2013-10-30, 14:18
Medlem
Varför hittar jag inte Mystery gift på gifting center?
Citera
2013-10-30, 14:23
Medlem
Gillar nya Sivir, men är inget större fan av Ahri. Inbyggd mini-DFG i E som dessutom gäller hennes true damage på Orb of Deception. Mötte en nyss i ranked med Lissandra. Hade lekstuga och låg 3-0. Sen landade hon en charm. Bam. Sprängd. Sen gjorde hon samma procedur lite överallt trots bra wardat och bra lagkommunikation vid missing champs. Nja gillar inte det. Men överlag gillar jag patchen!
Citera
2013-10-30, 14:48
Medlem
ProDeos avatar
Någon som har en bra build till nasus solo top eller jungle?

Får börja prova att spela honom ist :P
Citera
2013-10-30, 15:17
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo

Skall du spela honom top så är cdr a och o. Se till att stacka din Q, farma i ca 20 min sen har du vunnit.

För att vara lite mer seriös. Items som är gudomliga på honom är frozen heart och spirit visage. Du kan absolut bygga en trinity, vilket bosta din pushingpower (det behövs egentligen inte). Personligen byggar jag dessa två och tank rakt igenom. Bygg inte sunfire, då det förstör din laningphase och late finns det bättre alternativ.

Du kan bygga en gauntlet istället för frozen heart om du vill ha lite mer kontroll.

Spela med typ tp/ghost eller ignite/ghost

Flash är överskattat på honom.
Citera
2013-10-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo

Kör bara 9/21/0.
Börja med shield + hp pot. Skaffa kindlegem/boots, Glacial Shield eller spectral cowl beroende på vad du möter. Gå vidare på en sheen och skaffa sen giantsbelt. Bygg klart Spirit Visage och kör sen Wardens mail om det behövs. Sen är det väl bara köra Trinity Force om du har tid över.
Kom ihåg att nasus kan solo'a draken vid lvl 6 med sin ulti.
Citera
2013-10-30, 15:46
Medlem
.C.s avatar
åååh jag får inte mina ikoner aaargh..
Citera
2013-10-30, 18:04
Medlem
Koreanskbots avatar
Varför får Corki en nerf? Har inte sett någon spela den championen på över ett år om inte mer. Har inte spelat på sisådär 3 månader nu och hade tänkt köra igång igen men blir bara förvånad varför man drar ner på champions som folk sällan spelar.
Citera
2013-10-30, 18:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Varför får Corki en nerf? Har inte sett någon spela den championen på över ett år om inte mer. Har inte spelat på sisådär 3 månader nu och hade tänkt köra igång igen men blir bara förvånad varför man drar ner på champions som folk sällan spelar.
Dem två senaste patcherna har han varit ett "FOTM" pick. Och i Competetiv play så har han väll varit närmare 100% pick/ban-rate en månad ungefär. Titta på Worlds så förstår du.

Rätt nödvändig nerf imo, bättre att dem nerfar han lite som champ än att dem nerfar Tri-force.
Citera
2013-10-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brevet
Någon som har lust att byta mystery gifts. Då är det bara att adda mig så skicker vi varannan..
Euwest = Bundlich
Man måste ha varit vän i minst två veckor.
Senast redigerad av Ishu 2013-10-30 kl. 18:17.
Citera
2013-10-30, 18:40
Medlem
Koreanskbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Dem två senaste patcherna har han varit ett "FOTM" pick. Och i Competetiv play så har han väll varit närmare 100% pick/ban-rate en månad ungefär. Titta på Worlds så förstår du.

Rätt nödvändig nerf imo, bättre att dem nerfar han lite som champ än att dem nerfar Tri-force.

Har inte tittat på Worlds, men den logiken är ju rent av rutten. Jag menar, i S1 var ju både Urgot och Sivir två väldigt spelade champions men blev nerfade till den grad att de knappt spelas alls. Deras "balansering" gör att de champions som är underskattade och som inte har fått sig en nerf på väldigt länge, eller alls, blir automatiskt övermäktiga och spelas tills Riot lägger en nerf på dem med.
Citera
2013-10-30, 18:48
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koreanskbot
Har inte tittat på Worlds, men den logiken är ju rent av rutten. Jag menar, i S1 var ju både Urgot och Sivir två väldigt spelade champions men blev nerfade till den grad att de knappt spelas alls. Deras "balansering" gör att de champions som är underskattade och som inte har fått sig en nerf på väldigt länge, eller alls, blir automatiskt övermäktiga och spelas tills Riot lägger en nerf på dem med.
Nej, logiken är inte rutten. Dem buffade Trinity force och då började alla Trinity-gubbar bli väldigt starka, ungefär starkast i sina reskeptive lanes. Nerfar dem trinity force igen så kommer ju alla gubbarna sluta spelas (Jax, Irelia, Corki & Trinity Ezreal) gentemot om dem nerfar Corki lite så han är "okej". Han kommer inte bli övernerfad genom den här patchen, utan han blir lite svagare bara.

Corki hade lixom hela 93% ban/pickrate i worlds, och innan så spelade ingen Honom. Bara Shen & Zed hade högre ban/pickrate än han så.. ja?
Citera
2013-10-30, 19:52
Medlem
Kan nån kopiera och pasta patch notesen här? Jag har jätte segt internet så jag kan inte kolla. Skulle va schysst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in