Citat:
Ursprungligen postat av
MrBONG
I ert senaste program avsnitt 82 så säger Magnus ungefär 27 minuter in i avsnittet
"Dom måste må dåligt!! Jag tänker på dom som håller på med ras och vithetsstudier, jag tänker på dom här könsförnekarna"
Vad jag vet så har denna Magnus varit med i Svenskamotståndsrörelsen och representerar idag svenskarnas parti på wikipedia kan man läsa att detta parti skall vara klassat som ett nynazistiskt parti av säpo med det sagt så (Inte för att jag ger mycket för deras "Syn" (IN YOUR FACE)) tycker jag att det är högst märkligt att denna Magnus gör utallanden som "Alla har förmodligen en neger i släkten" och liknande.
Jag har följt radio framåt ett tag och dom senaste avsnitten har jag reagerat på vissa utallanden till exempel det sista citatet som även genererade en storm på nationell.nu
Jag är kluven och börjar misstänka att ni är det nya sd. Synd och skam...
Nu har ju Magnus aldrig påstått att alla skulle ha en neger i släkten, just den biten ljög ju Nationell.nu om, något jag har avhandlat i tråden redan. Vad jag vet läser inte Magnus på Flashback så vill man nå honom direkt är det bäst att maila.
Om vi bortser från att du använder ett falskt citat för att göra din poäng så vill jag nog hävda att Magnus stora problem (eller styrka) är att han är väldigt spontan, men också ganska burdus? Ja burdus tror jag, och säger en del som inte är så genomtänkt eller blir sådär perfekt formulerat i direktsändning, det har vi sett flera gånger nu, och resultatet har då blivit att de mest lättkränkta och hysteriska individerna startar trådar eller skriver bloggposter om att Magnus Söderman har köpts av finansjudenheten.
Det är såklart jättebra att granska och agera grindvakt mot potentiellt skadliga element och otäcka individer av olika slag. Poängen är ju att man inte tycks ha något intresse av att faktiskt reda ut det hela, man har inget intresse av att ta reda på sanningen. Radio Framåt skickade efter den uppmärksammade Nationell.nu-artikeln ut en inbjudan om debatt till vem som helst som var intresserad av att debattera frågan, men det var ingen som hörsammade denna.
Och så är det alltid av någon konstig anledning. Man är inte intresserade av att vara seriösa granskare eller agera grindvakt mot någon påstådd liberalism, man är heller inte intresserade av att det ska gå bra för den nationella oppositionen eller att Sverige ska bli svenskt igen. Man verkar (tyvärr) mest vara intresserade av att splittra och skada, och detta naturligtvis alltid anonymt.
En bra grundtanke kan alltså vara: Prata hellre
med andra nationalister än
om andra nationalister om det rör mer kontroversiella saker. Det hade nog sparat oss mycket tid och energi, annars finns risken att vi går emot den osunda nationalist-kultur som finns i USA där alla bara sitter och kastar skit på varandra.
Eller hur tänker du själv?