2009-08-28, 18:40
Medlem
lillekillens avatar
Nä tyvärr inte, men med ett sånt imperium och med en sån "äkta" son så hade man ju viljat vara den som skulle kunna glida in från sidan och ta över....
sen är jag nog lite gammal för att vara tillverkad av anders om han inte började strula med nannyn när han var liten pojk förstås...
Citera
2009-09-14, 20:31
Medlem
Såg denna mannen idag åkandes norrut på Säröleden på morgonen, tror jag iaf. Reagerade på bilen, en svart MB SL R, första gången jag sett en sådan i trafik. Tog numret för skojs skull och inte helt oväntat har Hedin bil en annons på denna bilen till salu för den nätta summan 2.900.000:-
Citera
2009-09-15, 14:10
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektoskopidoktorn
Såg denna mannen idag åkandes norrut på Säröleden på morgonen, tror jag iaf. Reagerade på bilen, en svart MB SL R, första gången jag sett en sådan i trafik. Tog numret för skojs skull och inte helt oväntat har Hedin bil en annons på denna bilen till salu för den nätta summan 2.900.000:-

Den bilen har varit krockad också. Är Hedin själva som riktat ut den.
Citera
2011-07-13, 21:54
Medlem
jag orkade inte läsa hela tråden, så ursäkta om jag skriver något som någon annan redan skrivit.
jag tänkte att jag skulle dela mmed mig lite av vad jag har fått erfara, efter 8 år som anställd mekaniker på hedin bil.
bara det faktum att jag inte vill gå ut med mitt namn, min ålder, vilken anläggning jag jobbat på eller exkat VAD jag har jobbat med, tycker jag säger en hel del om hur anders hedin driver sitt imperium. för det är verkligen ett imperium.
jag skulle, på ett sätt, nästan vilja likna det vid nazi-tysklands politiska hierarki eftersom hitler etablerade ett system som byggde på att den starke skulle slå ut den svage. det är ungefär exakt det som alla chefer på hedin bil gör emot varandra. frågan är om det nog fan inte är fler chefer än "knegare" inom hedin koncernen? :/
kritiken emot verkstaden vill jag kommentera med att mekanikerna gör så gott de kan med de resurserna de har. problemet är ofta att faktorer; såsom stress, dålig utbildning, otydliga rutiner, dåliga eller helt avsaknad av rätt verktyg, otydliga direktiv eller ibland rent motsägelsefulla, gör att mekanikern helt enkelt inte klarar av uppgiften. och när kritiska röster höjs inom företaget, så slås de VÄLDIGT snabbt ner av verkstadschefer och anläggningschefer.
det finns väldigt mycket mer att skriva. jag återkommer snart.
Citera
2011-07-13, 21:56
Medlem
jag orkade inte läsa hela tråden, så ursäkta om jag skriver något som någon annan redan skrivit.
jag tänkte att jag skulle dela med mig av vad jag har upplevt under mina 8 år som anställd inom hedin bil.
bara det faktum att jag inte vill gå ut med mitt namn, min ålder, vilken anläggning jag jobbat på eller exkat VAD jag har jobbat med, tycker jag säger en hel del om hur anders hedin driver sitt imperium. för det är verkligen ett imperium.
jag skulle, på ett sätt, nästan vilja likna det vid nazi-tysklands politiska hierarki eftersom hitler etablerade ett system som byggde på att den starke skulle slå ut den svage. det är ungefär exakt det som alla chefer på hedin bil gör emot varandra. frågan är om det nog fan inte är fler chefer än "knegare" inom hedin koncernen? :/
kritiken emot verkstaden vill jag kommentera med att mekanikerna gör så gott de kan med de resurserna de har. problemet är ofta att faktorer; såsom stress, dålig utbildning, otydliga rutiner, dåliga eller helt avsaknad av rätt verktyg, otydliga direktiv eller ibland rent motsägelsefulla, gör att mekanikern helt enkelt inte klarar av uppgiften. och när kritiska röster höjs inom företaget, så slås de VÄLDIGT snabbt ner av verkstadschefer och anläggningschefer.
det finns väldigt mycket mer att skriva. jag återkommer snart.
Citera
2012-07-09, 12:40
Medlem
Cmlhas avatar
Bump!

Hampus Hedin,(son till Anders) - första klassens drägg.

Lite skvaller från helgen.
Som bekant är det ju Mercedes-Benz som tagit över sponsorskapet (Efter Saab) på Swedish Open i Båstad , som nu satt igång med full fart.
Primärt är det Hedin Bil Helsingborg som står för bilarna (men generalagenten som betalar) och ADHD-Hampus var ju självklart där i egenskap av representant för Mercedes.
Igårkväll (den 8/7) så stövlar Hampus sent som satan fram till väktaren för Mercedes egen paviljong och vill komma in och festa vidare, stupfull.
Paviljongen var (som jag förstod det) stängd och väktaren avböjde vänligt men bestämt Hampus önskan.
Detta föll inte i god jord hos imbecillen så han började gorma om att det minsann är han som äger hela eventet (Swedish Open) och att den jävla väktaren fan i mig kunde ta och hålla käften.
När han fortfarande inte fick komma in så skulle han bevisa sitt ägarskap genom att börja förstöra dyrgriparna som stod innanför (SLS:er, CLS:er och nya A-klass etc) genom att kasta saker på dem.
Han började med sin mobiltelefon, men i sin fylleyra så kastade han ju som en jävla kärring och missade totalt.
Vakterna försökte få bort honom, bland annat en kvinnlig vakt som han då satte igång att trakassera efter bästa förmåga.
När han fortfarande inte lyckats övertyga vakterna om att han var kung i Båstad så gick han tydligen någon annanstans.
Detta har ju snabbt och snyggt tystats ner av samtliga inblandade, men han stärker ju inte sin position som medarbetare och inblandad i diverse event för MB precis.

Tydligen är han redan väldigt illa omtyckt av de flesta inom Hedin-gruppen och även av representaterna som kommer från den svenska generalagenten.

Personligen är jag ganska intresserad av mer skvaller om den här jönsen, och frågan är ju om vi inte skulle starta en egen tråd om honom.
Citera
2012-07-09, 14:35
Medlem
TiramiSues avatar

Herregud, killen är 22 år! Helt sjukt att ge sonen så stort inflytande (ens om det är inbillat) så tidigt i livet. White trash med cash......
Citera
2012-12-18, 23:34
Medlem
lillekillens avatar
Inget nytt om Anders elle Hampus?
Det har ju visst öppnat nån ny jätte anläggning i sisjön..
Citera
2013-04-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillekillen
Inget nytt om Anders elle Hampus?

Jag är också nyfiken på detta, framför allt kring Hampus, så bumpar tråden.

Märkligt (om han nu är så korkad som det påstås) att han kan sitta med i styrelsen för ett så stort företag.
Citera
2013-07-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cmlha
Bump!
Hampus Hedin,(son till Anders) - första klassens drägg.

Personligen är jag ganska intresserad av mer skvaller om den här jönsen, och frågan är ju om vi inte skulle starta en egen tråd om honom.
Kan upplysa om att äpplet faller inte långt från trädet! Sådan far sådan son. När farsan var i H:s ålder var han ungefär likadan...
Citera
2013-10-28, 12:47
Medlem
Hedins är stora. Varifrån kommer pengarna (finns själv i Hufvudstaden).
Är det bilhandel i generationer som har ärvts - eller vad.

Big Boss Hedin kan ju knappast ha börjat som springpojke o lyft sig så
här högt.

Stensson började som springpojke på GP men blev ju så klart aldrig
ägare.
Citera
2014-02-24, 08:39
Medlem
ANDERS HEDIN INVEST AB LÄMNAR ETT OFFENTLIGT UPPKÖPSERBJUDANDE TILL AKTIEÄGARNA I MABI RENT AB

· Aktieägarna erbjuds 6,00 kronor kontant för varje aktie i MABI Rent, vilket motsvarar ett totalt värde av Erbjudandet om cirka 38 miljoner krono
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in