Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Ja jag känner flera personer som av olika anledningar haft med honom att göra, i yrkesutövning och privat. Maktlysten översittare som så många klassvandrare besatta av personlig framgång som bevis på ett lyckat liv. Att kliva fram och sätta en snorkråka på skjortan på en person som GW upplever som ett hot är inget främmande. Detta med andra människor närvarande. Viktigt att visa vem som bestämmer så att säga. Han hade väl privat chaufför när han jobbade på BRÅ, många resor till systemet blev det.
Att kritisera svensk polis och få rätt i efterhand är väl inget märkligt? Att han har rätt om svensk polis ineffektivitet och felaktiga utbildning är ju knappast genialt. Det är att slå in öppna dörrar.
Ja jag menade likheten med Paolo just med den aggressiva retoriken och att förkovra sig på den. I Sverige är det lätt att bli populär med en aggressiv stil tydligen, svenskar är så j-a kuvade att dem nog lever ut något för Sven Svensson. En svårt överskattad man med den grandiosa omnipotensen man ser hos personlighetsstörda individer.
Se där, skriv gärna ut dina och dina vänners möten med GW istället för att hänvisa till en snorkrokshistoria. Detta är skvaller om GW fucking Persson och det är just såna historier alla klickar in på tråden för så SHOOT!
"Han hade väl privat chaufför när han jobbade på BRÅ, många resor till systemet blev det." Du inleder med att undra om han hade privat chaufför för att sen bekräfta det själv med att slå fast att det vart många resor till systemet. Gör om!
Visst är det allmänt känt att polisen är rätt rutten och halvt ointresserad av att jobba för hårt men ingen har tidigare gått ut med så saklig kritik som GW. Han tar upp specifika fall, han ger exempel på vart dom gjort fel och han ger exempel på lösning. Precis så vart det i fallet med kossorna. Fallet lades alltså ner tills GW tog upp det i rutan med sakliga tillvägagångssätt att gå vidare i utredningen. Fallet togs upp igen bara nån dag efter programmet och det tog ungefär en kvart för polisen att åtala ägaren efter det. Hade han inte gjort det så hade fallet varit nedlagt och ägaren en miljon skattepengar rikare. Alltså har han löst MINST ett fall!
Paolo Roberto liknelsen är fortfarande alldeles för långsökt för att jag ska kunna se en röd tråd men jag vill passa på att fråga dig: ser du dig själv som en kuvad svenne eller en av dom få som ser igenom skiten och tycker alla andra är idioter?