2013-11-12, 14:39
Medlem
Grandiosos avatar
Tidigare flickvännen förhörs:

"AB: Är det någon särskild händelse du tänker på annars.

jo det var när vi satt och såg på film... Då tog han stryptag på mig. Jag sa "stopp, lägg av", han slutade inte... jag började sprattla med benen och armarna... Efter ett tag slutade han...

AB: Hur kändes det här?

- Det var obehagligt. Det var jobbigt att andas, jag fick panik och då blev det ännu jobbigare att andas... När han släppte, var jag mest bara arg på att han inte hade slutat...

Men kvinnan upplevde det som längre. Hon beskriver nu hur 22-åringen gick tillväga i soffan, när han tog stryptag med armen runt halsen.

Det lär inte ha någon avgörande betydelse, men att 22-åringen tidigare tagit strypgrepp mot en tidigare flickvän så att hon fick panik är givetvis inte bra för försvaret.

Massi Fritz återger nu vad ex-flickvännen har sagt i förhör, bland annat att 22-åringen flinade i samband med strypgreppet."

Övning ger färdighet...(min kommentar)
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-12 kl. 15:01.
Citera
2013-11-12, 14:40
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=8011195

Citat:
"det perfekta mordet". Detta ska ha skett några månader innan Vatchareeya Bangsuans försvinnande. Bland annat skulle 22-åringen använt sig av gift från en blåsfisk och nämnt tänkbara dumpningsplatser och nämnt att kläderna skulle eldas upp i en grop minst sex fot ner i marken.

Om KJ är mördaren så verkar det som att KJ knappt har följt en endaste punkt ur sin egen manual för det perfekta mordet?
Citera
2013-11-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Man hade uppskattat en tidslinje.

En kort en Det som har framkommit av förhören om den här sängen är t ex:

6 maj: Boendestödjare som vittnar den 12 nov hade inplanerat besök hos 22-åringen men dom fick inte tag i honom.

7 maj: att en granne (som vittnade den 11 nov) såg 22-åringen bära på något stort. I FUP har grannen sagt att detta kan ha varit omkring den 7-8 maj.
22-åringen bar på detta tillsammans med någon annan. Det ska ha legat något vitt gråaktigt överlagt (NSD rapportering 11 nov):
Citat:
- Det var vitt, gråttaktigt, bara överlagt...

Från PT:s rapportering 11 maj:
Citat:
"Elisabeth Massi Fritz undrar på det som 22-åringen och en kompis bar på. Vet du vilken dag det var? Du har sagt 7-8 maj i förhör?"

7 maj: boendestödjarens besök den 7 maj är, enligt domstolsförhöret den 12 nov, det första besöket som benomfördes efter helgen 4-5 maj (6 maj ställdes in, se ovan). Besöket var planerat. Boendestödjaren kom dit vid 11:30, då låg 22-åringen i badet. Boendestödjaren gick därför och kom tillbaks senare. Dom städade. 22-åringen städade i sovrum och vardagsrum. Boendestödjaren var mest i köket.

20 maj: Boendestödjaren noterar att resårbotten är borta
Senast redigerad av Brottsfall 2013-11-12 kl. 15:28.
Citera
2013-11-12, 14:41
Bannlyst
Före detta flickvännen: Jag använde händerna och försökte få bort armen. Men jag lyckades inte. han var väl för stark för mig.

Har inte KJ sagt att han är klen? Ännu en grej som blir besvärande för försvaret.
Citera
2013-11-12, 14:42
Medlem
Hmm, MB ville inte att hans förhållande med VB skulle komma till fruns kännedom. Är inte det ett motiv om något? När VB sen är försvunnen är MB:s fru ute på nätet och skriver om att VB inte är vid liv längre. Hur mycket tid har utredningen ägnat åt MB och AN egentligen? Jag kan då inte släppa dessa två.
Citera
2013-11-12, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
NSD:s liverapportering hajpas en del men när dom har haft tekniska trassel har jag kikat på PT och upptäckt att killen där skriver riktigt bra trots att han är helt ensam jämfört med NSD som har ställt upp med tre personer. När NSD medvetet väljer att utelämna vissa detaljer (om t ex sex) så kan dom finnas med i PT. Ibland kan det vara viktiga pusselbitar.

NSD slarvar även och missar detaljer som den här PT-killen lyckas få med, trots att han är ensam på plats. Alltså, visst gör NSD ett bra jobb, men det kan vara värt att kolla in PT också:

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/folj-styckmordsrattegangen-direkt-pa-pitea-tidningen-8008102-default.aspx?

Helt rätt.
Kanske inte relevant, men var inte en av NSD skribenterna vän med MB?
Citera
2013-11-12, 14:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Såklart mycket intressant! Boendestöjaren borde veta eftersom hen ofta är hemma hos KJ!

Är det en kille eller tjej, ålder, vem är det?
Citera
2013-11-12, 14:45
Medlem
OY var en kille, enligt NSD rapportören
Citera
2013-11-12, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hmm, MB ville inte att hans förhållande med VB skulle komma till fruns kännedom. Är inte det ett motiv om något? När VB sen är försvunnen är MB:s fru ute på nätet och skriver om att VB inte är vid liv längre. Hur mycket tid har utredningen ägnat åt MB och AN egentligen? Jag kan då inte släppa dessa två.

De har alibi för den kvällen så de är avfärdade sedan länge. Det är KJ som mördat VB får bara hoppas att bevisningen och indiciekedjan håller. Vilket jag är säker på att det gör.

Annars blir det ett nytt Mats Alm-fall.
Citera
2013-11-12, 14:46
Medlem
Vid ett tillfälle hade 22-åringen med sin en kniv när de skulle grilla. Han uttryckte då att den fungerade bra som yxa också.

Enligt förhöret med den tidigare flickvännen
Senast redigerad av Frikko 2013-11-12 kl. 14:46. Anledning: tillägg
Citera
2013-11-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon

Det finns ju även uppgifter om att VB använt sig av utpressning gentemot andra personer. Att försöka sig på utpressning mot MB faller nog inte i så god jord med tanke på andra vittnesmål om hans personlighet.
Citera
2013-11-12, 14:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
OY var en kille, enligt NSD rapportören

Så personen som jobbar med stöd åt KJ är en kille, vet vi vilken ålder då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in