Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Att du fortsätter att hävda med en dåres envishet att det är en privat fest och använder slingriga lagtexter(som i princip inte betyder någonting) visar att det enligt normala svenskar utanför sjusysteretablessemanget rör sig om ren mobbing mot det enda oppositionspartiet i Sverige.
Invandrarfrågan är intressant på det sättet att den polariserar,och politiserar det som inte ska vara politiskt inblandat.
Men totalt sett vem vinner på mobbingen?
Invandrarfrågan är intressant på det sättet att den polariserar,och politiserar det som inte ska vara politiskt inblandat.
Men totalt sett vem vinner på mobbingen?

Så du fattar fortfarande inte lagtexten? Okej, enkelt förklarat handlar det om vinstintresse. Hade Nobelstiftelsen anordnat middagen i vinstsyfte hade polisen fått begära betalt för bevakningen. Eftersom middagen inte anordnas i vinstsyfte behöver Nobelstiftelsen inte stå för de polisiära kostnaderna. Det är detta faktum som fäller argumentet om att "det inte kan vara en privat fest eftersom staten betalar för polisen". Jag hoppas det är tydligt nog för dig.
Eftersom du ännu en gång inte lyckas framställa några som helst belägg för att staten betalar för Nobelmiddagen antar jag att det börjar sjunka in för dig att det är en privat tillställning.
Nu vet jag inte hur järnrörsdemokraterna ställer sig till demokrati som styrskick - men det torde inte vara speciellt demokratisk att tvinga någon, som anordnar en privat tillställning, att bjuda in personer de inte vill bjuda in. Lika så torde det i en demokratisk sättstat, ligga på anordnaren av en privat stillställning, att få bjuda in precis vilka som helst.
Eftersom det är en privat fest som anordnas av Nobelstiftelsen blir allt gnäll och snyft om att JÅ inte får komma rätt patetiskt - dock ganska förståeligt då det enbart är ett fåtal (tom. på Flashback!) som faktiskt tycker detta är fel, dvs. de som lever lite i en bubbla och inte kan se utanför din.