Citat:
LOOOOOOOOOOOOOOL.Jasså, nu är det omskrivningar som gäller.
Strawmen är underhållande och tycks magiskt kunna flytta bevisbördan som man vill ha den.
Nej, om du ska snacka om andra metoder än den vetenskapliga så får du allt producera någon giltig sådan. Allt annat är undanflykter.
Om jag ska "bevisa" att inga andra sanningar finns måste du först presentera dessa sanningar, eller hur? Hur ska jag annars bevisa något? Det luktar ganska desperat när du försöker dansa runt bevisbördan
Strawmen är underhållande och tycks magiskt kunna flytta bevisbördan som man vill ha den.
Nej, om du ska snacka om andra metoder än den vetenskapliga så får du allt producera någon giltig sådan. Allt annat är undanflykter.
Om jag ska "bevisa" att inga andra sanningar finns måste du först presentera dessa sanningar, eller hur? Hur ska jag annars bevisa något? Det luktar ganska desperat när du försöker dansa runt bevisbördan
Din ''sanning'' (scientism)är ju ändå ''objektiv'' och oberoende av alla andra sanningar, så varför måste JAG bevisa något?
Citat:
japp med hjälp av apriori kan vi alltså komma fram till en slutsats, något du säger emot.
Och vad har det för sammanhang med verkligheten? Dessutom krävs det ju att vi har siffrorna och vet att 2+2=4 först. Att detta är axiomatiskt eller verifierat. Oavsett, falska liknelser tar oss inte framåt.
Citat:
men ändå är det tillräcklig troligt för att du ska acceptera det. Du missar återigen poängen.
Suck. Det är fortfarande inte en slutsats. Det har inte blivit fakta bara för att det är mer eller mindre sannolikt. Jag är trött på din liknelse mellan argument from ignorance och historiska personers bevisbarhet. Det håller inte vatten och det har jag sagt från början. Varför ska jag argumentera utifrån din falska jämförelse?
Citat:
hur vet du?
För att det är uppenbart
Citat:
nej, det är lugnt du kan sitta i din ensamhet och fundera över varför den ateistiska upplevelsen är irrationell.
Varför måste vi börja alls?
Fem fel funna, alla dina påståenden är baserade på falska/overifierade premisser.
Att göra slutsatser på så kassa premisser leder till argument from ignorance.
Visst kan man leka med tanken och se var det leder, men det tänker jag inte göra här.
Fem fel funna, alla dina påståenden är baserade på falska/overifierade premisser.
Att göra slutsatser på så kassa premisser leder till argument from ignorance.
Visst kan man leka med tanken och se var det leder, men det tänker jag inte göra här.
varför skulle vi inte börja resonera med hänsyn till att vi VET att kosmos har börjat komma till sin existens som ändå ger oss ett utfall av rationella valmöjligheter.