2013-11-03, 20:51
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Ganska tidigt i tråden var det någon som skrev att en mor och dotter skulle ha blivit bundna och misshandlade i sin bostad i Ljungsbro samma kväll. Hen undrade om detta hade någon koppling till denna händelse.

Kan det vara Dudus exfru och dotter? Han har ju tydligen hotat dem under flera år.
Citera
2013-11-03, 20:52
Medlem
hmm , så GM får in två fullträffar på 2 slag ( ok , han är inte så lång i rocken men bastant och " valpen " är kortväxt ( de brukar ju växa till sig mellan 15-20 typ , just saying ) där av - skalleträff .
Så Damen i frågan måste ha varit i typ samma längd . Undrar hur fasiken han tänkte där , när han gick till överstyr.
15år har ju knappt börjat livet oavsett påbrå av gott lr ont.
EN VALP ÄR EN VALP - Tragiskt
Citera
2013-11-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan det vara Dudus exfru och dotter? Han har ju tydligen hotat dem under flera år.

I så fall kontaktades inte polisen då det inte finns något sådant larm registrerat.
Citera
Medlem
Mycket troligt att polisen var i området, mycket ungdomar ute osv. Därav tidsåtgången.
Det var grannar som rykte in, bor två hus ifrån villan där inbrottet ägde rum. Mannen driver K-Ks rör. Nu kan de som vill leta fram namn.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Om det var som någon skrev att en mor och dotter blivit påhoppade innan så lär det varit minst ett par patruller som rullat runt?

Jo, visst var det så. Det kanske är det där Aftonbladet skriver om nu:

Citat:
33-åringen kan ha begått andra brott – kort före dubbelmordet i Ljungsbro.
– Det finns fler målsägande. Det är saker som hänt i närtid, säger Thomas Agnevik på polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17775035.ab
Senast redigerad av Draifos 2013-11-03 kl. 20:57.
Citera
2013-11-03, 20:56
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
Är mördaren från Afrika? Blir han utvisad nu?

Ja.

Nej.
Citera
2013-11-03, 20:58
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jempaan
JAG BOR I LJUNGSBRO och känner till båda brottsoffren .Kan säga så mycket som att kvinnan är INTE sambo med mannen , hon var boende i Göteborg men var vid tillfället hos sin karl som gon är ihop med , de är dock ej SAMBOS! Därför finns hon inte skriven på någon adress i LJUNGSBRO . Jag vet även vad hon heter men det tänker jag inte skriva ut här ! Att mannen inte hjälpte henne var för att han blev nedslagen först och blev medvetslös.När han vaknar upp ligger kvinnan och pojken döda bredvid :-( Detta är ren fakta och inga spekulationer, men jag kommer inte yppa deras namn här med tanke på deras anhöriga .

Antagligen det första och hittills enda vettiga som skrivits i tråden.
Tack för det.
Citera
2013-11-03, 20:58
Medlem
annZ88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykopatchefer
Kan konstatera att poliserna på presskonferensen såg mer sammanbitna ut än "normalt".

Kan jag bekräfta, då jag känner två av dem. Något "spektakulärt" med utredningen är det.
Ska bli intressant att läsa fup:en sen.

Tre dubbelmord på 15 år för Linköpingspolisen. Och andra mord förstås. Jag skulle också vara bekymrad...
Citera
2013-11-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Nej, som jag minns det var hen som postade i tråden vän med dottern.
Citera
2013-11-03, 20:59
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag känner GM väl umgåtts och rökt en hel del cannabis nä han bodde i samma kommun som mig.

Hade ingen aning om det här men efter att jag hittat den här artikeln så,

http://www.friatider.se/pojke-och-kvinna-brutalt-mordade-i-vansinnesdad

Det som chockar mig otroligt jävla mycket är att han var en av dem snällaste människorna jag kände, vad fan hände riktigt chockad.....

Må dem vila i frid och må Gud förlåta dig dou dou...

Samma här.
Det låter bara sjukt i mina öron. Doudou var visserligen inte guds bästa barn, men han är inte typen som man förknippar med mördare.
Jag minns ett rejält slagsmål utanför Mejeriet där han och några andra hamnade i tjafs med ett annat gäng. Det andra gänget fick rejält med stryk och när en av dom hamnade på marken, så var det ett par som höll på att sparka på snubben. Jag minns hur Doudou tog tag i de (hans egna vänner), slet ner dom på marken och skrek "Är ni helt jävla dumma i huvudet? Han ligger ju redan! Vad fan sparkar ni på han för?"

Helt sjukt, den här soppan...
Citera
2013-11-03, 21:00
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Mycket troligt att polisen var i området, mycket ungdomar ute osv. Därav tidsåtgången.
Det var grannar som rykte in, bor två hus ifrån villan där inbrottet ägde rum. Mannen driver K-Ks rör. Nu kan de som vill leta fram namn.

Då har jag ett namn på mannen som driver företaget. Men vem är detta? Pojkvännen till den drabbade kvinnan eller mannen som bor på huset där inbrottet ägde rum?
Citera
2013-11-03, 21:00
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Om en patrull är på rätt sida av Linköping, hur lång tid kan det då ta att blåljusköra till Ljungsbro? 6-7 minuter? Inte speciellt lång tid i alla fall.

Det tog 13 minuter.

GM bor tydligen i Ljungsbro han med.
Det är GMs hudfärg som gör fallet känsligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in