Citat:
Ursprungligen postat av
NinoRojo
Är Stefan Jacobsson som exempelvis socialdemokratiska, miljöpartistiska, vänsterpartistiska eller sverigedemokratiska partiledare, där partiledaren och de högst uppsatta i partiet ofta har annorlunda åsikter än en del av gräsrötterna, som oftast är mer "radikala"? Jag uppfattar Stefan Jacobsson mer som en i gänget.
Med tanke på Jacobsson bakgrund i Free The Order, Nationell Ungdom, Info-14 och Fria Nationalister och inte minst nu de senaste årens engagemang inom SvP så tycker jag inte att någon har anledning att betvivla Jacobssons radikalism och rättrådighet.
De senaste 16 åren har ju Jacobsson varit aktiv på olika sätt inom den nationalistiska rörelsen och även om han har haft en del organisatoriska uppdrag så har det vad jag förstår det som mestadels handlar om just hederligt gräsrotsarbete och aktivism av olika slag.
Nu är jag ju relativt nykommen till den nationella rörelsen men mitt intryck är att många blev väldigt glada när Jacobsson utsågs till ny partiledare. Eftersom de tycker att han är en bra kille helt enkelt.