2013-11-03, 12:13
Medlem
•Polisen har fått in flera tips i samband med händelsen, och är tacksam för fortsatta tips på numret 072-2096080.
Citera
2013-11-03, 12:14
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så är det säkert, men framförallt är han sannolikt abstinent (kanske även suicidal) och behöver tillgång till medicinsk expertis i lite större utsträckning än man kan erbjuda i arresten.

..tror absolut på en stark abstinens....men varför inte även suicidal eftersom det skulle ge ett bra läge försvarsmässigt..
Citera
Medlem
Om det är som jag tror så ska det delas ut medalj/hedersomnämnade till det par som försökte rädda pojken.
Personer som ingriper.
Fast när det går så här illa så kommer folk nog att inte våga komma till hjälp.
Citera
Medlem
Alla förhör sker tydligen på rättspsyk. Är det i Linköping?
Citera
2013-11-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
..tror absolut på en stark abstinens....men varför inte även suicidal eftersom det skulle ge ett bra läge försvarsmässigt..

Vilka droger kan GM ha tagit?
Citera
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-social
Vad händer OM GM varit påverkad av något,droger el liknande, kan det bli att han inte kan hållas till 100% till svars för sin gärning? Och hur påverkas straffet för honom?

Sorry, men jag är inte så insatt i hur det går till och vet att fler av er är verkligen duktiga på detta

Det jag fruktar mest är att pojkgänget också på något sätt var inblandade i "business" med denna grottmänniska och att hans agerande provocerades fram. Snacka om förmildrande omständigheter när det väl kommer till rättegång.
Citera
Medlem
Jag tycker det är mycket som är underligt i hela historien.
1. Varför GM och två ungdomar bröt sig in och uppehöll sig i ett hus ingen av dem bodde i.
2. Hur paret som försökte ingripa kunde höra bråk utomhus mitt i natten och ta sig till brottsplatsen. Det har gissats att de var ute och gick, men det är svårt att tro med tanke på tidpunkten. Inifrån ett hus en bit bort kan man väl inte höra något.
Kan det vara så att paret i villan med källarbesöket ringde till det andra paret som ingrep? Kanske för att en av dom är polis?
3. Hur kunde GM både vara fasthållen av den dödade kvinnans sällskap, och bli hittad av en sökande hundpatrull? Höll han fast honom tills hunden hittade dem under den där bron, eller gick det till på något annat sätt?
Det finns en hel del om psykisk ohälsa, både i tråden och i polisens presskonferens. Men det är kanske svårt att må riktigt bra psykiskt, när man just har åkt fast för ett dubbelmord.
Citera
2013-11-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Det är fortfarande någonting som saknas eller som inte offentliggörs av myndigheterna. Polisen har till 100% uteslutit att det är samma GM som 2004, dom har GM som är skyldig as hell och ändå krävs det 75 poliser som jobbar på ärendet "på olika sätt"

What gives?
Att de utesluter han som gärningsman 2004, beror nog på att de sett att gärningsmannen då skulle vara av nordiskt/nordeuropeiskt ursprung och att han väl inte hade känningar i Linköping vid den tidpunkten? Vidare stod de att han redan kollats tidigare mot 2004 års mord i annat ärende (Aftonbladet), men det kanske tidningen bara skrev för de visste GM var afrikan, och alltså inte passade in.
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vilka droger kan GM ha tagit?

Av tidigare erfarenheter av mordfall så brukar benzo och alkohol ta en ganska solklar förstaplats, men det mänskliga psyket bör inte heller underskattas, så att han vid tidpunkten var fullkomligt nykter går ju inte att utesluta.

Men jag tvivlar på att en person som tidigare är dömd för diverse våldsbrott och narkotikabrott är nykter på en fredagkväll klockan 02:00.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av x-social
Vad händer OM GM varit påverkad av något,droger el liknande, kan det bli att han inte kan hållas till 100% till svars för sin gärning? Och hur påverkas straffet för honom?

Sorry, men jag är inte så insatt i hur det går till och vet att fler av er är verkligen duktiga på detta
Man hålles tills svars för sin gärning även om man mot förmodan skulle vara påverkad av alkohol/droger.

Däremot om han varit inne i en psykos så kan det bli en annan femma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venture
Vad fan har expressen för jävla journalister? Han frågar nu Benniet Eriksson f.d spaningsledare varför dom inte tagit gm för dubbelmorden 2004? Och en följdfråga där han säger varför tog ni inte dna prov på alla i den åldern i linköping? Vilken åsna..

Va har Expressen anställt journalister nu också? Har de råd med det? Trodde de bara kunde finansiera wanna be politiker som skriver debatt artiklar..förlåt.. "reportage" menar jag.

Då har de ju utvecklat verksamheten ett steg över Aftonbladet då..

Tycker man skulle ställa den mera relevanta frågan vad man tänker göra åt den våldsspiral som har accelererat nått fruktansvärt den senaste tiden. Gamla hederliga raggarslagsmål existerar ju inte längre, nu avslutas det inte förrän någon är död.

Fruktansvärd utveckling som politiker och rättsväsende är såväl ansvariga som handfallna inför.
Citera
Medlem
Närmaste rättspsyk är i Vadstena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här