2013-11-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikzutt
Fallet liknade de som hände 2004 med två stycken brottsoffer där GM gått fri. Polisen förmodar väl att de är samma GM och vill inte misslyckas att sätta dit han denna gång. Därför tror jag den massiva styrkan poliser blev tillkallade

Misstänkte GM skulle då varit 24 år när han begick det andra dubbelmordet
Citera
2013-11-02, 21:35
Medlem
Att BO var ute så sent känns föga överraskande. Det här är killar som visserligen inte är så gamla, men brukar stryka omkring ute i Ljungsbro, ägna sig åt graffiti och liknande. Skulle bli förvånad om de inte någon gång testat någon form av droger. Jävligt olyckligt likväl.
Citera
2013-11-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesC
Jag funderar på hur denne man kunde blivit tilldelad Thomas Bodström som advokat? Jag drar då slutsatsen att det är staten som betalar och inte GM själv? Har aldrig varit med om att någon annan i Linköpinstrakten tilldelats en stjärnadvokat? Vill man se honom friad?

du har rätt att välja försvarare, och staten tilldelar dig en advokat om du inte själv har råd med en. att boström tar sig an detta fall är precis som varför många advokater tar upp medialt omskrivna brott - $$$
Citera
2013-11-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Tillhygge och precision.
Återigen, en neger/svennebanan som svingar vilt under ett galet raserianfall har ju ingen precision att döda folk.

Du har nog tittat för mycket på film... Man kan dö av ett slag från en normalstark människa med järnrör, det visar om inte annat grejen i Åkeshov. Detta var ju en mini-hulke
Citera
2013-11-02, 21:37
Medlem
Citat:
Jag funderar på hur denne man kunde blivit tilldelad Thomas Bodström som advokat? Jag drar då slutsatsen att det är staten som betalar och inte GM själv? Har aldrig varit med om att någon annan i Linköpinstrakten tilldelats en stjärnadvokat? Vill man se honom friad?

Intressant, tänkte själv samma sak. Väldigt snabbt jobbat att bli tilldelad en kändisadvokat så där. Någon har helt klart dragit i några trådar. Vem och varför? Nästan värt en egen tråd!
Citera
2013-11-02, 21:38
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Är han svensk medborgare?

Ja.

Hela sitt liv i lilla Sverige - det du.
Citera
Medlem
Zikniks avatar
Citat:

Det är väl så att man som misstänkt får önska/begära, kan den önskade advokaten (och vill) så blir det så.
TB är nog mer kändis- än stjärnadvokat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Att BO var ute så sent känns föga överraskande. Det här är killar som visserligen inte är så gamla, men brukar stryka omkring ute i Ljungsbro, ägna sig åt graffiti och liknande. Skulle bli förvånad om de inte någon gång testat någon form av droger. Jävligt olyckligt likväl.

Du verkar ju ha lite lokalkännedom och kontakter där. Vet du vem den mördade kvinnan är?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Självklart betalar staten kostnaderna för advokaten, som i alla andra fall. Bodström får samma ersättning som alla andra tillförordnade advokater, varken mer eller mindre.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-02 kl. 21:41.
Citera
2013-11-02, 21:39
Medlem
Expressen visar bild med hudfärg.

http://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-for-nattens-dubbelmord/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gange
Min son är kompis med den stackars unga grabb Tom*y Gusta*sson som blev mördad. Enligt vad min son fått reda på av den mördades bästa vän och barndomskamrat så berodde allt detta på att den mördades bror ska ha varit skyldig denna äckliga neger pengar på grund av drogskulder och på så vis så blev BO inblandad i detta. Även BO ska ha haft vissa problem med droger som ska ha börjat nu under sommaren. BO var en liten "parvel" som jämnt var i skateparken i Linköping och det är så min son känner honom. Otroligt tragiskt för alla inblandade, och angående negern som gjorde detta så är han ett välkänt ansikte i Linköping. En kolsvart kille som inte drar sig för att slå både kvinnor och barn och nu till och med begå mord. Han har aldrig haft någon respekt för andra VITA människor.
Man kan nog vara övertygad att han inte visade respekt för NÅGRA människor. Sluta att använda tragedin för dina egna politiska ändamål.
Citera
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
du har rätt att välja försvarare, och staten tilldelar dig en advokat om du inte själv har råd med en. att boström tar sig an detta fall är precis som varför många advokater tar upp medialt omskrivna brott - $$$

Jo jag vet att man tilldelas en advokat som staten betalar. Jag antog bara inte att de skulle betala den summan. När du förklarar det så blir det dock mer begripligt. Tack för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in