Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Om ngn skulle plantera bevis så skulle man väl plantera ännu mer bevis än vad som finns idag? Eller? Inte planterar man väl bara så pass att det kanske räcker till fällande dom?
Och hur kom påsen med KJ:s avtryck i blodet till?
nä jag tycker att antalet planteringar om det nu är det är precis lagom för vad en mördare mäktar med:tejpen, bagageluckan, utplaceringen av liket, dna på anklar.
jag har skummat igenom fup men inte lyckats hitta bilden på blodspår i bagageluckan men verkar det inte som att huvuddelen av blodet var på mattan? om jag skulle vilja sätta dit nån skulle jag skulle nog tagit med blod och hällt just på mattan och inte på nån pryl som legat ytligt i bagaget. sen kan det ha spillts på de andra ställena också där det hittats.
Citat:
Ursprungligen postat av
hemlunda2000
Angående ev nedfrysning... Det skulle rättsläkaren ha sett om så var fallet
ok så det kan avskrivas att kroppen varit fryst? bra, något som är klarlagt. det gör det ännu mer intressant varför och under vilka omständigheter kroppen verkar ha haft en första förvaring och flyttats. för att första platsen inte var tillräckligt bra, eller tillräckligt dålig (om GM ville den skulle hittas)? för att hon levde längre än till 4:e maj och fp inte är andra utan första dumpningsplats?