2013-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
De båda ungdomarna bor runt 50 respektive cirka 2 kilometer från brottsplatsen.

Om ungdomarna var påväg hem från Ljungsbro så hade det gått snabbare att fly till BO1:s hus än den aktuella villan som jag påpekat tidigare.

Om någon bara kunde ta sig tid att läsa det jag skriver så hade ni fått veta att MGM tvingat in ungdomarna i källaren efter att ha brutit sig in. Detta för att han enligt uppgifter sagt att han var törstig. Det sistnämnda är jag inte helt säker.

om man ska spekulera i hur det har gått till så tror jag du är nära sanningen. Grabbarna blir hotade att fixa fram tex något att dricka. Killarna känner till att någon av dom boende i huset har det som gm eftersöker. Dom blir tvingade att visa huset. Väl framme så går det så långt att gm krossar rutorna för att komma in. Tvingar med sig grabbarna in och sen sker det som finns förklarat i tidningarna.
Citera
2013-11-02, 19:58
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
Inte förvånad att rasse-tidningen nr 1 går i gamla fotspår och hänger ut stackars MGM för att han är neger. Vi minns Expressens löpsedel: "KÖR UT DEM." Gamla ränder sitter i den här rasse-tidningen.

Riskerar MGM bli utvisad efter straffet? Isåfall tycker jag att vi humanister och anti-rasister på flashback skapar en namninsamling.se som kräver att MGM ska få stanna i Sverige. Han har ju bott här hela sitt liv och känner inte igen sig i Afrika!

"en glad fotbollskille"
Blir svårt för Bodström att komma dragandes med snyfthistorier om hur "traumatiserad" hans kongoles varit av sin uppväxt.
Citera
2013-11-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Kan väl inte vara helt osannolikt att han ville lägga till barnknullare till meritlistan
Han ser till att göra "karriär". Är det någon som vet ifall denna aspekt(barnknullare=pedofil) har tagits upp hos polisen?
Citera
Medlem
Jag orkar inte gå igenom 120 sidor.

-Vet vi varför de blev jagade? De är ju ganska unga!
-Är pojkarna från Sverige?
-Är de bröder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Dråp är ett uppsåtsbrott (minst likgiltighetsuppsåt för att bli dömd för det). Dråp är ringa mord. Dråp är alltså en typ utav mord.

Bodis kanske går för vållande?

Men det känns inte som att vållande håller, faktiskt.
Citera
2013-11-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukra

-Är de bröder?
Ja de är fr Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LanceHardwood
BO är 4lbin 3klund.
Nej, offret hette Tommy. Och han som blev friad heter Victo* Ryn*ing
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Och det kostade henne livet... På så sätt ett dumdristigt men inte desto mindre ärofyllt mod, kanske triggat av något slags moderskänslor för pojkarna som tillfångatagits av en stor neger.

En äkta svensk hjältinna!

Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Verkligen. Tyvärr leder allt skit man får se att folk lär tänka om både en och två gånger innan man hjälper en medmänniska!!

Konsekvenser som vi andra människor kan påverkas av i framtiden. Ofattbart!

Det är vad äkta civilkurage går ut på, att hjälpa en medmänniska i nöd utan tanke på fara för eget liv och lem. Men visst har civilkuraget sjunkit stadigt i samhället, det finns det flera undersökningar som bekräftar.
Och det lär inte öka efter en sådan här händelse med en sån tragisk utgång för den som ville hjälpa.
Citera
Medlem
Citat:

-Är de bröder?
Pojkarna är från sverige men inte bröder.
Citera
2013-11-02, 20:01
Medlem
Citat:

-Är de bröder?

- Nej, varför och framförallt OM pojkarna blev jagade eller följde med GM förtäljer än så länge inte historien
- Ja, spolingarna är kaukaser och med svenskt medborgarskap.
- Nej dom är vänner men inte bröder.
Citera
2013-11-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Har Tomas Bodström blivit tilldelad som försvarsadvokat för att GM skall slippa granskning i TV3's Efterlyst.

Bodström medverkar i programmet och med honom som försvarsadvokat kommer de inte kunna ta upp fallet som de annars skulle göra. Just Efterlyst är ju annars ett ställe där man kan få klarsyn över att det till 90% är invandrare som begår de grövsta och mest bestiala brotten i dagens mardrömmssverige.

Nej, det har jag väldigt svårt att tro. Självklart är inte rättssystemet uppbyggt kring Bodströms eventuella jävsituationer, om nu det här skulle vara en sån (och det är det inte).
Citera
2013-11-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
Ser att Expressen gått ut med en pixlad bild på MGM
http://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-for-nattens-dubbelmord/
Hur kommer det sig att man väljer att visa upp vissa GM opixlade och vissa inte? Tänker tex på dubbelmördaren (Pierre) på Öland som AB och Expressen stolt visar upp så ofta det finns möjlighet. Är det vissa regler för när man får gå ut med en opixlad bild ( en viss tid måste gått eller en speciell misstankegrad) eller hur ligger det till?
http://www.friatider.se/pojke-och-kvinna-brutalt-mordade-i-vansinnesdad
Här 'r en bild på honom opixlat =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in