2013-11-15, 16:39
Medlem
Mellbergans avatar
Jag tror att Elmander kommer att göra mål. Kom ihåg att Mellbergan sa det!
2013-11-15, 16:39
Medlem
jaochss avatar
Spelaren som har exakt 0 bra landskamper startar alltså, igen. Förr eller senare vänder det väl...
2013-11-15, 16:40
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Tur att inte Toivonen är från start i alla fall Hoppas han inte kommer in överhuvudtaget
2013-11-15, 16:41
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Spelaren som har exakt 0 bra landskamper startar alltså, igen. Förr eller senare vänder det väl...

Vem av dom Elm, Lustig, Antonsson eller Nilsson?
2013-11-15, 16:42
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Vem av dom Elm, Lustig, Antonsson eller Nilsson?

Elm!
2013-11-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Bortamål är inte värda dubbelt. Det är en vanlig missuppfattning. Bortamål har endast betydelse om lagen har gjort lika många mål och har lika många "poäng".

Jaha på så vis.. Blir det t.ex 4-1 till Portugal idag och 3-0 till oss på tisdag så är vi vidare. Fast det är som du säger, om det blir lika många mål. Men blir det t.ex 3-1 till Portugal idag och 1-0 till oss på tisdag, blir det inte förlängning då?
2013-11-15, 16:44
Medlem
NirvanAs avatar
Ah fan vad nice att höra Portugals nationalsång live igen, tror den är top5 på min lista över nationalsånger.
2013-11-15, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Portugal har, med Ronaldo på 2000-talet gått långt både i EM och VM turneringarna. Sveriges chanser är tyvärr mycket små, Portugal är ett världslag.

Portugal har dock haft svårt att ta sig till VM och EM på senare år. Slog ut Bosnien i playoff både 2010 och 2012.
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Problemet är som du nämner, backlinjen. Sverige har hyggliga backar, inga världsspelare men helt klart habila lirare som borde kunna stå emot en portugisisk offensiv. Hamrén har dessvärre misslyckats kapitalt med att få dessa samspelade. Därför är det märkligt att man startar med Elm. Å andra sidan är Hamréns taktiker eller laguppställningar sällan genomtänkta utan tycks snarast vara slumpmässiga.
Precis, det här är ju hela problematiken, att Hamrén helt misslyckats med att sätta ett ordentligt försvarsspel. Offensiven är inga problem, vi kan göra mål på vilket lag som helst. Defensiven däremot är det vi alltid faller på. Man kan inte lasta Isaksson för detta, han är en fullt duglig målvakt som har räddat oss en hel del gånger, allt annat är skitsnack. Att den diskussionen ens kommer upp är helt befängt.
Medlem
Neuss avatar
Tycker att det är rätt att starta med Elm. Taco vill jag inte ha mot ett snabbt Portugal. Han hade vidare inte någon grym match mot Österrike. Han som ex gav Österrike ledningen i matchen med sin ultra usla nick!

Ni överskattar Svensson lite, kan jag tycka. Jag gillar verkligen honom. Men han har inte haft en bra säsong i överlag. Nu är inte Elm en superstjärna direkt. Men det är ett gediget val i dagsläget. Om inte Albin hade varit skadad, hade jag dock valt honom före.
2013-11-15, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Olsson är fortfarande en mycket bättre spelare och att han begått misstag är ingen anledning till att använda en generellt sämre spelare som även håller sämre dagsform.
Visst kan man spela Olsson och han är troligtvis bättre än Nilsson, men båda är internationella medelmåttor. Backarna i Portugal spelar i Real Madrid, vår bästa back Olsson spelar i ett lag som West Bromwhich, klasskillnad helt enkelt.

Ronaldo gör mål på skitbackar som Olsson och Nilsson varje vecka, de är som en munsbit för honom.
2013-11-15, 16:49
Medlem
Koranens avatar
3-3 blir det! Försvaret kommer att läcka som såll i första halvlek men förbättras i andra. Sverige kommer troligtvis att ligga under i första men Martin Olsson kvitterar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in