2013-10-28, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du det?

Känner igen tejpen som fanns på KJ:s badrumskåp från min tid i militärtjänstgöringen.
Citera
2013-10-28, 19:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tejpen finns att köpas på Apoteket. Men finns inom militären och sjukhuset också.
Det användes i stora mängder så det undrar om en rulle räcker?
Säkert för tejpa igen sår vid soft Gun skada eller dyl. Och ja tejp används ibland inom karate men MB spåret är inte aktuellt
SKL hittade inte tejpen. Den hittade en liknande tejp på apoteket.
Citera
2013-10-28, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Känner igen tejpen som fanns på KJ:s badrumskåp från min tid i militärtjänstgöringen.
Inte ens SKL hittade tejpen. Men du känner igen den från bild.

Dessutom var det inte tejpen på badrumsskåpet vi pratade om. Vi pratade om tejpen som används vid soft airgunspel.
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-28 kl. 20:05.
Citera
2013-10-28, 19:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Här är teman för försvarets vittnen samt BFs inlaga om tejpen:

https://anonfiles.com/file/e3d6e87955f24c10be0350f10feac979

Slasken är för övrigt på cirka tretusen sidor.
Vilken tafflig utredning SKL gjort om tejpen! I en tråd inte långt borta har RMV fått utstå spe och hån för bristande vetenskaplighet och då är ändå nivån tusen gånger högre än SKLs diskbänksexperiment. Inte konstigt att åklagarna in i det längsta nekade advokaten tillgång till SKLs arbetsmaterial.

En för mig lite överraskande uppgift är att det är polisen som klippt tejpen i bitar.
Citera
2013-10-28, 20:01
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Varför skulle KJ inte kunnat placera benen där efter den 18;e? Förklara hur du menar. Jag ser inte det självklara med detta. Övriga vittnen förstår jag vad de har för huvudbudskap.

Jag spekulerade fritt och tänkte att det skulle gå att konstruera en kedja av vittnesuppgifter från personer han varit med, och på den vägen kunde försvaret hävda att han rimligtvis inte kunnat dumpa kroppsdelarna. Men jag har kollat fup igen och hittar inget riktigt stöd för detta. Tvärtom har han en knepig lucka söndag 19.

Ja, vad ska vittnet tillföra för KJ:s del? Han säger också att det såg rent ut i huset, men jag har svårt att få in den uppgiften också. Återstår bilarna då?
Citera
2013-10-28, 20:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag spekulerade fritt och tänkte att det skulle gå att konstruera en kedja av vittnesuppgifter från personer han varit med, och på den vägen kunde försvaret hävda att han rimligtvis inte kunnat dumpa kroppsdelarna. Men jag har kollat fup igen och hittar inget riktigt stöd för detta. Tvärtom har han en knepig lucka söndag 19.

Ja, vad ska vittnet tillföra för KJ:s del? Han säger också att det såg rent ut i huset, men jag har svårt att få in den uppgiften också. Återstår bilarna då?

Hade det inte varit för VW Golfen så hade jag begripit det hela bättre. Kan väl inte finnas någon fördel med att be ett vittne antyda att KJ eller DJ varit där tillsammans med någon i en vit AWD?

Det enda är om KJ varit där och placerat benen där den 18:e och att han erkänner brott mot griftefriden.
Citera
2013-10-28, 20:12
Medlem
Spindelfridas avatar
Är det ingen mer än jag som frågar sig varför AB, sonen B**g inte deltog i det där restaurangbesöket där såväl MB, AN, styvsystern TL och hennes nyblivne man var närvarande?
Var inte syftet med middagen att fira det nyss stundade bröllopet (som stod den 30 april om jag minns rätt?)
Men MB:s köttslige son uteblir. Lite knepigt, tycker jag nog...
Citera
2013-10-28, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En tänkbar förklaring är att man anser sig kunna ta denna hänsyn därför att pappan inte ska vittna om några sakförhållanden, utan endast vara "karaktärsvittne" avseende KJ:s problem som är hänförliga till hans handikapp.

Kan vara så eller också är det större problem med KJ,s handikapp eller vad man ska kalla det än vad som framkommit.

Frågan är om inte de skulle ha försökt att ta in de som förhörde Ragnar för att få till ett bättre resultat.
Citera
2013-10-28, 20:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Är det ingen mer än jag som frågar sig varför AB, sonen B**g inte deltog i det där restaurangbesöket där såväl MB, AN, styvsystern TL och hennes nyblivne man var närvarande?
Var inte syftet med middagen att fira det nyss stundade bröllopet (som stod den 30 april om jag minns rätt?)
Med tanke på det snabba uppbrottet kan man undra om någon ville vara med på middagen.
Citera
2013-10-28, 20:23
Medlem
highfives avatar
Spekulationen fortsätter. Den vita Volvon kombin visar sig vare en vit Hyundai i30 och Golfen kördes av KJ. Man erkänner brott mot griftefriden och att KJ hittat VB någonstans ( i KJs baklucka på Somatan). Sedan avslutar pappan vittnesmålen och redogör för detaljerna. Tanken var att bränna kvarlevorna och huset, men detta blev aldrig gjort.

Nä det känns inte heller riktigt troligt.
Senast redigerad av highfive 2013-10-28 kl. 20:26.
Citera
2013-10-28, 20:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Jo jag tycker det är knepigt jag med... har inte FUP framför mig nu, men var befann sig AB?
Citera
2013-10-28, 20:28
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
SKL hittade inte tejpen. Den hittade en liknande tejp på apoteket.

Det är väl en sanning med modifikation. Det hittade liknande tejp på Apoteket och Jula. Men frågan är om de verkligen har letat tillräckligt noga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in