2013-11-02, 12:40
Medlem
så hur lång tid brukar det dröja innan polisen klämmer ur sig vad som har skett?
Citera
2013-11-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle ju kunna räcka med att ungdomarna attackerat
honom, kanske utklädda i masker och blodiga, för att han skulle kunna nojja upp sig och gå in i full stridsberedskap?
Intressant teori! Mördaren är psykotisk från början och råkar på några ungdomar i halloweenkostymer. Blir livrädd och slår ihjäl dem.
Citera
2013-11-02, 12:41
Medlem
Har inte läst hela tråden, men tagit del av det mesta. Gällande allt snack om Härnegatan 108, så finns det ju en man i 30-årsåldern, som är skriven på adressen. Personen ifråga är av utländsk härkomst. Något som kan vara intressant i detta?
Citera
2013-11-02, 12:43
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donkey-business
så hur lång tid brukar det dröja innan polisen klämmer ur sig vad som har skett?

Alla anhöriga har inte underrättats. De kan ju vara utomlands med småsyskon eftersom det varit lov.
Citera
2013-11-02, 12:45
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Locket är säkert på så länge som anhöriga inte är underrättade, om det fortfarande är så.

Ja, antagligen kommer dom bara berätta att det är ett grovt våldsbrott samt att ett 50-tal poliser är inkopplade. Samma information som stått i internet-tidningarnas rubriker senaste timmen...
Citera
2013-11-02, 12:46
Medlem
det.var.ingets avatar
Varför tror folk så fort det begås ett dubbelmord så skall det alltid snackas om att det kanske är samma mördare som det på Åsgatan ? Tycker bara det är fåniga jämförelser.
Citera
2013-11-02, 12:46
Medlem
Vem är det som VET att GM är somalier? Var kommer dessa uppgifter ifrån?

ps. Polisen får inte tag på de anhöriga till BO. Hoppas de inte är den typen av föräldrar som dragit iväg nånstans och lämnat sina femtonårigar hemma själva på höstlovet. När ska föräldrar förstå att tonåringar fortfarande är barn som kräver ett visst mått av tillsyn, särskilt bör man inte överge dem under storhelger. Det är att be om problem.
Citera
2013-11-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stenk4st
Jag är lite förvirrad här. Är kropparna hittade på gatan, alltså utanför en fastighet eller i en fastighet? Och vad är det då för gata där fastigheten/kropparna fanns?

De två villor som är avspärrade mellan Olstorp och Ljungsbro, hur är de relevanta och vad exakt ligger dem? Det är ändå ett bra avstånd mellan Olstorp och Ljungbro när jag kommer på eniro. Är detta Bos bostäder?

Husen som är avspärrade ligger precis i början av vägen mellan Ljungsbro och Olstorp, precis efter Cloettabron.
Citera
2013-11-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Precis
Har fått för mig att folk från Afrikanska länder är väldigt vidskepliga. Han kanske råkade på några halloweenkostymer och så slog det slint fullständigt i skallen.
Citera
2013-11-02, 12:48
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Tänk att vara en förälder och får reda på oss sånt här!
Tänk att vara en förälder och vara så jävla långt borta från sitt endast 15-åriga barn att inte ens snuten kan få tag i en på över 6 timmar!? Vad är det för jävla förälder??
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Jag tror att det är ett ritualmord av några personer som helt har förlorat verklighetsuppfattningen.
Det skulle inte förvåna mig om dådet har anknytning till allhelgonahelgen. Halloween som spårat ur kan vara en annan förklaring, men eftersom dådet beskrivs som exceptionellt tror jag mer på det första alternativet.

Blir sorgsen i hjärtat av detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Vem är det som VET att GM är somalier? Var kommer dessa uppgifter ifrån?

ps. Polisen får inte tag på de anhöriga till BO. Hoppas de inte är den typen av föräldrar som dragit iväg nånstans och lämnat sina femtonårigar hemma själva på höstlovet. När ska föräldrar förstå att tonåringar fortfarande är barn som kräver ett visst mått av tillsyn, särskilt bör man inte överge dem under storhelger. Det är att be om problem.
Ligger ett gymnasie i ljungsbro, och är rätt många som går där som bor själva i ljungsbro..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in