2013-11-09, 23:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyttSerie
Absolut, waffenss tex skriver som ett troll tex. Sen har jag ifrågasatt P V alternativ t*ano. Prinsessan som har bra koll kanske kan bekräfta?

Hej!

Vad är det som du undrar om jag kan bekräfta?
Citera
2013-11-10, 00:23
Medlem
SkyttSeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hej!

Vad är det som du undrar om jag kan bekräfta?
Hej!
Vad P V gjorde den kvällen + hans bröder? (T*anos) Om de är utredda riktigt.
Citera
2013-11-10, 00:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hej!
Vad P V gjorde den kvällen + hans bröder? (T*anos) Om de är utredda riktigt.

Enligt uppgifter ska de ha varit på Ekudden (någon slags fest?). Men det är ingenting jag kan bekräfta. Jag vet inte heller om de är utredda. Så tyvärr kan jag inte vara till mycket hjälp där.
Citera
2013-11-10, 00:44
Medlem
SkyttSeries avatar
Citat:
Enligt uppgifter ska de ha varit på Ekudden (någon slags fest?). Men det är ingenting jag kan bekräfta. Jag vet inte heller om de är utredda. Så tyvärr kan jag inte vara till mycket hjälp där.
Ja ok, tack ändå. Men det är skrämmande att de inte (antagligen) är riktigt utredda. Polisen är ett skämt i Mstad. De tog in massa folk på förhör och ställde oinspirerade frågor. Om de missat detta patrask så är det skrämmande.
Citera
2013-11-10, 00:45
Medlem
SkyttSeries avatar
Sen ligger Ekudden rätt så nära brottsplatsen.
Citera
2013-11-10, 01:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ja ok, tack ändå. Men det är skrämmande att de inte (antagligen) är riktigt utredda. Polisen är ett skämt i Mstad. De tog in massa folk på förhör och ställde oinspirerade frågor. Om de missat detta patrask så är det skrämmande.

Jag skulle inte bli förvånad om polisen missade lösningen på fallet inledningsvis. Det verkar ha gjorts en del misstag då p g a brist på erfarenhet, när det gäller sådana här fall. Området runt skogsstigen spärrades tydligen inte av direkt, de verkar inte ha haft med i beräkningarna att detta kunde vara fråga om ett brott, de inriktade sig med tunnelseende (?) på en person åt gången, verkar det som, osv. Därför tror jag att det skulle kunna vara till nytta om nya ögon kunde gå igenom utredningsmaterialet från början. Kanske skulle nya utredare se sådant som de första inte såg? Gå igenom tipsen igen. Vilka har vi missat att följa upp? Kanske finns pusselbiten som saknas i materialet redan? Resursbrist? Ja visst, men ändå.

Det skulle inte förvåna mig om gm finns i utredningsmaterialet, men att denne/de flög under radarn p g a inledningsarbetet.
Citera
2013-11-10, 02:27
Medlem
SkyttSeries avatar
Citat:
Jag skulle inte bli förvånad om polisen missade lösningen på fallet inledningsvis. Det verkar ha gjorts en del misstag då p g a brist på erfarenhet, när det gäller sådana här fall. Området runt skogsstigen spärrades tydligen inte av direkt, de verkar inte ha haft med i beräkningarna att detta kunde vara fråga om ett brott, de inriktade sig med tunnelseende (?) på en person åt gången, verkar det som, osv. Därför tror jag att det skulle kunna vara till nytta om nya ögon kunde gå igenom utredningsmaterialet från början. Kanske skulle nya utredare se sådant som de första inte såg? Gå igenom tipsen igen. Vilka har vi missat att följa upp? Kanske finns pusselbiten som saknas i materialet redan? Resursbrist? Ja visst, men ändå.

Det skulle inte förvåna mig om gm finns i utredningsmaterialet, men att denne/de flög under radarn p g a inledningsarbetet.
Instämmer vad du skriver.
Citera
2013-11-10, 03:03
Medlem
Vad hände med PR? Lever han?
Citera
2013-11-13, 18:01
Medlem
Ankias avatar
I dagens Kvällsposten (pappersupplagan) finns ett ganska stort och intressant reportage om olösta mordfall i Skåne och om hur Kalla fall-gruppen jobbar och prioriterar.
Det för obevekligen tankarna till Helena-fallet och var någonstans i prioriteringskedjan detta ligger.
Citera
2013-11-22, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WafffenSS
Lätta ditt hjärta

Gör Helenas familj en Björn tjänst

Du kan bli en hjälte

Jag misstänker att du bör läsa på om innebörden av uttrycket "björntjänst"

Då du verkar ha god kännedom om Mariestads befolkning vid Helenas försvinnande så frågar jag dig:
Vad vet du om T*ano klanens förehavande aktuell natt ?

/Doktor Kurt
Senast redigerad av DoktorKurt 2013-11-22 kl. 01:39.
Citera
2013-11-27, 02:02
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Tänk att gå och bära på en sån här sak i 20 år, hur klarar man det? Det är för mig en gåta.. Då menar jag gärningsmannen. Hur kan man leva normalt och fungera normalt? Man skulle ju ha sån fruktansvärd ångest och tänka hela tiden att OM och NÄR blir jag påkommen? Man skulle känna sig jagad och aldrig lugn och säker. Om jag ser till mig själv så skulle det nog vara skönare att lätta sitt hjärta och berätta som det är, men det är ju jag det.

Per Jonas Prytz Mariestad sina kompisar statt

Citat:
shabbyshic
OM jag ser till mig själv så skulle det nog vara skönare att lätta sitt hjärta och berätta som det är, men det är ju jag det

En fågel har viskat i mitt öra

@gadden666,SkyttSerie,surdegsbulle
Då Ni verkar ha god kännedom Om Mariestads befolkning förehavanden så frågar jag Er:
Vad vet Ni om Per Jonas Prytz Mariestad sina kompisar statt förehavanden korvkiosken bilen, aktuell natt?

@Doktorkurt, VeckansErbjudande,shabbyshic,2323
Pär jonas prytz sina kompisar statt. Helenas trädgård, lekparken, dungen, bilen är väl diskuterbar?
Senast redigerad av WafffenSS 2013-11-27 kl. 02:08. Anledning: text
Citera
2013-11-27, 02:34
Medlem
WafffenSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Tänk att gå och bära på en sån här sak i 20 år, hur klarar man det? Det är för mig en gåta.. Då menar jag gärningsmannen. Hur kan man leva normalt och fungera normalt? Man skulle ju ha sån fruktansvärd ångest och tänka hela tiden att OM och NÄR blir jag påkommen? Man skulle känna sig jagad och aldrig lugn och säker. Om jag ser till mig själv så skulle det nog vara skönare att lätta sitt hjärta och berätta som det är, men det är ju jag det.

Citat:
Om jag ser till mig själv så skulle det nog vara skönare att lätta sitt hjärta och berätta som det är, men det är ju jag det.

Lätta ditt hjärta och berätta som det är

Gå till polisen

Polismyndigheten i Västra Götaland

per.jenven@polisen.se
markus.tano@polisen.se

Box 429, 401 26 Göteborg.
E-post Polismyndigheten Västra Götaland
polismyndigheten.vastragotaland@polisen.se
Polisen 114 14
Senast redigerad av WafffenSS 2013-11-27 kl. 03:19. Anledning: text
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera