2013-11-05, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Nä, jag vill fälla en skyldig, och anser inte att ngn ska gå fri på grund av brister i utredningen.
Frågor på det?
F.Ö vill jag att fnurran svarar på min fråga, och inte du med en annan fråga.
Men det är ju så de som inte kan svara på frågor oftast gör... med en annan fråga istället för svar.

Det fetade, skall en oskyldig få gå fri om det finns brister i en utredning ?

Dina frågor har samma svar, KluvenTunga frågade det för ett par inlägg sedan, läs det.
Citera
2013-11-05, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
13:20 in på nyheterna kommer Fredrik till häktningsförhandlingarna i HD.
Han verkar ha svårt att gå eller ser han inte för den gigantiska filten?

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nyheterna-2200-2480500

FS har en whiplash skada vilket begränsar hans rörlighet ibland väl ?

Whiplash och 100kg paket utan ett endaste spår, låter inte sannolikt.
Citera
2013-11-05, 06:41
Medlem
Pastakryddas avatar
En liten fundering...

Om jag, mot all förmodan, tagit livet av någon och stuvar ensam in en kropp på 80 kg inrullad i en bäddmadrass i en bil och vill gömma kroppen så vill jag inte synas?
Varför åka upp till denna rastplats och köra förbi en parkerad bil ( jag hade även noterat om någon satt i bilen, Marinas bil är lite högre och sikten är god) och stanna bara 20 meter framför denna bil? Dessutom står det två andra bilar på platsen. Det vittnar om att folk kan upptäcka dig.

Låter det inte lite märkligt om man vill vara osedd?
Citera
2013-11-05, 07:04
Medlem
MrsMagoos avatar
– Resningsbeslutet i sig innebär att det finns en ökad risk med att ha den här mannen på fri fot. HD har gjort bedömningen att utgången skulle ha blivit en annan om bevisningen som finns nu hade funnits vid tidigare förhandlingar, säger överåklagare Björn Ericson till DN.

– Han är misstänkt för det allvarligaste brottet man kan begå och detta på en ung kvinna i sina bästa år. Enligt min mening är det stötande att han skulle få gå fri, sade överåklagaren under häktningsförhandlingen.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hd-haktar-40-aring-for-marina-mordet/

Så den, linkande Fredrik som tog sig in i HDs häktningsförhandling i dag ville kanske att man skulle tycka synd om honom eftersom han haltade in. Men det tror jag inte hjälper överhuvudtaget. Och överåklagaren har fullständigt rätt i att det hela varit oerhört stötande att den här mannen fått gå fri i så många år.

http://www.expressen.se/gt/ex-sambon-haktad-for-mordet-pa-marina/
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-05 kl. 07:09.
Citera
2013-11-05, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
En liten fundering...

Om jag, mot all förmodan, tagit livet av någon och stuvar ensam in en kropp på 80 kg inrullad i en bäddmadrass i en bil och vill gömma kroppen så vill jag inte synas?
Varför åka upp till denna rastplats och köra förbi en parkerad bil ( jag hade även noterat om någon satt i bilen, Marinas bil är lite högre och sikten är god) och stanna bara 20 meter framför denna bil? Dessutom står det två andra bilar på platsen. Det vittnar om att folk kan upptäcka dig.

Jag skulle vilja veta exakt var bilen stod, det finns ett övergångsställe här, med refug mittemot buskage & toalett: http://goo.gl/maps/drBNV

Tänk om bilen stod så att inga andra kunde passera, eller något annat dumt, som gör LJs vittnesmål till ännu konstigare sett som efterbrottsbeteende ?
Citera
2013-11-05, 08:00
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Minst 3 i HD håller inte med dig, vad är dina tankar kring det ?
Trist för FS och dennes lärjungar, inget annat. Det är inte HD som kommer döma. HovR fäller avgörandet. Kommer bli intressant då FS blir pressad på gravstensseansen och de ovikta femhundringarna, pass och kamera m.m. Analys av FS dator kanske ger en del också?
Citera
2013-11-05, 08:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Trist för FS och dennes lärjungar, inget annat. Det är inte HD som kommer döma. HovR fäller avgörandet. Kommer bli intressant då FS blir pressad på gravstensseansen och de ovikta femhundringarna, pass och kamera m.m. Analys av FS dator kanske ger en del också?

Det här tänkte jag också på, tog dom med sig dator o dyl vid gripandet? Gjordes några beslag öht?
Citera
2013-11-05, 08:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
En liten fundering...

Det är ju en märklig plats som isf valts, att stå utanför en toalett där det svänger in ett antal bilar med nödiga människor i.
Jag antar att toaletten är upplyst men hur ser resten av rastplatsen ut..finns det belysning?
Citera
2013-11-05, 08:23
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Det här tänkte jag också på, tog dom med sig dator o dyl vid gripandet? Gjordes några beslag öht?
Hur går det då med bilderna som skickats till personer här på forumet och lämnats ut ? Antagligen har folk outat sig för fs vilket kan leda till att polisen får fatt på dem som postat ut bilder , vad blir det för straff på detta ? Antar att man kollar all mail-korrespondens nu
Citera
2013-11-05, 08:26
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Det förtäljer inte historien:
Citat:
Strax före klockan tio fanns civilklädd polis på plats i det lugna bilfria bostadsområdet för att gripa den före detta sambon.
Han fördes i väg lugnt och sansat med ett par poliser vid sin sida. Efter att mannen förts i väg av polisen genomsöktes hans bostad. På måndag blir det häktningsförhandling i högsta domstolen.
artikeln

Men jag håller det för troligt att polisen också gräver i FS dator/telefoner.
Citera
2013-11-05, 08:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Hur går det då med bilderna som skickats till personer här på forumet och lämnats ut ? Antagligen har folk outat sig för fs vilket kan leda till att polisen får fatt på dem som postat ut bilder , vad blir det för straff på detta ? Antar att man kollar all mail-korrespondens nu

Tror knappast det finns något intresse av det från polisens sida.
Citera
2013-11-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic

Jag skulle vilja höra vad ex. rätten/åk har att säga om att slaskens innehåll har rullat omkring mellan personer

Citat:
Tror knappast det finns något intresse av det från polisens sida.
Nej han sitter för ett så mycket allvarligare brott förtillfället, men jag tycker i alla fall att det är vidrigt att man som misstänktmördare delar med sig av skit på/från offret.
Senast redigerad av konfidentiellt 2013-11-05 kl. 08:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in