Citat:
Ursprungligen postat av
Sumsarr
Även om det kan betraktas som en idiotisk fråga tåls den att ställa: Är du intresserad av att studera? Jag minns själv när jag studerade i gymnasiet att jag knappt orkade något alls; 90% av alla ämnen och all tid tyckte jag var ointressant. Basår är inte så annorlunda från gymnasiet, annat än tempot är högre. Ämnena är precis lika trista.
Jag kanske är empatilös, men det du beskriver låter verkligen inte som något en uttråkad gymnasieelev aldrig upplevt.
Har du kronisk trötthet om du gör något du gillar? Är det samma "dimma" när du slår på datorn och kollar en film eller gör vad det är du älskar?
Jag är intresserad av att studera ja. Har fått ögonen öppnade för matematik och kemi, vilket jag läser just nu. Alla de känslorna såsom tröttheten, "dimman" m.m uppstår såklart inte endast vid studier. Utan när jag läser, tränar eller kollar film, jag kan inte sitta med en enda sak en längre period utan att få ett behöv av att syssla eller pilla med något annat samtidigt som jag tex. kollar film. Efter träningarna, spelar inte någon roll ifall jag tränat lätt eller tungt, så är det som om jag varit vaken i 2 dygn och är redo att somna ståendes vart jag nu än befinner mig.
Ber om ursäkt ifall jag klagar en hel del, men jag försöker att få saker och ting gjort och hålla mig till en vardagsrutin för att inte bli helt apatisk och förstörd. Varav att sköta skolan är en del av rutinen.