2013-10-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftigkatt
Jag kan med nöje berätta att jag var på affären idag och köpte likör extrakt. På flaskorna står det

"Lagring förhöjer smaken". Till och med på dom som man ska hälla i färsk grädde i!

Alltså håller dom antagligen år och år. Även fast det är grädde i dom!

Du har möjligtvis inte läst något drinkrecept på flaskan som innehåller grädde? isf ska ju grädden blandas i när du ska dricka den!
Citera
2013-10-26, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timess
Tjena igår blandade jag ihop en halv sjuttis med krossad turkiskpeppar. Men mot kvällen så vare inte värt att dricka på detta såkallade "krök" iaf jag undrar hur länge min Turkiskpeppar med vodka håller sig?
Jag vet att vodka håller länge och turkiskpeppar godiset lär ju också hålla ett tag men menar hur länge är det gott och drickbart?

Om den ar gjord pa 40% vodka (eller starkare) sa inom ar (kanske 1-2) kommer den kanske separera men ger du den en genomruskning nog sa ofta kommer den nara pa garanterat halla langre an vad du gor, dvs med bra nog packning pa flaskan och lite rusk da och da kan du ta din shot med dig till graven om du sa onskar .
Citera
2013-10-26, 09:42
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftigkatt
Alltså håller dom antagligen år och år. Även fast det är grädde i dom!

jag skulle säga nix.

En öppnad bailet som förvaras i kylen håller sig kanske ett halvår, oöppnad aningen längre. I rumstemperatur betydligt kortare.

Jag har tyvärr kasserat baileys då det simmade något i glaset
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in