2013-10-28, 12:53
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Hade kört utan benzo om man inte var tvungen att infinna sig på sin praktik varje dag.. Men jag måste ju kunna sova på nätterna isf!

Tack så mycket. Det ska nog gå bra. Har jag tagit mig ur ett relativt tungt opioidmissbruk så kan jag ta mig ur det här.

Grattis till ett års frihet förresten!

Jag förstår dig till fullo.

Tack så mycket. Fast skall sanningen fram slinker det ner en del andra substanser men det är en annan historia.

Lycka till min vän!
Citera
2013-10-28, 13:07
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Jag förstår dig till fullo.

Tack så mycket. Fast skall sanningen fram slinker det ner en del andra substanser men det är en annan historia.

Lycka till min vän!

Ja lite andra substanser tar man ju, men man borde hålla sig ifrån dessa extremt beroendeframkallande substanser.

Tack igen
Citera
2013-10-28, 13:08
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ja lite andra substanser tar man ju, men man borde hålla sig ifrån dessa extremt beroendeframkallande substanser.

Tack igen

Ja, så är det faktiskt. Riktigt tråkigt att vara torsk på något som samtidigt ger en helvetes avtändning.
Citera
2013-10-28, 13:58
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Idag är det exakt 1 år sedan jag avslutade mitt 3 år långa missbruk av Lyrica. Det känns riktigt skönt att inte längre vara beroende av denna substans längre och allt vad det innebär.
Bra jobbat!
Citera
2013-10-28, 15:32
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Bra jobbat!

Det tackar vi för.
Citera
2013-10-28, 16:13
Medlem
Underdarks avatar
Det är helt otroligt hur individuellt berusningen på lyrica kan vara har jag upptäckt.
Var tre dagar sedan jag tog lyrica. Började dagen med 1500mg + 20 mg stesolid och mådde riktigt bra. Sprang runt på dagen ett tag och boosta med en hel del kaffe och energidryck.
Lite senare gick jag på på bolaget och köpte 6st 7,3% bärs att boosta med.

Nu sitter jag här efter några timmar och har kastat i mig 2500mg lyrica till + 30 mg stess och 3st 7,3% halvliters öl. Känner mig berusad men inte så att jag inte kan sköta mig. Hur kan det komma sig?

Det här gäller inte bara dessa droger utan andra droger också så som röka, tjack, LSD osv. Även fast jag haft långa uppehåll så känns det nästan som att kroppen har utvecklat någon slags "försvar" mot dessa substanser så att man inte kan så bli så väck som man tidigare kunnat blivit.

Någon som känner samma sak här? Måste tillägga att jag faktiskt hade ett uppehåll från lyrica i 6 dagar utan att käka någon benzo eller annat.
Citera
2013-10-28, 18:14
Medlem
HentaiMannens avatar
Att benzos brukar hjälpa vid Lyrica ATs har jag förstått, men hur mycket hjälper det? Tar det bort allt, det mesta, eller lindrar det bara lite? Beror ju på vilken benzo det är såklart, men på ett ungefär?

Jag tog 1mg Diclazepam samt 0,5mg Pyrazolam
Citera
2013-10-28, 18:30
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Att benzos brukar hjälpa vid Lyrica ATs har jag förstått, men hur mycket hjälper det? Tar det bort allt, det mesta, eller lindrar det bara lite? Beror ju på vilken benzo det är såklart, men på ett ungefär?

Jag tog 1mg Diclazepam samt 0,5mg Pyrazolam

Jag upplevde att man behövde ganska höga doser för att lindra abstinensen. Imovane tar nästan bort abstinensen helt och hållet. Cannabis kan jag även rekommendera.
Citera
2013-10-28, 18:47
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Jag upplevde att man behövde ganska höga doser för att lindra abstinensen. Imovane tar nästan bort abstinensen helt och hållet. Cannabis kan jag även rekommendera.

Du hade väl gått på Lyrica i lite längre tid, visst? Så din abstinens måste ju varit mycket värre.

Jag känner att jag inte vill ta allt för stora doser då det kan bli för skönt, och då riskerar jag benzo-AT istället. Försöker hitta någon form av balans.

Ska tilläggas att jag inte har någon benzotolerans då jag inte tagit benzo på över en månad.

Jag tog även denna benzo för efterstimulansen på det 3-MMC som åkte upp i näsan idag.

Det börjar kicka nu tror jag. Känner mig ganska lugn. Ingen Lyrica-AT i sikte, men jag är ju som sagt efterstimulerad från 3-MMC vilket kanske "ligger i vägen" för AT'n fortfarande.

EDIT: Kunde fått tag i lite gratis Lyrica idag, men jag avstod! Jag har gett mig fan på att döda denna AT nu helt enkelt.

EDIT 2: Är det korstolerans mellan benzo och Lyrica eller inte anyway? Reder fan många delade meningar.
Senast redigerad av HentaiMannen 2013-10-28 kl. 18:57.
Citera
2013-10-28, 19:04
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Du hade väl gått på Lyrica i lite längre tid, visst? Så din abstinens måste ju varit mycket värre.

Jag känner att jag inte vill ta allt för stora doser då det kan bli för skönt, och då riskerar jag benzo-AT istället. Försöker hitta någon form av balans.

Ska tilläggas att jag inte har någon benzotolerans då jag inte tagit benzo på över en månad.

Jag tog även denna benzo för efterstimulansen på det 3-MMC som åkte upp i näsan idag.

Det börjar kicka nu tror jag. Känner mig ganska lugn. Ingen Lyrica-AT i sikte, men jag är ju som sagt efterstimulerad från 3-MMC vilket kanske "ligger i vägen" för AT'n fortfarande.

EDIT: Kunde fått tag i lite gratis Lyrica idag, men jag avstod! Jag har gett mig fan på att döda denna AT nu helt enkelt.

Det är bra att du bestämt dig för att klara detta. Hoppas det går vägen. Försök att bara äta benso de första dagarna upp till en vecka, för att undvika att torska på Benson med.

Kämpa på min kamrat.
Citera
2013-10-29, 07:18
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:

EDIT 2: Är det korstolerans mellan benzo och Lyrica eller inte anyway? Reder fan många delade meningar.

Håll oss gärna uppdaterade.
Citera
2013-10-29, 13:02
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Jag tycker det funkar bra att blanda benso med lyrica, även imovane/stilnoct funkar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in