt sina nära vänskapsband och förstört sin yrkesbana som granskande journalister..
Samma sak inträffade i Kalamarksmålet där fel person dömdes för mordet.

Absolut.

Jag tror att Illuminati är inblandade i den här soppan också. Och New World Order och allt man kan tänka sig. För inte fan kan man väl tänka sig att person med avancerad psykiatrisk problematik som varit tungt medicinerad sen han togs in för häktning och i vars bil man funnit blod efter den mördade och likhundsmarkeringar, som var den sista som bevisligen såg offret vid liv och som ljugit om flera av sina förehavanden verkligen skulle kunna vara skyldig?

Starta en tråd i konspirationsforumet istället vetja!
Citera
2013-11-18, 15:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Absolut.

Jag tror att Illuminati är inblandade i den här soppan också. Och New World Order och allt man kan tänka sig. För inte fan kan man väl tänka sig att person med avancerad psykiatrisk problematik som varit tungt medicinerad sen han togs in för häktning och i vars bil man funnit blod efter den mördade och likhundsmarkeringar, som var den sista som bevisligen såg offret vid liv och som ljugit om flera av sina förehavanden verkligen skulle kunna vara skyldig?

Starta en tråd i konspirationsforumet istället vetja!

Eftersom TR anser att det är övertygande bevisning, så kommer man lämna alternativa konspirationsteorier och förklaringar därhän. Och med det så kan man se det som att planterarna inte existerar.
Citera
2013-11-18, 15:21
Medlem
Pecannots avatar
Så vitt jag förstått, så hände det något särskilt i KJs liv i fjortonårsåldern. Är det någon som vet vad det kan handla om?
Jag får för mig att det är något ganska omtumlande för honom.

I dagsläget är väl 22-års åldern speciell, med tanke på att han mist sin farfar och sin hund.

Visst hölls genomgången av hans journaler bakom lyckta dörrar?
Citera
2013-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecannot
Så vitt jag förstått, så hände det något särskilt i KJs liv i fjortonårsåldern. Är det någon som vet vad det kan handla om?
Jag får för mig att det är något ganska omtumlande för honom.

I dagsläget är väl 22-års åldern speciell, med tanke på att han mist sin farfar och sin hund.

Visst hölls genomgången av hans journaler bakom lyckta dörrar?

Nej, åklagarna tog upp en händelse när han var 14 för att visa att han visst är våldsam och kan visst ha utfört det.
INTE att KJ har blivit utsatt för något.
Citera
2013-11-18, 15:25
Medlem
Ja herregud svårare än så var det inte en helt väntad dom.Nu kan alla konspiratörer ta ny sats problemet är att det inte finns några alternativ kvar.
Citera
2013-11-18, 15:26
Medlem
En Brottsmålsdom är ju indelad i 3 delar som domstolen skall titta på

1. Skyldig eller Icke Skyldig
2. Påföljdsdelen
3. Skadeståndsdelen

Efter idag är del 1 avklarad, resten kommer efter RPU.
Citera
2013-11-18, 15:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Den stackars mannen kommer nu att fällas på grund av övertygande bevisning i målet. MB kan andas ut och kan börja röra sig ute bland folk igen, förvisso med en viss nedsvärtning av hans rykte, men det kommer glömmas bort med tiden.

HR kommer förmodligen inte se annorlunda på bevisningen, det verkar inte föreligga några rimliga tvivel alls med tanke på att TR säger att det är övertygande bevisning.

KJ får en månad på sig att erkänna eller försäga sig under RP-undersökningen och i det bästa av två världar vore väl om han valde att även berätta.
Citera
2013-11-18, 15:32
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Det lutar åt? Inget tvärsäkert överklagande alltså?
Han måste för fan diskutera saken med sin klient först. Det är klienten som bestämmer och det skulle se illa ut om han (Forsberg) i media föregick klientens uppfattning.

Det är alltså ett standarduttalande som saknar egentligt intresse.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-11-18 kl. 15:34.
Citera
2013-11-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Han fälldes.

"Tingsrätten anser att det finns övertygande bevisning om att den styckmordsmisstänkte 22-åringen begått gärningen och han blir kvar i häkte i väntan på dom. Han ska också genomgå en rättspsykiatrisk undersökning."

http://www.nsd.se/nyheter/pitea/22-aringen-ska-genomga-undersokning-8029264.aspx

ja han hade ju en hund som vittnade om att en kropp legat i hans bagage, det gäller att inte bli utpekad av en hund! för var det nåt annat egentligen? vilket indicium/bevis/vittnesmål gör KJ skyldig bortom allt tvivel?
-blodet i bagaget kunde ha med VB:s många dokumenterade blodutgjutelser att göra
-om tejpen i badrummet nu inte är samma som nyttjades vid brottet utan är VB:s, styrker egentligen det bara föregående punkt
-dna:t på anklarna var inte 100% och bevisade såfall endast hantering
-"försägelsen" om bagageluckan föranleddes i förhöret om mkt prat om just bagageluckan så det är inte konstigt om poliserna lett in KJ på denna "försägelse".

å andra sidan finns
-KJ:s omvittnade oförmåga att genomdriva projekt.
-KJ:s dokumenterade oförmåga att städa, profilen stämmer inte in på en "cleaner"!
-ingen kunskap om att stycka på det rena sätt som gjorts mm i hantering.
-vittnen som placerar VB på väg från KJ på natten för försvinnandet.
-inget mordvapen
-inga motiv
-ingen mordplats
-ingen plats för styckning

har rätten bara gjort som de flesta härinne, TYCKT att KJ är skyldig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in