2013-11-07, 21:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Du är alltså bättre än rättsläkaren!
Medeltemperaturen är ca 10 grader, alltså nära kylskåpskallt
Idiot!!

Nu är jag tillfälligtvis, bla. utbildad sjuksköterska (sen ca 35 år tilbacka), och har sett ganska många döda människor i olika stadier, så jag vet lite grann om det jag pratar om.
Men tack för komplimangenn, det var gulligt
Citera
2013-11-07, 21:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Tja alla de föremålen kanske ligger kvar på mord/styckningsplatsen vad vet jag. Norrland är stort och KJ har ju bil. Att han varit så slarvig kan förklaras av hans diagnos.

Tvättar liket, kapar av händerna, gör sig av med allt, men missar bagageutrymmet, tejprulle, plastpåse, 1(EN) handske. Tror du på allvar att det beror på slarv? Han har dessutom spånat om det perfekta med en kompis, han borde ha full koll på att transportmedlet kommer att undersökas ner på molekylnivå vilket också gjordes.
Citera
2013-11-07, 21:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om kroppen var oemballerad i bakluckan hade den blött mer. Så den var i så fall emballerad. Varför ta bort emballaget vid dumpningen, utan att ta bort allt, dvs tejpen och behålla rullen?

Jag håller med dig, det är märkligt. Därför tror jag att fler är inblandade och lämnar öppet för att KJ inte är mördaren.
Citera
2013-11-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tvättar liket, kapar av händerna, gör sig av med allt, men missar bagageutrymmet, tejprulle, plastpåse, 1(EN) handske. Tror du på allvar att det beror på slarv? Han har dessutom spånat om det perfekta med en kompis, han borde ha full koll på att transportmedlet kommer att undersökas ner på molekylnivå vilket också gjordes.

Jag tycker att KJ känns otroligt slarvig, han har visserligen mördat/styckat på ett ställe som inte hittats men i övrigt finns ju spår överallt......
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Va?? Sluta snacka massa skit och göra dig viktig. Så du påstår att åklagarna vet att KJ är oskyldig? Är det därför de åtalar honom? Att du sen, Sherlock Holmes, har hittat något som poliser, åklagare och advokater missat , är ju helt fantastiskt.

Vad är det som är så märkvärdigt med att det fanns någonting i FUP som försvararen inte hunnit hitta iom han inte haft tillgång till FUP särskilt länge och Dupont & Dupong inte kunnat hitta, dom är ju tydligtvis inte dom skarpaste advokater, eller inte har varit så särskilt interesserade i att få fram iom att dett kan förstöra vigtiga bevis för deras fall? inget märkvärdigt med det als, det är bara om att läse FUP noga så hittar man plöttsligt någonting rigtigt bra... för försvaret altså
Ja, jag vet, det gillar inte du, to bad thats life.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Tja alla de föremålen kanske ligger kvar på mord/styckningsplatsen vad vet jag. Norrland är stort och KJ har ju bil. Att han varit så slarvig kan förklaras av hans diagnos.
Nu säger ju expertisen på tråden att han rör sig inom ett väldigt begränsat område så att Norrland är stort ska ju inte gälla för just KJ. Det är handsken och blodet på bakluckan som jag inte "köper". Hade polisen upptäckt en lite dåligt rengjord bagagematta hade det varit mer trovärdigt. Varför inte slänga en blodig plastpåse? Visst har han ett par diagnoser, men han verkar inte ha något gravt synfel iaf.
Citera
2013-11-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Japp, och det betyder att KJ aldrig träffade VB den där dagen.

Därför måste det ha varit karatetränaren som dödade henne!

Plus att en beskrivning av hennes kläder var genomgående svarta men tror att KJ beskrev hennes t-shirt (motsvarande?) var vit med nåt grått i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, det är märkligt. Därför tror jag att fler är inblandade och lämnar öppet för att KJ inte är mördaren.

För mig tyder det på att fler INTE är inblandade och att KJ är mördaren...
Citera
Medlem
Spindelfridas avatar
Att VB:s kropp/kroppsdelar förvarats i ett svalt utrymme/rum en tid innan den/de fraktades till de respektive fyndplatserna är, enligt min ringa uppfattning, högst troligt.

Benen visade inga tecken på förruttnelse.
Muskulaturen var intorkad och längs med hudkanterna noterades en uttalad intorkning. På snittytorna fanns mögelväxt.

Också ansiktet var intorkat: pannan starkt intorkad, näsan, läpparna kraftigt intorkade, hakan väldigt intorkad. Även delningsytorna vid handlederna, samt sårkanterna, var intorkade. Den enda förruttnelsen noterades runt höger öga. I själva ögat fanns fluglarver.

Med tanke på den väderlek som rådde i Boden de här dagarna (först några dagars kyla, senare ganska varmt) borde kroppsdelarna, om de hade legat utomhus, ha visat betydligt större tecken på förruttnelse än intorkning. Det är väl bäst att poängtera att detta är vad jag tror
Citera
2013-11-07, 21:20
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Varför anser du frågan oviktig?

Sköt iväg lite fort, sorry. Jag menar att om hennes blod faktiskt finns i bakluckan och detta inte kan förklaras på ett naturligt sätt så känns det inte så viktigt om blodet finns på ett ställe eller flera. Sen tycker jag som sagt att besudlingen antyder att det skett ett oväntat läckage när kroppen lastats in eller ur och att detta stämmer ganska bra med rättsläkarens beskrivning om att kroppen innehöll mycket blod.
Citera
2013-11-07, 21:21
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om kroppen var oemballerad i bakluckan hade den blött mer. Så den var i så fall emballerad. Varför ta bort emballaget vid dumpningen, utan att ta bort allt, dvs tejpen och behålla rullen?

Han tog bort emballaget för att det kunde finnas spår men missade tejpen på grund av mörkret.
Citera
2013-11-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu säger ju expertisen på tråden att han rör sig inom ett väldigt begränsat område så att Norrland är stort ska ju inte gälla för just KJ. Det är handsken och blodet på bakluckan som jag inte "köper". Hade polisen upptäckt en lite dåligt rengjord bagagematta hade det varit mer trovärdigt. Varför inte slänga en blodig plastpåse? Visst har han ett par diagnoser, men han verkar inte ha något gravt synfel iaf.

Jag tycker att det verkar som att han har en massa fel...herregud han fick ju ha städhjälp tre dagar i veckan så att han missat påse och en handske i bagaget förvånar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in