2013-11-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
En sak: Eftersom man nu verkar utgå från att benen placerades i huset någon gång efter den 18/5, och resten av kroppen var täckt med diverse skogsbarr etc, kan man då anta att kroppen legat på sin plats längre än benen legat i huset? De sade väl någon gång att kroppen legat ute ett tag?

Då kanske det är troligt att han lagt hela kroppen, även benen, på fp2 först. Och sedan återvänt en tid efter och burit benen till huset. Han måste då ha gjort rent benen, men varför? Varför var de så prydliga om han ändå tänkte bränna ner huset, som vi var inne på?

Varför händer och ben har avstyckas kan bero på många saker. Händerna då det är svårt att rengöra för att säkerställa att inte ett mikroskopiskt hudfragment kan finnas kvar. Benen/låren där kan man tänka att spermier kan ha funnits vilket ger den starkaste DNA-koppling och benen därför tvättats omsorgsfullt.

Jag tror inte alls att Ödehuset skulle brinna ner.
Citera
2013-11-06, 15:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Det är väl det som är skillnaden mellan en nyhetsreporter och en krönikör.
Sakligheten kontra krönikeformatet som ger möjligheten att förhålla sig friare kring ett ämne.

Det har du rätt i så han kanske rapporterar och tolkar i farten av gammal vana.
Citera
2013-11-06, 15:51
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://goo.gl/maps/Easu2 "Vattenfyllt värn"

Bland fotona som tömdes ur KJs dator fanns en bild på en hydro-pump. Hade han några planer på att tömma något själv?
Citera
2013-11-06, 15:55
Medlem
Skador på öga och i ansikte är typiska för strypning. Finns dock inga typiska skador på halsen som tyder på strypning MEN om man tar strypgrepp med armen (typ rear naked choke, min anm.) så blir det inga klassiska strypmärken på halsen enl. Jacobsen.
Citera
2013-11-06, 15:55
Medlem
Popcorn76s avatar
i KJs dator fanns bilder på både hundens- och människans anatomi. Hunden försvinner i ett mystiskt blodbad och "kompisen" hittas styckad. Slump? Not. Han har gjort detta, klart som korvspad tycker i alla fall jag. Speciellt efter bevisningen som nu läggs fram.
Citera
2013-11-06, 15:56
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Bland fotona som tömdes ur KJs dator fanns en bild på en hydro-pump. Hade han några planer på att tömma något själv?

Tanken har slagit mig och jag tror saken har diskuterats här tidigare. Men visst sökte han på detta ett par månader innan brottet? Jag gissar att den pumpen inte har med fallet att göra.
Citera
2013-11-06, 15:58
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Skador på öga och i ansikte är typiska för strypning. Finns dock inga typiska skador på halsen som tyder på strypning MEN om man tar strypgrepp med armen (typ rear naked choke, min anm.) så blir det inga klassiska strypmärken på halsen enl. Jacobsen.

Intressant slutsats, var det inte exakt så han gjorde på Ida och även det han hotade en kvinnlig vakt med, att komma bakifrån och lägga armen om hennes hals.

Det verkar som man hittat en av hans signaturer i detta fall.
Citera
2013-11-06, 15:59
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför händer och ben har avstyckas kan bero på många saker. Händerna då det är svårt att rengöra för att säkerställa att inte ett mikroskopiskt hudfragment kan finnas kvar. Benen/låren där kan man tänka att spermier kan ha funnits vilket ger den starkaste DNA-koppling och benen därför tvättats omsorgsfullt.

Jag tror inte alls att Ödehuset skulle brinna ner.

Ja... Men om man hittar sperma kan ju det förklaras. De hade ju "intimt" umgänge den dagen. Han borde inte behöva vara nojig över dna på henne, om det inte sitter på snittytor eller om det kan bevisas att dnat hamnat där efter döden.
Citera
2013-11-06, 16:03
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Tanken har slagit mig och jag tror saken har diskuterats här tidigare. Men visst sökte han på detta ett par månader innan brottet? Jag gissar att den pumpen inte har med fallet att göra.

Vet inte, den fanns med bland bilderna. Den är ju rätt dyr, över 30 000.-, och han verkar inte haft det jätte fett direkt. Undrar varför han var intresserad av den alls. Kanske har den inget med detta att göra som du säger.
Citera
2013-11-06, 16:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Vad innebär detta.

Citat:
Men i benen fanns likstelhet kvar... säger Susan Sprogøe-Jakobsen

Kroppen hade ingen likstelhet kvar men däremot benen.

Nu säkert en idiotisk fråga, men kan det innebära att benen kapades av under tiden kroppen var likstel, eller varför har benen likstelhet kvar men inte kroppen?

Kan benen ha förvarats på ett sådant sätt som bibehållit likstelheten?
Citera
2013-11-06, 16:07
Medlem
rayraviolis avatar
En tanke: NSD skriver att en "märlspik" (som används vid arbete med rep) är ett tänkbart mordvapen. Det finns förstås olika varianter, men om man googlar ser flera ut att vara ganska opraktiska som stickvapen. Detta kan möjligen förklara de grundare skadorna på ryggen.

Det är ett redskap som traditionellt använts till sjöss. Har vi ett sjömansspår på gång nu också...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7993248
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rlspik
Citera
2013-11-06, 16:11
Medlem
Var tog bilden vägen? Blev det ingen??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem