Citat:
Ursprungligen postat av
kosingen
Har faktiskt sami K på bänken och när han väl lirar tycker jag han gör det asbra! Dock är jag mycket svag för en spelartyp som modric även om det är som en cdm! Ihop med Alonso tycker jag faktiskt det fungerar grymt bra! Som Cam är ju målet att tillslut lira med Bale eller Messi, tills dess antar jag att de får stå mellan Isco o Iniesta. Raktic testade jag men fann inte honom alls speciell.
Jasså så skillnaden mellan Iker o thibaout e så stor ? Jag tycker courtis faktiskt gjort de jävligt bra hos mig och det är inget jag hittills ens funderat på att göra..
Det jag funderar på nu mest är ju Dani Alves och Sergio Ramos till backlinjen men är ramos värd pengarna och hur go e han o spela med ? ja tycker pepe varane har skött sig bra båda 2 och vem av dom jag ska peta blir klurigt..
Mja, det finns onekligen dem som vill ha sina CDMs lite mer offensivt i banan medan jag själv hellre ser en passningsskicklig och en grovjobbare bredvid varandra, man får helt enkelt testa sig fram och hitta sin egen föredragna spelstil. Angående IF Rakitic är han enormt bra, en av spelets bästa passningsfötter med en slägga till långskott, fruktansvärt bra för mig.
Jag tycker det, inte för att Courtois direkt gjorde bort sig för mig mer än en riktig indianare men när jag köpte Iker sänktes både målsnittet bakåt och gav en mer trygghet i försvaret. Än idag har jag alltid Iker med i mina spanska lag, även om det innebär att utespelarna inte blir lika bra som de skulle kunna bli med en Courtois i mål. I och för sig bygger jag alltid lag bakifrån så det har sina skäl.
Hellre satsa på Alves än Ramos då tycker jag, Ramos är visserligen enormt superbra men Pepe-Varane är likväl riktigt bra dem också så där behövs inga akuta förstärkningar. Känn efter vilken position du helst vill förbättra, har du ett spel som kretsar mycket kring exempelvis ytterbackar så ska du givetvis ta Alves, likaså Iniesta om CAM-rollen är navet för dig.