2013-11-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Det visar att han mest troligt hanterat kroppen, bevisar det mord menar du ?
Varför skulle han hantera kroppen och inte berätta det om han inte mördat henne? Nu nekar han till allting. Han skulle kunna berätta att han gick in i ödehuset och hittade kroppen, tog på benen för de såg ut som en skyltdockas, blev rädd osv. Istället tiger han och nekar och ändrar utsagor efter det att lögner punkteras.
Citera
2013-11-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om ngn skulle plantera bevis så skulle man väl plantera ännu mer bevis än vad som finns idag? Eller? Inte planterar man väl bara så pass att det kanske räcker till fällande dom?
Och hur kom påsen med KJ:s avtryck i blodet till?

nä jag tycker att antalet planteringar om det nu är det är precis lagom för vad en mördare mäktar med:tejpen, bagageluckan, utplaceringen av liket, dna på anklar.
jag har skummat igenom fup men inte lyckats hitta bilden på blodspår i bagageluckan men verkar det inte som att huvuddelen av blodet var på mattan? om jag skulle vilja sätta dit nån skulle jag skulle nog tagit med blod och hällt just på mattan och inte på nån pryl som legat ytligt i bagaget. sen kan det ha spillts på de andra ställena också där det hittats.

Citat:
Angående ev nedfrysning... Det skulle rättsläkaren ha sett om så var fallet

ok så det kan avskrivas att kroppen varit fryst? bra, något som är klarlagt. det gör det ännu mer intressant varför och under vilka omständigheter kroppen verkar ha haft en första förvaring och flyttats. för att första platsen inte var tillräckligt bra, eller tillräckligt dålig (om GM ville den skulle hittas)? för att hon levde längre än till 4:e maj och fp inte är andra utan första dumpningsplats?
Citera
2013-11-01, 13:11
Medlem
ME077s avatar
Om nu blod och dna skulle vara planterat, är det givetvis inte svårare att plantera KJ´s DNA på ett ben än att plantera blod på tejp, handske etc. Man måste ju givetvis utgå ifrån att mordet är noggrant planerat.

Sen anser jag fortfarande att det är mindre troligt att MB själv utfört något, det mest realistiska bör nog vara en torped/Hells Angels, alternativt en nära släkting till MB (t ex Tobi*s Be*g).

Jag har fått olika besked om vilket släktskap som finns mellan Tobi*s Be*g och MB, någon som vet om det är bröder eller kusiner? Någon som vet något speciellt om MB´s manliga släktingar i övrigt?
Citera
2013-11-01, 13:13
Medlem
Citat:
Varför skulle han hantera kroppen och inte berätta det om han inte mördat henne? Nu nekar han till allting. Han skulle kunna berätta att han gick in i ödehuset och hittade kroppen, tog på benen för de såg ut som en skyltdockas, blev rädd osv. Istället tiger han och nekar och ändrar utsagor efter det att lögner punkteras.

är det inte klarlagt att kroppen inte kunde varit där när KJ var däruppe torsdagen 9:e maj?
han själv säger att hemvärnet varit där på fredagen dvs dagen efter och letat, är det bekräftat? och så har vi ju hunden som inte kände något den 18:e, och mera?
Citera
2013-11-01, 13:17
Medlem
På Aftonbladet finns filmen då hunden söker och markerar lik i bagageluckan.
På NSD finns bilder på bevisen inkl bagageluckan
Citera
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Ja, och han berättar bara sådant som han är rädd ska komma fram på annat sätt.

Även om MB är en idiot och mycket väl kunde varit GM är det övertygande bevisning att rätt man är gripen. Det märker man om inte annat i förhören. KJ försöker gardera sina svar beroende på vad det är de vill ha sagt. Ibland minns han ingenting och hänvisar till sin ADD, ibland minns han hur bra som helst. När han inte vill svara "vill han inte tänka efter". Han skyller på sin Asperger och försöker ge en bild av sig själv som inte stämmer.
Det är också ganska tydligt hur hans omgivning har en bild och andra människor en helt annan. När vänner och anhöriga får fler frågor blir bilden mer lik övriga människors bild.
Jag är helt övertygad (tyvärr) att rätt man är gripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Om nu blod och dna skulle vara planterat, är det givetvis inte svårare att plantera KJ´s DNA på ett ben än att plantera blod på tejp, handske etc. Man måste ju givetvis utgå ifrån att mordet är noggrant planerat.

Sen anser jag fortfarande att det är mindre troligt att MB själv utfört något, det mest realistiska bör nog vara en torped/Hells Angels, alternativt en nära släkting till MB (t ex Tobi*s Be*g).

Jag har fått olika besked om vilket släktskap som finns mellan Tobi*s Be*g och MB, någon som vet om det är bröder eller kusiner? Någon som vet något speciellt om MB´s manliga släktingar i övrigt?

Så du känner inte någonstans inom dig att MBs manliga släktingar bör lämnas utanför allt detta? Det känns bra för dig att dra in deras namn också i en tråd som handlar om styckmord?
Citera
2013-11-01, 13:32
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YippeeKiYay
Så du känner inte någonstans inom dig att MBs manliga släktingar bör lämnas utanför allt detta? Det känns bra för dig att dra in deras namn också i en tråd som handlar om styckmord?

Nej det känns inte bra. Alls. Känns inte bra att diskutera privatpersoner på öppna forum på internet över huvud taget.
Om vi ponerar att KJ är oskyldig och att GM är en annan. Då tror jag de flesta anser att MB är den som haft mest att vinna på att VB försvann. Och om KJ inte är GM då är ju de facto blod/dna planterat. MB (och AB) säger att de är beredda att döda om någon hotar deras familj. MB har också hotat med att anlita annan person för att döda den han vill bli av med. Därför anser jag att det är relevant att diskutera MB och hans manliga släktingar.
Citera
2013-11-01, 13:34
Medlem
Citat:
På Aftonbladet finns filmen då hunden söker och markerar lik i bagageluckan.
På NSD finns bilder på bevisen inkl bagageluckan

tack, om någon orkar länka till dessa saker vore det fint, hittar inte.
Citera
2013-11-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej det känns inte bra. Alls. Känns inte bra att diskutera privatpersoner på öppna forum på internet över huvud taget.
Om vi ponerar att KJ är oskyldig och att GM är en annan. Då tror jag de flesta anser att MB är den som haft mest att vinna på att VB försvann. Och om KJ inte är GM då är ju de facto blod/dna planterat. MB (och AB) säger att de är beredda att döda om någon hotar deras familj. MB har också hotat med att anlita annan person för att döda den han vill bli av med. Därför anser jag att det är relevant att diskutera MB och hans manliga släktingar.

ja, och om MB skulle vara GM behövde han också en syndabock eftersom han i egenskap av älskare skulle bli misstänkt. TB (bror trodde jag) var intressant eftersom han råkade ha varit i Boden just denna vecka men annars bodde i Canada som jag minns.
Citera
2013-11-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
"En annan hund" borde inte ha markerat för en hund, varken för ev blod eller för ett hundlik.

Nej den borde inte det, det är helt riktigt. Fast om du läser FUP(s379-380, vardagsrum) och funderar lite, hur får du ihop det då? Hur van är du att arbeta med olika sorters sökhundar?

Om den här hunden markerar VBs döda kropp, eller VBs blod borde då inte rimligtvis finnas spår för mästerutredarna att finna? Eller är du inne på att KJ genomfört en närmast brutalt skicklig uppstädning av platsen, samme man som råkade missa allt detta blod i bagaget?
Tror du att markeringen är korrekt och att lägenheten trots allt är brottsplats?
Citera
2013-11-01, 13:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hittar ingen sådan information, den enda resultat från analysen av tejprullen som framgår av rapporten är att man har två träffar med VBs DNA vilket gör att man kan konstatera att det är VBs blod på rullen.

Kan du hänvisa till vilken sida dina uppgifter framgår?
DNA, standardanalys SKL:s materialnr: 201300745708

I två besudlingar (på rullens pappersdel som tejpen är lindad på) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

I två områden (ett på rullens pappersdel, ett på utsidan av tejpen) påvisades DNA. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. DNA, specialanalys, LCN

Sidan 299
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in