jag orkade inte läsa hela tråden, så ursäkta om jag skriver något som någon annan redan skrivit.
jag tänkte att jag skulle dela mmed mig lite av vad jag har fått erfara, efter 8 år som anställd mekaniker på hedin bil.
bara det faktum att jag inte vill gå ut med mitt namn, min ålder, vilken anläggning jag jobbat på eller exkat VAD jag har jobbat med, tycker jag säger en hel del om hur anders hedin driver sitt imperium. för det är verkligen ett imperium.
jag skulle, på ett sätt, nästan vilja likna det vid nazi-tysklands politiska hierarki eftersom hitler etablerade ett system som byggde på att den starke skulle slå ut den svage. det är ungefär exakt det som alla chefer på hedin bil gör emot varandra. frågan är om det nog fan inte är fler chefer än "knegare" inom hedin koncernen? :/
kritiken emot verkstaden vill jag kommentera med att mekanikerna gör så gott de kan med de resurserna de har. problemet är ofta att faktorer; såsom stress, dålig utbildning, otydliga rutiner, dåliga eller helt avsaknad av rätt verktyg, otydliga direktiv eller ibland rent motsägelsefulla, gör att mekanikern helt enkelt inte klarar av uppgiften. och när kritiska röster höjs inom företaget, så slås de VÄLDIGT snabbt ner av verkstadschefer och anläggningschefer.
det finns väldigt mycket mer att skriva. jag återkommer snart.