2013-10-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
"svenska soptunnor" men det kanske man har i Queensland

Det finns en Torsten Werner i Queensland som driver ett hotel.
http://www.linkedin.com/pub/torsten-werner/19/26a/511

Enligt CV´t så jobbade den killen i hotellbranschen redan 1982 och pratar inte svenska...
Citera
2013-10-26, 16:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Exklusivt för flashback

Ansvarig för högnivå-rekrytering av "assets" i Sverige 1986 var en C-IA-agent som hette Michael L Infante. Han opererade ofta under eget namn och var i Sverige en gång i månaden.
[Mike dog i cancer för 2 år sedan 72 år gammal]

Han var Sverige- och Finnlandsansvarig, och handler bla. för svenska ambassadören Wachtmeister i Washington. Månatliga möten med bl.a. Bush d.ä. [först CI_A-chef och senare VP sen POTUS].......Mike tillhörde den inre kärnan och var både C_IA *OCH* "rouge CI_A" samt ONI, involverad i hela Iran-contra etc.

Denna silverhårige charmige man [ 175 lång, med brett lende, lätt överkammad flint, mörka ögonbryn och ett runt ansikte] kan vara intressant i palmesammanhang... i alla fall om Ci_A var inblandade då han säkert hade tagit de viktigaste rekryteringarna.

Efter palmemordet switchade han intresse från politik och vapenaffärer till tysta ubåtsmotorer, och felsökningssystem för neutrala stridsflygplan.

Meningen med denna post är att ifall det ringer en klocka om något hos någon eller något hört på omvägar - så kan det vara pusselbitar värda att lyfta fram, tex i detta forum.
Kuriosa: Mike var en av de som byggde upp Guantanamo, bekant med JFK, dessutom handler till Shahen av Iran och kung Hussein mfl, involverad i Svenska Amerikalinjen även Broströms.....
Det här tipset måste ha varit avsett för Ivan v.Birchan men där var det ingen klocka som pinglade. Han tyckte att vänner gärna kunde höra av sig till honom direkt istället. En Jean de Valliere - lät det som - skulle däremot ha uppträtt på liknande sätt och under sina besök i Sthlm ha varit i kontakt med både Anders Larsson och VG för CIA räkning enligt v.Birchan.
Gamle Uddis som här länge fiskade efter om någon kunde förklara vem Charles Morgan ITT kunde vara vet givetvis att både CIA och Säpo mycket väl vet men att det skulle vara livsfarligt för v.Birchan att vittna om saken. Istället försöker Boboslacke här så snart jag dragit mig tillbaka göra en "Morgan" av Bertil Wedin och när inte heller det lyckades återkommer Dammegård med en Felip Vidal som jag redan hade hört Trowbridge tjata om efter att han gjort sig ovän med v.Birchan. När jag varken bryr mig om det ena eller andra som CIA eller Säpo hållit på med utan betraktar allt som de villospår man från repektive håll blivit ålagd så blir Trowbridge sur på mig och jag blir kallad säpoagent från tre som det verkade oberoende håll i samma veva.
Av detta drar jag slutsatsen att en riktig höjdare som CIA vill spara på och Säpo därför inte vågar avslöja är den som v.Birchan kunnat vittna om. Varför man inte gemensamt hellre kan ringa in Näss och hans gäng under Överstyrelsen för Ekonomiskt Försvar är för mig fortfarande en gåta.
Citera
2013-10-26, 17:00
Medlem
ieshos avatar
Om bilden är nytagen så tyder skuggorna av bilen på södra halvklotet ganska nära ekvatorn, ungefär som Queensland.
Citera
2013-10-26, 17:02
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamorak
Enligt CV´t så jobbade den killen i hotellbranschen redan 1982 och pratar inte svenska...
Heter man Torsten Werner så talar man troligen svenska. Tonar han ned sitt förflutna kanske? TW är inte helt olik Grandmannen http://ointres.se/birgitta_w_grandmannen.JPG
Senast redigerad av iesho 2013-10-26 kl. 17:06.
Citera
2013-10-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Heter man Torsten Werner så talar man troligen svenska. Tonar han ned sitt förflutna kanske?

Han pratar afrikaan och är det hans modersmål så kan han ha ett svenskklingande namn. Och hur som helst så gick han hotellutbildning och jobbade inom hotell från tidigt 80-tal.
Citera
2013-10-26, 17:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamorak
Han pratar afrikaan och är det hans modersmål så kan han ha ett svenskklingande namn. Och hur som helst så gick han hotellutbildning och jobbade inom hotell från tidigt 80-tal.
Att han talar afrikaan motsäger inte koppling till VD1 och angående hans CV så kan det vara vilseledande info. Polismannen ifråga flyttade nog till en annan världsdel just för att komma bort från sitt tidigare liv.

Och som jag skrev TW är slående lik teckningen på Grandmannen http://ointres.se/birgitta_w_grandmannen.JPG
Citera
2013-10-26, 17:11
Medlem
brukerinnes avatar
På bildet ser det ut som en stor mann ... og en stor fru som kjører bilen.
Citera
2013-10-26, 17:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
På bildet ser det ut som en stor mann ... og en stor fru som kjører bilen.
En stor man håller jag med om, men till vänster sitter väl hans fru? TW som heheho letade upp har ett ansikte som passar ihop men en ganska lång man.
Citera
2013-10-26, 17:24
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att han talar afrikaan motsäger inte koppling till VD1 och angående hans CV så kan det vara vilseledande info. Polismannen ifråga flyttade nog till en annan världsdel just för att komma bort från sitt tidigare liv.

Och som jag skrev TW är slående lik teckningen på Grandmannen http://ointres.se/birgitta_w_grandmannen.JPG

Teckningen gjordes av Birgitta Wennerling efter att hon sett en man titta in i biografen ett par sekunder inför bröderna Mozart.
Lars-Erik Erikssons, Margareta Storhöks och Anette Korhonens iaktagelser väger mycket tyngre. Men de två sista , som sett grandmannen bäst, struntade PU i totalt då det stod klart att de inte sett Christer Pettersson.
Citera
2013-10-26, 17:25
Medlem
Ursprungligen postat av ejdar
Stockholms Försvarsskytteförening

1987
Per Arvidsson,FMV
Claes Djurfeldt, Stockholmspolisen
Ingvar Grundborg, Defendor AB
Bernt Grundevik, Svea Livgarde
Lars Ulfving, Försvarsstaben:
Carl Gustaf Östling: Vapenhandlare
Sverker Ulving YOF
Åke Årstrand YOF
Åke Årstrand blev fänrik på I17 1971. Då han tjänstgjorde där till 1986
1986 måste han känt Ingvar Grundborg och Grundevik mycket väl redan på 70-talet.[b]
Per Arvidsson, FMV:
Anti Avsan, polis
Peder Badene: -
Sonny Björk, vapenexpert Palmegruppen (!):
Claes Djurfeldt, polis:
Ingvar Grundborg, major:Vapenhandlare,affärsman
Ulf Helin, piketpolis och sambandscentralsutbildad:
Ulf Hjelmberg, FMV
Fredrik Kugelberg, FMV
Pär Landby, FMV
Per Nichols, polis: Åklagare
Bo Nilsson, polis:
Carol Paraniak, arméstaben
Lars Persson: -
Lars Ulfving: Militär säkerhetsexpert
Sverker Ulving, överstelöjtnant
Torsten Werner, polis och tekniker:
Carl Gustaf Östling:

Finns en sökfunktion på flashback
Senast redigerad av sulfint 2013-10-26 kl. 17:27.
Citera
2013-10-26, 17:29
Medlem
brukerinnes avatar
iesho:
Ligner de på dem som ble linket til her?
http://www.aspvikskoloni.se/nattvandrarna2012.htm

Bildet er fra 2012. I intervjuet sa han:
"Besökte Sverige? Jag har inte varit i Sverige på flera år, tänkte jag säga, men inte i år i alla fall."

Etternavnet er litt endret, men det kan man gjøre. Eller det kan være feil skrevet siden det sikkert utales likt.
Senast redigerad av brukerinne 2013-10-26 kl. 18:12.
Citera
2013-10-26, 17:32
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ursprungligen postat av ejdar
Stockholms Försvarsskytteförening

1987
Per Arvidsson,FMV
Claes Djurfeldt, Stockholmspolisen
Ingvar Grundborg, Defendor AB
Bernt Grundevik, Svea Livgarde, Började på I17, Uddevalla
Lars Ulfving, Försvarsstaben:
Carl Gustaf Östling: Vapenhandlare
Sverker Ulving YOF
Åke Årstrand YOF
Åke Årstrand blev fänrik på I17 1971. Då han tjänstgjorde där till 1986
1986 måste han känt Ingvar Grundborg och Grundevik mycket väl redan på 70-talet.[b]
Per Arvidsson, FMV:Pelle bodde hemma hos mamma men fick genom Lange var den som lekte med de upphittade kulorna. Kompis med Östling.
Anti Avsan, polis
Peder Badene: -
Sonny Björk, vapenexpert Palmegruppen (!):Med i CPs konfrontationsgrupp
Claes Djurfeldt, polis:
Ingvar Grundborg, major:Vapenhandlare,affärsman
Ulf Helin, piketpolis och sambandscentralsutbildad:
Ulf Hjelmberg, FMV
Fredrik Kugelberg, FMV
Pär Landby, FMV
Per Nichols, polis: ÅklagareFärgad tuffing, Östling blev nog betänksam
Bo Nilsson, polis: Fd militär I11, på RPS/Polishögskolan, Åke J Eks välgörare
Carol Paraniak, arméstabenKoppling till Norrköping 1986
Lars Persson: -
Lars Ulfving: Militär säkerhetsexpert
Sverker Ulving, överstelöjtnant
Torsten Werner, polis och tekniker:
Carl Gustaf Östling:

Jag har bestämt för mig att Ebbes lille Per-Ola Karlsson var med i skytteföreningen också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in