2013-03-10, 19:59
Medlem
CrapNs avatar
Jag har mycket problem bland annat add, depression, ångest, socialfobi, sömnsvårigheter, ätstörningar, aggressionsproblem, och en del andra små saker. ibland kan jag känna mig spyfärdig/spy utan anledning, första gången min mamma hörde mig säga att jag inte ville leva mer var när jag var 6 år gammal, har säkert fått ett 10-15 tal olika tabletter utskriva vissa har hjälpt lite andra gjort det värre men inget har funkar så bra som cannabis gör.

Jag kan inte leva ett normalt liv utan cannabis.

Finns det läkare i sverige som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig eller är det bara för folk med cancer och MS och liknande?

Edit om den passar bättre i medicin o hälsa får mod gärna flytta.
Senast redigerad av CrapN 2013-03-10 kl. 20:02.
Citera
2013-03-10, 20:14
Medlem
mak1s avatar
Hoppas på att de kan skriva ut det, så kan du testa om det har någon effekt på dig. Har dock svårt att tro att de skulle göra detta. Enklare att odla själv om de inte går med på recept.
Har dina föräldrar förstått hur mycket cannabis hjälper dig?
Citera
2013-03-10, 20:17
Medlem
CrapNs avatar
mina föräldrar vet att det hjälper men tycker att jag ska ta benzo istället bara för att det är lagligt men jag vill inte äta benzo för att det hjälper mig inte ens i närheten lika bra som cannabis plus att det förvandlar människor till smutsiga individer

edit: Och angående effekt så tror jag det kommer hjälpa mig, när jag röker så är det bara plus i kanten att man blir hög, gör det mest för att lindra mina problem och när jag röker brukar jag röka i små doser har rökt i 5 år nu kan fortfarande bli bäng 0,1 i bong
Senast redigerad av CrapN 2013-03-10 kl. 20:22.
Citera
2013-03-10, 20:45
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2013-03-11, 14:20
Medlem
CrapNs avatar
Det var dåligt med svar, ingen som är insatt? Vet ju att han kol14 fick det för adhd då tycker jag att jag borde kunna få det för mina problem... får väll börjar ringa runt om ingen svarar :/
Citera
2013-03-11, 21:28
Medlem
CrippledJoins avatar
Lät precis som att du beskrev mig med alla problem, dock har jag inte fått något bekräftat då jag inte sökt hjälp (känner att det inte är så allvarligt). Jag röker ibland, men inte för att lindra problemen direkt. Röker mer för att dra ner på alkoholen och må bättre överlag. Cannabis hjälper mig dock på alla punkter förutom socialfobi möjligtvis

Skriv gärna om du lyckas få det utskrivet.
Citera
2013-10-24, 02:33
Medlem
Codeines avatar
Det där skulle jag också vilja få ett recept på

Det där med att man kunde få tomma recept som man själv fyllde i var goda tider det...Mmm.... Heheheheh '

One Love!!
Citera
2013-11-04, 18:20
Medlem
Sezlows avatar
Jag är en av de som gärna skulle vilja prova Sativex mot min värk, jag har MS så jag faller under rätt kriterium.
Men det är hutlöst dyrt därför att det ingår inte i läkemedelsförmånen.
Det kan kosta upp till 50.000,- /år och det har jag inte råd med.

http://www.mssallskapet.se/Lakemedel_files/SMSS%20information%20om%20Nabixamols.pdf

Jag hoppas de får nytt underlag nästa år - och att det blir förmån - så jag kan fråga läkaren igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in