2013-10-27, 15:07
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
På grund av att man vill avbryta graviditeten som pågår i ens egen kropp.

Hur kom graviditeten till?
Citera
2013-10-27, 16:11
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Knepigt. På något sätt så tycker jag att män bör ha rätten att avsäga sig åtagande till barnet, typ underhållsbidrag om man inte vill bli farsa. Kan en kvinna bestämma att behålla ett barn så måste ju mannen rimligtvis få välja om han vill bli involverad eller inte i sin unges liv.

Det sjuka är ju hur kvinnor ens överväger att behålla ett barn som mannen inte ens vill ha med att göra. Det känns lite typiskt white trash-beteende när en kvinna har fått ett bra knull som är över sin egen division och verkligen är benägen att göra allt för att få ha kvar killen i sitt liv. Det kan ju inte vara en allt för bra anledning till att uppfostra ett barn kan jag tycka. Jag känner till många sån hära fall i min hemkommun. Den yngsta modern va 15 år när hon fick sin första unge.

Dom enda som jag lider mest med i sån hära situationer är barnet ifråga, och till viss del mannen då preventivmedel kan fucka upp sig ibland.
Citera
2013-10-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det låter ju helt sjukt. Ska män kunna begära polishandräckning för att få in en kvinna på sjukhuset för testning och sedan tvångsabort eller hur tänker du?

Ja det är exakt så han menar
Citera
2013-10-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Knepigt. På något sätt så tycker jag att män bör ha rätten att avsäga sig åtagande till barnet, typ underhållsbidrag om man inte vill bli farsa. Kan en kvinna bestämma att behålla ett barn så måste ju mannen rimligtvis få välja om han vill bli involverad eller inte i sin unges liv.

Det sjuka är ju hur kvinnor ens överväger att behålla ett barn som mannen inte ens vill ha med att göra. Det känns lite typiskt white trash-beteende när en kvinna har fått ett bra knull som är över sin egen division och verkligen är benägen att göra allt för att få ha kvar killen i sitt liv. Det kan ju inte vara en allt för bra anledning till att uppfostra ett barn kan jag tycka. Jag känner till många sån hära fall i min hemkommun. Den yngsta modern va 15 år när hon fick sin första unge.

Dom enda som jag lider mest med i sån hära situationer är barnet ifråga, och till viss del mannen då preventivmedel kan fucka upp sig ibland.

Ja en man som gör en femtonårig gravid och sen inte vill ta något ansvar öht över barnet står så klart minst en division över ungen som blev gravid.
Citera
2013-10-27, 16:27
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja en man som gör en femtonårig gravid och sen inte vill ta något ansvar öht över barnet står så klart minst en division över ungen som blev gravid.

Han va jämngammal och hon hade slarvat med p-pillren. Du kan ju välja att tolka det jag skriver hur du vill. Om det va det viktigaste att ta ut ur texten som jag skrev så tycker jag mest synd om dig.
Citera
2013-10-27, 16:27
Medlem
Jag har alltid tyckt abort är helt fel. Att vi är så avtrubbade och tycker det är helt okej att ta livet av människor, små barn? Finns mängder med människor som önskar barn och gärna skulle adoptera. Finns ingen motivering i världen som kan få mig att tycka abort är bra. Speciellt i ett land som Sverige där alla har möjlighet att bli något.

Idag låter man fostret ligga och dö utanför sin mammas kropp, de lägger fostret helt naket, kallt och låter det få andas sina första och sista andetag utan kärlek eller värme. Kliniskt anses fostret inte vara människa utan bara mänskligt avfall.

Så jag håller med trådstartaren. Om man kan tillåta systematiskt mord på små bebisar, människor endast pga motiveringen "oönskad" när det finns en person (fadern) som är villig att ta hand om barnet anser jag kvinnan som är ren mördare. Och ja.. jag skulle bära ett barn jag med som kille i 9 månader och kräkas varje timme och ligga på dropp i månader om jag kunde, men nu ville naturen annat.
Senast redigerad av PG-k 2013-10-27 kl. 16:32.
Citera
2013-10-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Ja det är exakt så han menar
Ja det är så han menar. Han tycker visserligen inte att det är bra, men i vart fall inte sämre än hur det är idag.
Citera
2013-10-27, 16:35
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Oki, nej de har inte det. Män utövar för mycket nog som det är med kvinnors kroppar

Min fråga var om killar får skylla sig själv om kondomen spricker, vad är "nej de har inte det." för svar på den frågan?

Försöker du insinuera att tjejer ska få ha barnet som hållhake för att "män utöver för mycket" eventuellt?
Citera
2013-10-27, 17:11
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Och vissa, de allra flesta till och med, tycker att män får skylla sig själva och ta de konsekvenserna som sex kan innebära.

Ja vissa är tyvärr mer intresserade av att dela ut moralkakor än att hitta lösningar.
Citera
2013-10-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. Beror nog säkert på att jag inte ser barnet som ett barn så här tidigt i en graviditet. Men det beror säkert på andra faktorer.

Kvinnans rättighet till sin kropp håller jag helt med om. Man kan aldrig tvinga någon att göra abort. Inte genom tvång eller våld. Det bör vara ett eget val, om än ett svårt val för en del.

Sen byter jag plats på barnet och mannens rättighet. Men som sagt, orsaken är ju för att jag inte ser det som ett barn ännu på det sättet.
Jo, men det är ju inte i det stadiet som underhållet är aktuellt. Det kommer senare när barnet är fött.

Jag tycker helt enkelt att barnet ska behöva lida så lite som möjligt, och ja, morsan kanske är oansvarit hon med, men det spelar ingen roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Min poäng är snarare denna: Jag skulle gärna se en större attitydsförändring där man faktiskt pratar om påtvingat faderskap och allmänt erkänner männens perspektiv i intressekonflikten. Jag tycker att kvinnan ska ha final say, men jag tycker att diskussioner bör ta båda perspektiv i beaktning.
Jag förstår till fullo att det här kan vara väldigt jobbigt för många, men jag ser inte vad det spelar för roll.
Citat:
Min indirekta erfarenhet av ofrivillig graviditet ofta sker i en relation där man slarvar från båda håll. Nästan alla människor är riskbenägna och handlar inte alltid rationellt, man kan inte kräva det av människor.
Helt sant. Jag har själv råkat ut för detta, men omvänt. Hon gjorde abort vilket inte jag ville.

Om man vill titta på något som verkligen är ett reellt problem så kan vi ta vårdnadstvister. Där blir män diskriminerade på riktigt.
Citera
2013-10-27, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Sedan länge har kvinnor rätt (via fri abort) att inte bli förälder mot sin vilja. Detta är en grundläggande rättighet, som dock när det gäller män är icke-existerande. Detta är vad jag vet ett av de sista exemplen på diskriminering som tillåts leva vidare i svensk lag. Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att kvinnan ges 100% makt över det foster som rimligen borde vara gemensamt, enbart p.g.a att det råkar befinna sig inuti kvinnans kropp? Fostret tycks alltså ses som en del av kvinnans kropp snarare än en blivande individ med två jämbördiga föräldrar. Om man vänder på formuleringen i min rubrik kan man konstatera att mamman har rätt att döda mitt blivande barn mot min vilja. Min rätt som man är obefintlig. I ett jämställt samhälle ser jag det som självklart att även pappan har rätt till fri abort! Vad säger ni?

Mannens rätt, är precis som kvinnans, att få använda beprövade preventivmetoder och att avstå från sexuellt umgänge. När befruktning väl har skett då är det för sent att vråla "Rättigheter!", vilket är den moderna ansvarslösa människans vanligaste ryggmärgsreflex.

En riktig karl, som i klantighet ger upphov till oväntat barn, tar sitt ansvar och gifter sig med kvinnan, och säkerställer att barnet får en trygg och ordnad uppväxt. Allt annat är ynkligt!
Citera
2013-10-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawlessDarkness
Om du hade haft ett barn i din mage kanske du hade resonerat lite annorlunda. För många är en abort väldigt traumatisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in