Citat:
Ursprungligen postat av
cyberbanan
Varför inte flytta sängen närmare och närmare fönstret och känn efter när det börjar kännas som att det blir lite för trångt? Testa att öppna fönstrena och greja runt lite på alla möjliga sätt. Då får du ju koll på den sidan.
På garderobssidan blir det nog lite olika beroende på vilken typ av dörrar garderoberna har. Är det skjutdörrar kommer det säkert inte kännas lika trångt som ifall det är vanliga dörrar som öppnas utåt.
Personligen skulle jag nog vilja ha minst en meter på fönstersidan. Kanske mer om fönstrena öppnas inåt. På garderobssidan skulle jag nog vilja kunna gå mellan sängen och de öppna garderobsdörrarna i alla fall. Men det är nog individuellt vad man tycker blir trångt...
Javisst hade det varit en bra idé, bara det att jag inte flyttat in än och jag vill inte flytta in några grejer förrän jag har gjort klart allt arbete som dammar.
Men idén är bra, jag kan ju prova att ställa upp ett tapetbord på olika avstånd och låtsas att det är en säng.
Garderoben jag tänkt ställa dit har skjutdörrar, just för att spara plats, och fönstren öppnas utåt, så för min del känns 1 meter som overkill.