2013-11-03, 09:48
Medlem
beer-goggless avatar
Har egentligen inga kopplingar till detta men följt tråden av egenintresse. Det är mycket spekulationer och frågetecken. Det som slår mig är att detta nog är större och startade inte med att MGM mötte killarna på bussen/fritidsgården (olika uppslag/uppgifter). Tror att i denna händelse finns det ett större sammanhang som spelat in.

Oklarheter som är problematiska för att få klarhet i händelseförloppet:

- Varför har ingen tidigare larmat om att BO1 och BO2 blev bortförda från bussen. Inte troligt att en kompis "går hem och lägger sig" om hans kamrater blev "bortburna"?
- Hur hamnade de i källaren.
- I huset med källaren där "de hamnade" bor en pojke som för några veckor sen köpt en bil av MGMs granne, enligt tidigare uppgift i tråden? Har det verifierats?
- När hann MGM binda/tejpa BO1?
- På 23 minuter hann en hundpatrull(?) larmas, åka till platsen, påbörja sök och gripa MGM. Raskt handlat tycker jag - var man i extra beredskap denna helg/ort eller går en utryckning med hundpatrull så snabbt?
- Visst kan poliserna i hundpatrullen blivit skakade av vad de såg - men "särskild händelse"?
- På presskonferansen var man fortfarande osäker på om man hitta samtliga brottsplatser, BO och GM. Något fick spaningsledningen att tro att detta var något mer än ett slumpmässigt vansinnesbrott.
- Thomas Bodström (f.d. justitieminsister) blir omgående offentlig fösravarare. Tunga artilleriet minsann...

Så lösningen i hela mysteriet är nog ett större sammanhang. Anar att någon/några personer i dramat varit kända för polisen i andra sammanhang än vad som kommit fram i.o.m denna tragiska händelse.
Citera
2013-11-03, 09:53
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollyvanarx
Som vanligt när det gäller en kulturberikare så väljer Media att försöka mörka istället för att säga som det är ....EN NEGER HAR MÖRDAT " SVENSKAR .... fy faaan säger jag bara ... o Reinfeldtjävel jag vet att du läser härinne är det detta du vill BERIKA Sverige med??? eller ojjj det kan ju vara din släkting !
Han är inte dömd än. Hur skulle man kunna gå ut med såna rubriker då? Media har inte mörkat nåt.
Citera
2013-11-03, 09:54
Bannlyst
Ja alltså för att sammanfatta lite:

Dudu = Svart neger. Har varit i Sverige i olika omgångar i början av sitt liv. Tror han först kom till Sverige för ca 20-25 år sedan.

Fransktalande

Likt sina bröder och kusiner smak för det vita köttet, har aldrig hört att någon av de haft en svart fv.

Svagbegåvad

Dålig på svenska och dålig på att förstå

Har kusiner som rappar/sjunger och har haft den typen av kontakter hela sitt liv trots att han själv inte kan varken prata, rappa eller sjunga. Dogge och han kan alltså inte ha rappat ihop men Dogge kan mycket väl veta vem han är då Dudu har rapkontakter och inte bara hans kusiner som rappar utan mer eller mindre alla i hans släkt som kan engelska/svenska.
Citera
2013-11-03, 09:57
Medlem
Phifens avatar
Kvinnomisshandlare/Barnmördare klarar sig aldrig bra i fängelset, han lär ju få sitt straff i fängelset men nog kommer nog någon se till så att han blir grovt misshandlad/dödad där inne.
Citera
2013-11-03, 09:57
Medlem
Mina fördomar säger mig, efter att ha läst tråden och sett lite bilder, att bo och gm anammar samma sorts "kultur". Jag gissar att killarna var klotterråttor med skadegörelse som underhållning i hålan på helgerna, vilket den sönderslagna busskuren i närheten av brottsplatsen samt inbrottet i källaren talar för. När de blir påkomna av husägarna med tejp för att stasa armarna och ta sig en sil drar killarna en rövare och lägger skulden på negern som blir ursinnig och så går det som det går. I samband med våldtäktsfall brukar det diskuteras om kvinnan kunde ha agerat annorlunda på något sätt för att förhindra det som skedde, till exempel att inte ha umgåtts med en kriminell våldsam man på efterfest. Kanske kan yngre svenska killar dra lärdom av det aktuella fallet?
Citera
2013-11-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Har egentligen inga kopplingar till detta men följt tråden av egenintresse. Det är mycket spekulationer och frågetecken. Det som slår mig är att detta nog är större och startade inte med att MGM mötte killarna på bussen/fritidsgården (olika uppslag/uppgifter). Tror att i denna händelse finns det ett större sammanhang som spelat in.

Oklarheter som är problematiska för att få klarhet i händelseförloppet:

- Varför har ingen tidigare larmat om att BO1 och BO2 blev bortförda från bussen. Inte troligt att en kompis "går hem och lägger sig" om hans kamrater blev "bortburna"?
- Hur hamnade de i källaren.
- I huset med källaren där "de hamnade" bor en pojke som för några veckor sen köpt en bil av MGMs granne, enligt tidigare uppgift i tråden? Har det verifierats?
- När hann MGM binda/tejpa BO1?
- På 23 minuter hann en hundpatrull(?) larmas, åka till platsen, påbörja sök och gripa MGM. Raskt handlat tycker jag - var man i extra beredskap denna helg/ort eller går en utryckning med hundpatrull så snabbt?
- Visst kan poliserna i hundpatrullen blivit skakade av vad de såg - men "särskild händelse"?
- På presskonferansen var man fortfarande osäker på om man hitta samtliga brottsplatser, BO och GM. Något fick spaningsledningen att tro att detta var något mer än ett slumpmässigt vansinnesbrott.
- Thomas Bodström (f.d. justitieminsister) blir omgående offentlig fösravarare. Tunga artilleriet minsann...

Så lösningen i hela mysteriet är nog ett större sammanhang. Anar att någon/några personer i dramat varit kända för polisen i andra sammanhang än vad som kommit fram i.o.m denna tragiska händelse.

Vad har jag nu missat?
(Min fetning)
Senast redigerad av nantes 2013-11-03 kl. 10:01.
Citera
2013-11-03, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Lättare att skrämma & manipulera om man inte är så smart? Har inte tillräckligt med livserfarenhet för att se ärkelosern bakom den tuffa gangsterfasaden?

Narcisister är experter på att manipulera och ger sig alltid på svaga personer
Citera
2013-11-03, 10:01
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_crippler
Enligt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17772401.ab

Skönt att sambon fick tag... .

..om kvinnan var 57 år kan man kanske gissa att sambon var i samma ålder. Ingen ungdom direkt. GM ca 20 år yngre och mycket vältränad enligt bild. Dessutom helgalen.
Vem är egentligen sambon som plockade ner honom? Måste vara en grym fighter.
Senast redigerad av hundensår 2013-11-03 kl. 10:04.
Citera
2013-11-03, 10:02
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Mina fördomar säger mig, efter att ha läst tråden och sett lite bilder, att bo och gm anammar samma sorts "kultur". Jag gissar att killarna var klotterråttor med skadegörelse som underhållning i hålan på helgerna, vilket den sönderslagna busskuren i närheten av brottsplatsen samt inbrottet i källaren talar för. När de blir påkomna av husägarna med tejp för att stasa armarna och ta sig en sil drar killarna en rövare och lägger skulden på negern som blir ursinnig och så går det som det går. I samband med våldtäktsfall brukar det diskuteras om kvinnan kunde ha agerat annorlunda på något sätt för att förhindra det som skedde, till exempel att inte ha umgåtts med en kriminell våldsam man på efterfest. Kanske kan yngre svenska killar dra lärdom av det aktuella fallet?
Möjlig teori. Ja, svenska ungdomar borde ta lärdom av detta. Pojkarna var inte guds bästa barn men det finns många, många fler.
Citera
2013-11-03, 10:03
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Vem är egentligen sambon som plockade ner honom? Måste vara en grym fighter.

Det var väl polishund(ar) som fick han tillslut och dom brukar vara helluva fighters
Citera
2013-11-03, 10:07
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Det var väl polishund(ar) som fick han tillslut och dom brukar vara helluva fighters

Enligt AB ska sambon ha sprungit ifatt GM och hållit fast honom. Tyder ju på hyfsat bra form hos farbrorn.
Citera
2013-11-03, 10:08
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Enligt AB ska sambon ha sprungit ifatt GM och hållit fast honom. Tyder ju på hyfsat bra form hos en farbrorn.
Han flydde sedan. Polishundar hittade honom, det är det jag hört iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in