2013-11-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .wesk
Senaste ryktena här omkring är att de båda grabbarna langade åt 33-åringen och var skyldig honom pengar. De skulle därför göra ett inbrott för att betala av sin skuld och anledningen till att en blev mördad ska tydligen vara att är de inte ville vara med längre. De ska försökt att fly till T*mmys moster som bor i närheten.

Verkar ju konstigt att dom tog Hällestadsvägen om dom skulle till TG's moster. Hon bor ju på Gunnarstorpsv 1. Då borde dom svängt vänster efter strömsbron istället för rakt fram..
Citera
2013-11-04, 18:57
Medlem
trongforhuds avatar
Vet av säkra källor att kvinnan heter Pia och kommer från Lindome söder om Göteborg!
Citera
2013-11-04, 18:58
Medlem
LillaMy74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Intervjun som lades upp först var längre.
Sekvensen du refererar till är inte den som vi som såg originalet menar.
Originalet plockades ned någon gång under dagens pressträff och sedan fanns intervjun inte kvar på ett tag.
Dessutom var det så efter pressträffen att man på AB-TV skulle visa intervjun, den startades upp och avbröts nästan direkt med kommentaren att där blev något fel.

Aha, ja då förstår jag. Kunde inte höra P*a någonstans. Det förklarar ju saken. Tack!
Citera
2013-11-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trongforhud
Vet av säkra källor att kvinnan heter Pia och kommer från Lindome söder om Göteborg!
Då är det ju inte hon på Praktikertjänst.
Citera
2013-11-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag fattat det som om han tog tanten först, hon kom gormande och skrikande och undrade vad som var i görningen och då drog han henne i skallen så hon ramlade ner i diket.
kan tänka mig att WT killen då upplevde detta liiite mer äckligt än vad det är i spel på nätet och försökte att dra/ alternativt gapa och skrika och då får även han skallen spräckt av järnröret,
och det är DÅ kk kommer farande och får se GM stå och slå upprepade gånger.

Men återigen!! Du behöver inte spekulera och fantisera vidare. Det finns en artikel där Kenneth berättar förloppet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780087.ab

Där står klart och tydligt något helt annat än vad du hittar på!! Pojken var redan mördad och helt sönderslagen. Paret rusar fram och ser hur GM slår i backen med järnröret om och om igen. De inser att det är pojken han slår på. De skriker och GM hör inte kvinnan utan reagerar först när Kenneth skriker, han vänder sig om och slår ner Kenneth med ett slag i huvudet. Medan Kenneth återhämtar sig slår han kvinnan som dör av slaget och ramlar ner i diket utom synhåll. Det är ett helt annat händelseförlopp än den du fantiserar ihop. Du behöver inte fantisera mera, det finns ett vittne vars berättelse finns i artikeln jag länkat ovan.
Citera
2013-11-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Å andra sidan borde en ung flicka i Ljungsbro snarare heta Ebby.

Varför? Känner väl till tjejen, hon bor i en stor villa och har egen häst.. Suv på uppfarten.
Citera
2013-11-04, 19:04
Medlem
trongforhuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Precis!
Citera
2013-11-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trongforhud
Precis!
Finns/fanns 26 Pia i Lindome.
Citera
2013-11-04, 19:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaMy74
Aha, ja då förstår jag. Kunde inte höra P*a någonstans. Det förklarar ju saken. Tack!

Precis jag tog mig friheten att backa lite i tråden för att få en tidsaspekt
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskins
Kanske ska länka också

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article23758.ab
Idag, 14:25

Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Tack ska du ha!

Det framgår i videoklippet ovan att den mördade kvinnans förnamn är Pia om jag inte hörde fel.
Idag, 14:29

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskins
Ja precis, han säger (om jag inte hör helt fel också) att han "Låg och väntade på att vakna i sängen bredvid Pia".
Idag, 14:32

Den länk som postades fungerar inte nu.
Och exakt vilken tid den upphörde att fungera vet jag inte, troligen under pressträffen.
Man märkte säkert att några upptäckt missen.
Verkar vara en lagom intresserad reporter som inte tänkte på att han sa namnet.
Citera
2013-11-04, 19:10
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Varför? Känner väl till tjejen, hon bor i en stor villa och har egen häst.. Suv på uppfarten.
Ok. Känner du isåfall till om flickan ifråga är vid liv?
Citera
2013-11-04, 19:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Inte rätt GM heller då om han kommer från Kongo
Jag vet också var jag kommer ifrån även om jag inte bor där, just nu, så det kan väl ändå vara tandhygienisten?
Citera
2013-11-04, 19:14
Medlem
JUST NU: Direkt från Ljungsbro
TV+TEXT Brottscentralen på plats med senaste nytt om dubbelmordet

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1245.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem