Den här tråden har varit en samlingsplats för en del urflippat småbus som leker tuffa med sina tangenter och som det verkar en även och annan liten polis.
Såg namnet Frasse Lovric på tråden. Mina svärföräldrar kom hit från dåvarande Jugoslavien redan på 70-talet. Dom flydde från kommunismen censuren förtrycket och diktaturen. Min man har ägt många resturanger och varit framgångsrik.
Citat:
Det fanns i Uppsala redan på 60-talet en man från Jugoslavien som tagit sin frus efternamn och kallade sig Valter Lundberg han var en av de första pizzaägarna hans ställe hette Lucullus. Folk kom Jugoslavien dom fick resa, mat husrum och fickpengar mot arbete i restaurangen. När dom lärt sig yrket drog många vidare och startade egna restauranger runt om i Sverige. Frasse Lovric, är nu avliden, han kom hit på 70-talet och startade efter några år egna restauranger.
Det jag tänkte berätta är att när Uppsalamaffian var som störst och starkast i Uppsala betalade nästan alla restauranger beskyddarpengar till dom. Frasse vägrade, en torped kom för att spöa Frasse Lovric, torpeden hade en liten batong, Frasse slet av han batongen och spöade han så att vistelsen på Akademiska sjukhuset blev långvarig. Frasse fick vara ifred sedan och blev Juggemaffian i Stockholms polare i Uppsala. Hans rykte som stenhård var grundmurat och polisen i Uppsala Kapten klänning och hans polare gick åt sidan.
En individ svarade:
Citat:
jag kan säga dig en sak att frasse är en jävla skojare som påstår sig stått upp mot um HIT OCH Dit såhär 20 år senare , men vi som var ute i den svängen vet precis hur det var, jag kan säga dig att det var inte många dörrvakter/krögare/civilpersoner eller (poliser(endel var så klart hårda jävlar) som vågade stå upp mot UM !
Speciellt kul det där om att en del poliser var djävligt hårda, det här var under kapten klännings tid, polisen i Uppsala var nog Sveriges mest ängsliga och odugliga, "fisken ruttnar från huvudet och nedåt" säger ett gammalt ryskt ordspråk. Jag kan kompletera med att Frasse en gång på krogen blev hotad av en typ som inte visste vem Frasse var. Frasse tog då lugnt fram sin revover, han hade licens och sköt ett skott mellan benen på nollan som kissade på sig och drog.
Att bli framgångsrik och rik som kriminell gangster i Sverige är lika vanligt som att vinna massor av miljoner på spel. Extremt ovanligt och en larvig dröm av småbuset. De som sullar runt som kriminella med diverse olika aktiviterer utanför lagen är nästan undantagslöst små misslyckade individer utan karraktär eller mental styrka att ta sig upp och framåt i livet. Dom lever oftast ett eländigt liv.
Att bli förmögen och rik beror nästan alltid på att man är envis målmedveten och arbetsam. Egna rörelser som man sköter seriöst är en bra väg. Att bli rik tar oftast ganska lång tid, att flyta ikring i nåt slags rus är helt fel väg. Likaså är det inte smart att vara för smart, eller med andra ord respektera den du har att göra med så kan du kanske nå ett bra resultat. Det kan vara nyttigt att vara orädd och rak om det behövs, men det är nåt helt annat.
Att ta sterioder är förödande och leder till att testicklarna krymer ihop som gamla russin och alla tankar på att nån gång bli far får glömmas. Att vara stark och hård är en mental egenskap som man inte får genom att leka tuff på tangentbordet. Jag kanske återkommer med mer fakta om Juggarna i Uppsala och i restaurangbranschen, min man känner/kände de flesta.