2013-11-02, 17:58
Medlem
dwgs avatar
Hade 35årongen kidnappat 15 åringarna?
Då kvinna och sambo räddar en? Eller vad är det frågan om!
Citera
2013-11-02, 18:00
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Det kunde det inte alls lika gärna ha varit. Hade denne neger inte kommit till Sverige hade dessa två mord inte skett. Båda hade levt idag. Eller hur?

Nja inte riktigt för det beror ju också lite på hur stora sötnosar dessa tonåringar var som han hade att göra med. Av allt att döma var de knappast oskyldiga körpojkar som försökte ta sig hem från kyrkan och blev ihjälslagna på vägen dit.

Det där med om man leker med elden..... Kan lika gärna ha varit en underground svenske som fick damp då ungarna sket i att betala för sin sprit, weed, you name it.
Citera
2013-11-02, 18:00
Medlem
yxikaxi00s avatar
"Den misstänkta mördaren tvingade ner pojkarna i källaren.
Paret i villan lyckades frita den ena pojken.
Den andra hittades mördad tillsammans med en 50-årig kvinna några hundra meter bort.
– Jag hörde tre höga skrik, säger In*er An*erss*n som bor i närheten."
(....)
Han nekar till brott och har har har tilldelats advokat Thomas Bodström som offentlig försvarare.
(....)
Polisen misstänker att mannen tvingade ner två pojkar i 15-årsåldern i en villakällare vid klockan 02 i natt.
Paret som bor i villan vaknade av att de hörde ljud - gick ner för att undersöka vad som hände - och hittade de tre personerna i källaren.
De lyckas frita den ena pojken. I nästa ögonblick släpade mannen med sig den andra pojken ut.(....)
Polisen vet ännu inte varför pojkarna befann sig i källaren med mannen, men tror inte att de var där för att stjäla något.
– Men jag kan inte utesluta det. Det är något märkligt i det, säger Thomas Agnevik, presstalesperson på Östgötapolisen, till TT.
Agnevik misstänker att mannen tvingat ner pojkarna i källaren.
– Ja, jag är rädd för att det var så, säger han till TT."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17772401.ab
Citera
2013-11-02, 18:01
Medlem
Buulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vem har bekräftat att BO verkligen är kongolesen i duschen!?

Du måste mena MGM och inte BO.

Men, ingen har bekräftat att det är "kongolesen i duschen".
Det är spekulationer.
Citera
2013-11-02, 18:02
Medlem
Så fruktansvärt hemskt.. Förmodligen kommer vi få klarhet i vad som hände, för hela händelseförloppet låter otroligt obehagligt.
Måste vara fruktansvärt hemskt för alla anhöriga.<
Citera
2013-11-02, 18:05
Medlem
UncleHarveys avatar
Någon polis på nyheterna sa att gärningsmannen inte mår bra eller något sådant. Kan ju vara en antydan att han fått en psykos eller något sådant? Inte ovanligt vid vansinnesdåd och det verkar ju än så länge saknas vettiga motiv.

Till alla som snackar statistik osv. Tror ni de anhöriga kan trösta sig med att de flesta invandrare sköter sig bra?
Citera
2013-11-02, 18:07
Medlem
Ratis avatar
Nekar till brott och får Thomas Bodström (rikets före detta justitieminister) till försvarare. Kanske han går fri trots allt?
Citera
2013-11-02, 18:07
Medlem
Finns 100 sammanfattningar, lägg ner lite egen tid för fan.

OnT.

Hittade dom MGM i hans hem eller ute? Dom sa ett par hundra meter ifrån där morden ägde rum men sa aldrig vart.
Citera
intermittentexplosivitets avatar

Moderatormeddelande

Postat av intermittentexplosivitet 2013-11-02, 18:07
Moderator
Jag ber er att hålla er till ämnet, som inte är integration och invandring. Personligen skulle jag tycka det vore tråkigt om tråden måste låsas på grund av trams och off-topic.
/Moderator
2013-11-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Hällestadsvägen 9 har folk i området sagt.

Hällestadsvägen 11 borde det vara enligt vad jag kunde se när jag åkte förbi när jag skulle hem förut.

(Där själva "inbrottet" ska ha skett)
Senast redigerad av stebeh 2013-11-02 kl. 18:12.
Citera
2013-11-02, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nekar till brott och får Thomas Bodström (rikets före detta justitieminister) till försvarare. Kanske han går fri trots allt?

Att anlita en känd advokat är inte smart, kan lätt bli prestige. Tyvärr har jag erfarenhet.
Citera
2013-11-02, 18:14
Medlem
Har broderns död något med det att göra ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in