2013-10-29, 00:48
Medlem
Lolsorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBONG
I ert senaste program avsnitt 82 så säger Magnus ungefär 27 minuter in i avsnittet

"Dom måste må dåligt!! Jag tänker på dom som håller på med ras och vithetsstudier, jag tänker på dom här könsförnekarna"

Vad jag vet så har denna Magnus varit med i Svenskamotståndsrörelsen och representerar idag svenskarnas parti på wikipedia kan man läsa att detta parti skall vara klassat som ett nynazistiskt parti av säpo med det sagt så tycker jag att det är högst märkligt att denna Magnus gör utallanden som "Alla har förmodligen en neger i släkten" och liknande.

Jag har följt radio framåt ett tag och dom senaste avsnitten har jag reagerat på vissa utallanden till exempel det sista citatet som även genererade en storm på nationell.nu

Jag är kluven och börjar misstänka att ni är det nya sd. Synd och skam...

Senare i avsnittet så säger Söderman att han vill ha kvar sexualkunskap i skolan så länge den är 'sund'.

Personligen så tycker jag att det är perverst att staten ska lära ut sexualkunskap.
Citera
2013-10-29, 00:54
Bannlyst
Citat:
I ert senaste program avsnitt 82 så säger Magnus ungefär 27 minuter in i avsnittet

"Dom måste må dåligt!! Jag tänker på dom som håller på med ras och vithetsstudier, jag tänker på dom här könsförnekarna"

Vad jag vet så har denna Magnus varit med i Svenskamotståndsrörelsen och representerar idag svenskarnas parti på wikipedia kan man läsa att detta parti skall vara klassat som ett nynazistiskt parti av säpo med det sagt så (Inte för att jag ger mycket för deras "Syn" (IN YOUR FACE)) tycker jag att det är högst märkligt att denna Magnus gör utallanden som "Alla har förmodligen en neger i släkten" och liknande.

Jag har följt radio framåt ett tag och dom senaste avsnitten har jag reagerat på vissa utallanden till exempel det sista citatet som även genererade en storm på nationell.nu

Jag är kluven och börjar misstänka att ni är det nya sd. Synd och skam...
Nu har ju Magnus aldrig påstått att alla skulle ha en neger i släkten, just den biten ljög ju Nationell.nu om, något jag har avhandlat i tråden redan. Vad jag vet läser inte Magnus på Flashback så vill man nå honom direkt är det bäst att maila.

Om vi bortser från att du använder ett falskt citat för att göra din poäng så vill jag nog hävda att Magnus stora problem (eller styrka) är att han är väldigt spontan, men också ganska burdus? Ja burdus tror jag, och säger en del som inte är så genomtänkt eller blir sådär perfekt formulerat i direktsändning, det har vi sett flera gånger nu, och resultatet har då blivit att de mest lättkränkta och hysteriska individerna startar trådar eller skriver bloggposter om att Magnus Söderman har köpts av finansjudenheten.

Det är såklart jättebra att granska och agera grindvakt mot potentiellt skadliga element och otäcka individer av olika slag. Poängen är ju att man inte tycks ha något intresse av att faktiskt reda ut det hela, man har inget intresse av att ta reda på sanningen. Radio Framåt skickade efter den uppmärksammade Nationell.nu-artikeln ut en inbjudan om debatt till vem som helst som var intresserad av att debattera frågan, men det var ingen som hörsammade denna.

Och så är det alltid av någon konstig anledning. Man är inte intresserade av att vara seriösa granskare eller agera grindvakt mot någon påstådd liberalism, man är heller inte intresserade av att det ska gå bra för den nationella oppositionen eller att Sverige ska bli svenskt igen. Man verkar (tyvärr) mest vara intresserade av att splittra och skada, och detta naturligtvis alltid anonymt.

En bra grundtanke kan alltså vara: Prata hellre med andra nationalister än om andra nationalister om det rör mer kontroversiella saker. Det hade nog sparat oss mycket tid och energi, annars finns risken att vi går emot den osunda nationalist-kultur som finns i USA där alla bara sitter och kastar skit på varandra.

Eller hur tänker du själv?
Citera
2013-10-29, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lolsorz
Senare i avsnittet så säger Söderman att han vill ha kvar sexualkunskap i skolan så länge den är 'sund'.

Personligen så tycker jag att det är perverst att staten ska lära ut sexualkunskap.
Det beror ju på vad för utgångspunkt man har och vad man anser är etiskt och inte, men rent överlag är ju skolan ett effektivt verktyg för propaganda av olika slag, och har ju alltid varit det. Ogillar man exempelvis diverse sexuella minoriteter och tycker att det är av vikt att dessa även fortsättningsvis blir betraktade som avarter och onormala perversioner så är ju sexualkunskapen/relationskunskapen ett ganska bra tillfälle för detta - att förstärka heteronormens roll som just norm och positiv menar jag.

Men det finns ju olika strategier. Vad lär de ut på sexualkunskapen idag? Analfisting?
Citera
2013-10-29, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nu har ju Magnus aldrig påstått att alla skulle ha en neger i släkten, just den biten ljög ju Nationell.nu om, något jag har avhandlat i tråden redan. Vad jag vet läser inte Magnus på Flashback så vill man nå honom direkt är det bäst att maila.

Om vi bortser från att du använder ett falskt citat för att göra din poäng så vill jag nog hävda att Magnus stora problem (eller styrka) är att han är väldigt spontan, men också ganska burdus? Ja burdus tror jag, och säger en del som inte är så genomtänkt eller blir sådär perfekt formulerat i direktsändning, det har vi sett flera gånger nu, och resultatet har då blivit att de mest lättkränkta och hysteriska individerna startar trådar eller skriver bloggposter om att Magnus Söderman har köpts av finansjudenheten.

Det är såklart jättebra att granska och agera grindvakt mot potentiellt skadliga element och otäcka individer av olika slag. Poängen är ju att man inte tycks ha något intresse av att faktiskt reda ut det hela, man har inget intresse av att ta reda på sanningen. Radio Framåt skickade efter den uppmärksammade Nationell.nu-artikeln ut en inbjudan om debatt till vem som helst som var intresserad av att debattera frågan, men det var ingen som hörsammade denna.

Och så är det alltid av någon konstig anledning. Man är inte intresserade av att vara seriösa granskare eller agera grindvakt mot någon påstådd liberalism, man är heller inte intresserade av att det ska gå bra för den nationella oppositionen eller att Sverige ska bli svenskt igen. Man verkar (tyvärr) mest vara intresserade av att splittra och skada, och detta naturligtvis alltid anonymt.

En bra grundtanke kan alltså vara: Prata hellre med andra nationalister än om andra nationalister om det rör mer kontroversiella saker. Det hade nog sparat oss mycket tid och energi, annars finns risken att vi går emot den osunda nationalist-kultur som finns i USA där alla bara sitter och kastar skit på varandra.

Just det du nämner om att en rörlese som sitter och kastar skit på varandra är ju inget man vill ha, jag fattar inte hur man inte kan sätta sig över vissa saker pch förstå styrkan i att jobba unisont mot målet att ordna ett fungerande Sverige/Norden för vårt folk, dvs folket som tror på och vill bevara vår natur/vårt enkla sätt /och koppla bort den unkna gammla mediaeliten med dess bankvänner samt stoppa all invandring till att börja med.
Citera
2013-10-29, 16:44
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Okej jag kommer inte ihåg exakt vad han sa i det avsnittet mer än att jag reagerade och uppenbarligen var jag inte ensam om det. Jag vet att rörelsen är splittrade och det är inget jag uppskattar när jag upptäckte Svp trodde jag att det kunde bli ett slut på detta.

Sådana här utallanden får mig att väcka misstänksamhet eftersom jag vet att det splittrat rörelser innan.
Men jag hade gärna velat höra ett program där ni i radioframåt går igenom vad för Sverige ni i Svp vill skapa. Jag har inte dömt er men vill gärna ha en förklaring så jag vet om jag skall lägga en röst på er eller engagera mig i partiet.
Citera
2013-10-29, 22:07
Bannlyst
Citat:
Men jag hade gärna velat höra ett program där ni i radioframåt går igenom vad för Sverige ni i Svp vill skapa. Jag har inte dömt er men vill gärna ha en förklaring så jag vet om jag skall lägga en röst på er eller engagera mig i partiet.
Jo visst, man kan göra ett Radioprogram där Dan Eriksson och Stefan Jacobsson pratar om vad SvP vill göra i olika frågor och var man står någonstans, men då är det ju SvP-Radio och inte samma sak som Radio Framåt. Jonas och Magnus har inga mandat att föra partiets talan i offentligheten, de är ju vanliga medlemmar, även om Magnus också är redaktör för partitidningen.
Citera
2013-10-29, 23:27
Medlem
thelindgrennheros avatar
De Geers telefonsamtal
Citera
2013-10-30, 08:41
Medlem
tant-astrids avatar
Tjena
Hur går man tillväga för att handla och ladda ner för och efter snacken
Samt har ni några planer på att lägga till förfest avsnitten så man kan köpa dom ?
:-)
Citera
2013-10-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
Ja de verkar ju inte vara bästa vänner i alla fall!

haha, ja lite syrlig vibb kanske tyvär, hoppas dock de kan bli kompisar igen för ett trevligt och ordnat Sverige.
Citera
2013-10-30, 12:45
Medlem
mrphonks avatar
Jonas har skrivit på bloggen om Gyllene Gryning: http://www.radioframat.com/natten-ar-dagens-mor/
Citera
2013-11-01, 05:53
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Ännu ett smidigt sätt att lyssna på Radio Framåt är nu tillgängligt: Stitcher!

Ni kan lyssna direkt på http://www.stitcher.com/podcast/radio-framat eller ladda ned appen till er smartphone/surfplatta och söka efter Radio Framåt där. Ett personligt favoritprogram för att strömma podcasts och annat trevligt!
En sak som kan vara värt att påpeka är att man måste söka på »Radio framat« eller »framat«; blev själv väldigt irriterad när jag själv inte lyckades med att hitta Radio Framåt på Stitcher innan jag kom på vad man skulle söka på! Eljest, grym pratradio!

Har ni möjligen tänkt på att ladda upp avsnitten på fler kanaler än de ni redan laddar upp dem på? Jag har i sådana fall ett förslag: Med tanke på alla dessa NSA-skandaler och alla företag som samarbetar med NSA, vore det bra ifall ni valde att fixa en Miro-kanal. Nu går det förvisso väldigt bra att bara lägga in er RSS-ström i Miro för att på så sätt prenumerera på Radio Framåt. Anledningen till att jag tycker att ni borde uppmärksamma just Miro beror på att det är ett »öppen källkod«-program. Nu har jag själv inte registrerat mig på Miro Guide, men jag tror att det kan vara så enkelt att ni registrerar er där, och sedermera lägger in er RSS-ström där. Dock en del problem med åäö verkar det som.

Länkar:
Senast redigerad av NixYO 2013-11-01 kl. 06:18.
Citera
2013-11-02, 17:48
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Härligt att se att JDG skriver på bloggen

http://www.radioframat.com/svtorebror-ser-dig/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem