Det var ett riktigt dåligt förhör försvaret höll med MB idag. Inga som helst följdfrågor!
Först påstår MB att han inte
tror att han hotat VB. Någon minut senare hävdar han att
inte hotat henne! Hur ska han ha det egentligen? Men försvaret frågar inte vidare.
Angående vistelsen i sommarstugan lördagförmiddag - ingenting. Vi får ingen förklaring till varför han nu plötsligt påstår sig ha varit där. I polisförhören hävdade både han och AN att han var hemma! Vad gjorde karln i Lakaträsk? Inga frågor från försvaret.
Dessutom
skiljer sig uppgifterna angående det inställda mötet på söndagsförmiddagen. AN tror i förhör att mötet ägde rum klockan 20 på söndagen, MB själv uppger en tid på morgonen, vilket backas upp enbart av den man som påstår att han träffade MB just vid den tiden...
Här borde försvaret ha gått vidare, men icke. Det framgår också att MB hade en barnträningsgrupp inbokad på söndagsförmiddagen. Vad hände med den träningen? Blev den av, eller ställdes den också in? Tydligen inte intressant, enligt försvaret.
En annan sak som förbryllar mig är mängden av sms som utväxlades mellan MB och VB den 3 maj. Polisens genomgång visade att de
aldrig tidigare haft så tät kontakt under en och samma dag som just den 3 maj!
Jag har för mig att MB sa att VB var glad och nöjd när de skildes åt den 2 maj?? Skulle inte tro det...