2013-10-28, 06:55
Medlem
Med tanke på hur han levde, tidigare iaf..
Ny lever. Hade han hepatit C?

Perfect Day kommer jag alltid älska.
Videon från Trainspotting är underbar.

RIP
Citera
2013-10-28, 07:32
Medlem
RogerRogers avatar
Sunday mourning...

En av de allra främsta artisterna i mitt tycke. Originalitet, stor närvaro och stort kunnande. Men han har väl levt hårt, så 71 år får vi ändå vara glada för.
Citera
2013-10-28, 07:59
Medlem
Du förändrade rockmusiken!
Senast redigerad av RickardsVrede 2013-10-28 kl. 08:39.
Citera
2013-10-28, 08:32
Medlem
chrizps avatar
äsch, Lou har alltid suttit i skuggan
Citera
2013-10-28, 08:41
Medlem
serotonins avatar
Helvete vad grym Venus in Furs är! Velvet Underground satte ju något slags rekord i hur coolt ett band kan vara. När större delen av musikvärlden gick runt i blommiga kläder och mässade om peace, love & understanding såg Velvet ut och lät såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=AwzaifhSw2c

texten:

Citera
2013-10-28, 08:43
Medlem
rochsteins avatar
Jag sörjer honom inte.. http://www.youtube.com/watch?v=fJlU_9Vyvqs

Fattar inte hur folk inte kan se att snubben var helt fejk. Fejkpundare som inte kunde sjunga.
Senast redigerad av rochstein 2013-10-28 kl. 08:45.
Citera
2013-10-28, 08:44
Medlem
Mr Andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Tråkigt, men han har inte åstadkommit någonting bra sedan Velvet Underground om ni frågar mig. Själv är jag förvånad att han levde längre än efter 1970-talet, hehe. Det var nog han med i och för sig.
Jag håller inte med dig alls. Transformer är en lysande skiva. Rock'n'roll Animal är en av de bästa liveplattorna ever och Berlin kommer för alltid att vara en av mina topp-tio-skivor. Och det är bara några exempel på allt bra han har gjort efter VU.
Det är tungt när en hjälte sedan 40 år tillbaka dör. Han har betytt massor för mig och kommer att fortsätta att betyda massor tills den dag jag gör Lou sällskap.
Citera
2013-10-28, 09:05
Medlem
Knotknets avatar
En av de största har avlidit. En av mina främsta hjältar inom rockmusiken. Hab har lltid släppt relevanta och bra plattor. Det är bara att buga och tacka. Ni i tråden som inte gillar Lou är idioter som inte försrår musik. Ni kan fortsätta lyssna på Swedish House Mafia och hålla käften. Ni andra sörj och lyssna än en gång genom Lous fantastiska musikarv.
Citera
2013-10-28, 09:21
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Helvete vad grym Venus in Furs är! Velvet Underground satte ju något slags rekord i hur coolt ett band kan vara. När större delen av musikvärlden gick runt i blommiga kläder och mässade om peace, love & understanding såg Velvet ut och lät såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=AwzaifhSw2c

texten:

Om du gillar den låten (vilket jag också gör), rekommenderar jag dig att läsa boken den är baserad på.
Finns översatt till svenska. En bok som verkligen var före sin tid.

Det bästa Lou Reed gjort ensamt var imo "Perfect day" men det kan ändå inte jämföras med The velvet Underground and Nico som är mitt favoritalbum jämte Beatles "Sgt pepper" och Bowies "Low".
Citera
2013-10-28, 09:22
Medlem
dead-flag-bluess avatar
The Velvet Underground var ju sanslöst bra, solo vetefan, men ändå synd att karln gått och dött.
Citera
2013-10-28, 10:14
Medlem
skrudiss avatar
Ägnar morgonen åt Rock n Roll Animal. Solokarriären är inte alls så dålig som många vill få det till. New York är dock det sista bra albumet. Ett värdigt avslut.

En vresig rockgubbe som inte tycks ha haft det så lätt i sina yngre dagar. Jag tänker därför inte döma honom. Må han vila i frid!
Citera
2013-10-28, 10:21
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrizp
äsch, Lou har alltid suttit i skuggan
I skuggan av Boy George?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto