2013-11-05, 08:32
Medlem
bagarn29s avatar
MGM känner ju området kring ganska väl, skulle han då gömma det på en plats där krtminella utför kabelbränning?

Vad säger ni tråddeltagare, skulle ni gömt en kropp där?
Citera
2013-11-05, 08:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det förtäljer inte historien: artikeln

Men jag håller det för troligt att polisen också gräver i FS dator/telefoner.

Ja det tror faktiskt jag med, på de bilder som finns från gripandet syns dock inget.
Citera
2013-11-05, 08:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Jag skulle vilja höra vad ex. rätten/åk har att säga om att slaskens innehåll har rullat omkring mellan personer
Har du fått ta del av slasken, hur vet du annars om att den rullat runt bland folk?
Citera
2013-11-05, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Bilen stod med fronten mot jvg.spåren.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Så var det, men båda vittnena pekade ut samma, men ack så fel del av parkeringsområdet.
Men rätt riktning.
En rimlig förklaring är att en annan silvergrå stadsjeep stod där.

Rätt skall vara följande:
LJ ser silvergrå bil på norra parkeringen parkerad mot vägen.
LJ säger att det är natten den 29e
LJ kan inte identifiera bilen, men säger att den liknar Marinas.

SW ser silvergrå bil på norra parkeringen mot järnvägen. SW parkerar aldrig på södra parkeringen.
SW vet inte om det är 28:e kl.12.50 eller om det är veckan efter, men troligast 28e.
SW kan inte identifiera bilen, men det är samma som på bild som visas.

HD har också oberopat en observation av en JS, morgonen 29e. Den enda JS som förekommer är personen som hittade bilen, så det verkar vara ett misstag av HD ?

Marinas bil hittades på den södra parkeringen, parkerad mot järnvägen.
Citera
2013-11-05, 08:34
Medlem
bagarn29s avatar
Är Snurre Nejding inblandad i denna nya undersökning?
Citera
2013-11-05, 08:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är ju en märklig plats som isf valts, att stå utanför en toalett där det svänger in ett antal bilar med nödiga människor i.
Jag antar att toaletten är upplyst men hur ser resten av rastplatsen ut..finns det belysning?

Jag tycker som du att platsen är illa vald. Men om Marina legat där hela tiden, så var det ju uppenbarligen ett "bra" gömställe. Själv tror jag att kroppen flyttats dit från en första placering.
Citera
2013-11-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har du fått ta del av slasken, hur vet du annars om att den rullat runt bland folk?

Nej för jag har varit för att FS skall dömas, då har man inte fått tagit del av den, hur jag annars vet är att flera deltagare i tråden säger sig fått tagit del av innehåll i den och läst delar av den. Ska jag börja misstro dom nu?
Citera
2013-11-05, 08:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Det var ett jäkla tjat från dig.
VEM är mer sannolik enligt dig?

En norsk man som bränner kabel och spiller kaffe på byxorna?

Vad säger du om en kriminell göteborgare runt 25 som bara har varit vid kabelbrännareplats i hela Svartedalen, då i "affärer"?
Citera
2013-11-05, 08:45
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
En liten fundering...

Om jag, mot all förmodan, tagit livet av någon och stuvar ensam in en kropp på 80 kg inrullad i en bäddmadrass i en bil och vill gömma kroppen så vill jag inte synas?
Varför åka upp till denna rastplats och köra förbi en parkerad bil ( jag hade även noterat om någon satt i bilen, Marinas bil är lite högre och sikten är god) och stanna bara 20 meter framför denna bil? Dessutom står det två andra bilar på platsen. Det vittnar om att folk kan upptäcka dig.

Låter det inte lite märkligt om man vill vara osedd?
Inte om du hade blodiga kläder som du insåg skulle kladda ner bilen om du fortsatte köra med den.
Glöm inte att han var pundare , stressad och alltså inte är konsekvent eller tänker rationellt.
Citera
2013-11-05, 08:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Nej för jag har varit för att FS skall dömas, då har man inte fått tagit del av den, hur jag annars vet är att flera deltagare i tråden säger sig fått tagit del av innehåll i den och läst delar av den. Ska jag börja misstro dom nu?

Jag tror läst alldeles galet eller så har du missuppfattat det. Det finns innehållsförteckning på slasken och ca 10 sidor som utav de ca 1200 sidor som slasken innehåller.

Stämmer inte detta så är det jag som missuppfattat uppgifterna här i tråden.
Citera
2013-11-05, 08:47
Bannlyst
Citat:
Är Snurre Nejding inblandad i denna nya undersökning?

För utredningens bästa hoppas jag inte det.
Han lyckades ju överhuvudtaget inte med ett skit på förhören utan att begrava sig i egna lögner.

Men Polisens vägar äro outgrundliga...
Citera
2013-11-05, 08:53
Medlem
Citat:
Jag tror läst alldeles galet eller så har du missuppfattat det. Det finns innehållsförteckning på slasken och ca 10 sidor som utav de ca 1200 sidor som slasken innehåller.

Stämmer inte detta så är det jag som missuppfattat uppgifterna här i tråden.

Har jag missuppfattat att innehåll från slasken har spritt sig mellan personer i tråden?
Du säger själv att ca 10 sidor finns samt innehållsförteckning.

Du tycker inte att det är ett problem att saker som inte utgör allmänhandling, sprids?
Vem har gått brottet att dela med sig av detta (Advokaten? Misstänkte? Polisen?), och varför delar denna med sig av detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in