2013-11-03, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Lek inte alban bre, fram med informationen!

Haha, han är en f.d. fotbollsspelare, han var ganska bra men sysslade med knark osv. Han var talangfull i ung ålder dvs riktigt talangfull men han var korkad och hans talang gick i papperskorgen.

Typ hela Lund vet vem han är. Alltså han kallas Dudu och under det namnet vet alla småkriminella i 30 års åldern vem han är.

Han var en gång inblandad i ett slagsmål med en arab jag brukade umgås med som slog skiten ur honom.

Han har bott hemlös och sovit på tågstationen i Lund under en period, varpå han flyttade till Malmö.

Sorglig historia, och ja han var en ganska soft neger i mina ögon. Nu är jag stor också så han kaxade aldrig mot mig, men han tjafsade ihop sig med folk.

Han brukade hänga på Klostergården fritidsgård under en period i yngre dagar och höll alla fångar där typ mobbade alla där tills araben utmanade honom och så tappade folk där respekt för honom.

Fritidsledaren där lär minnas honom om han är kvar. Ärki.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuleBritannia
Står ju PLUS till vänster på bilden också, så förmodligen det gänget som varit i farten.

BO har fortfarande inget med PLUS att göra då PLUS är äldre grabbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefa
Enligt säker poliskälla så tejpade han grabbarna med silvertejp och skulle ha dem att slå ihjäl varandra,

Förstår jag dig rätt i att GM skulle tvinga de båda pojkarna att slåss tills en av dem dog? Medans de var tejpade? Låter helt fel...
Citera
2013-11-03, 00:18
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Någonting med "Crew" står det även i bakgrunden på en bild här ser jag: http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/artikel.aspx?articleId=5667435

Jag minns också att jag läste i någon tidning imorse att rutor i en busskur i närheten av brottsplatsen hade krossats.

Här var det:

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-och-pojke-mordade-i-ljungsbro/

Samt denna bild där de tagit ett kort på en tidning som skriver om klottret som syns på bilderna ovan.

http://www.fotolog.com/mightybrotherz/101259800/

Definitivt "Plus Crew" som skadegjort. Om BO har någon koppling med gänget har jag dock ingen aning om.
Citera
2013-11-03, 00:18
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Dags för en uppdatering. Som jag sa i em så handlar det om att GM langar fulsprit (och tyngre grejer till andra klienter). Ngn fnurra som gjorde att han letade upp killarna, påtänd/roppad och säkert tuffast i världen. Enligt säker poliskälla så tejpade han grabbarna med silvertejp och skulle ha dem att slå ihjäl varandra, de gjorde motstånd och plan b var att tvinga dem att stjäla grejer (obekräftade uppgifter säger att det hus de bröt sig in i var den ena killens släktings). Sen gick det som det gick. Den överlevande grabben är ju inte guds bästa barn heller och har väl förekommit hos polisen lika många gånger som GM...

Dock lite misstänkt att du verkar (vilja) bekräfta quetals uppgifter nästan ord för ord. Damage control för pojkarna fortfarande?

Ok om man antar att det du säger stämmer, hur i helvete skulle han tvinga dem att slå ihjäl varandra efter att ha tejpat fast dem...?
Citera
2013-11-03, 00:19
Medlem
Citat:
Dags för en uppdatering. Som jag sa i em så handlar det om att GM langar fulsprit (och tyngre grejer till andra klienter). Ngn fnurra som gjorde att han letade upp killarna, påtänd/roppad och säkert tuffast i världen. Enligt säker poliskälla så tejpade han grabbarna med silvertejp och skulle ha dem att slå ihjäl varandra, de gjorde motstånd och plan b var att tvinga dem att stjäla grejer (obekräftade uppgifter säger att det hus de bröt sig in i var den ena killens släktings). Sen gick det som det gick. Den överlevande grabben är ju inte guds bästa barn heller och har väl förekommit hos polisen lika många gånger som GM...

Hur hamnar dom här två femtonåringarna i det labila vilddjurets våld?

Det känns ganska förvånande att två friska femtonåringar låter sig fjättras till händer och fötter medelst tejp helt frivilligt av en påtände gorilla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det enda intressanta som har framkommit från quetals inlägg är påståendet att pojkarna kände personerna i villan. Föräldrars vänner? Skolpersonal? Pojkarna visste om att det fanns saker av värde i den källaren? Kan de ha tipsat GM och sedan insett att det gick för långt?

Jag finner det osannolikt att en man, oavsett storlek, ska kunna tejpa flera killar.

Båda grabbarna känner sonen.
Familjen i villan och familjen till V, han som klarade sig har känt varanda länge.
Citera
Medlem
Whyman...det var nog inte armarna han tejpade...
Citera
2013-11-03, 00:21
Medlem
jag tror att dom satt gemensamt i källaren i det där huset för att röka på ev skjuta upp. Sen kom husägarna ner GM fick en snetripp Husägarna blev säkert förfärade av se "pojkarna" syssla med dessa dumheter sen gick det som det gick. fan tejp och grejer låter bara konstigt. Dom satte väl tejp på armarna för att hitta en bra ingång att skjuta upp i.
Citera
Medlem
Citat:
Whyman...det var nog inte armarna han tejpade...

Okej. Ja han måste ju varit riktigt jävla hög om han trodde att han kunde få 2 polare att slå ihjäl varandra och inte försöka fly eller slå ner honom.
Citera
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
BO har fortfarande inget med PLUS att göra då PLUS är äldre grabbar.

Okej, då ger jag upp det spåret!
Citera
2013-11-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Bara jag som tycker att det låter som ett allt för stort sammanträffande att offrets familj verkar vara en renodlad WT-familj med nazistkopplingar samtidigt som gärningsmannen är svart invandrare? Ifall aftonbladets bild av situationen där pojkarna blir jagade av GM, stämmer. Kan det möjligtvis ligga ett hatbrott bakom händelsen?

Har det inte redan framkommit att den koppling som finns är ett gemensamt intresse för droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in