2013-10-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Menar du detta i bokstavlig bemärkelse? Att han går omkring och kladdar snor på folk? Hoppas du trollar.

Man får säg åt honom att bete sig som folk annars tar faderulingen honom
Citera
2013-10-23, 11:34
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Menar du detta i bokstavlig bemärkelse? Att han går omkring och kladdar snor på folk? Hoppas du trollar.

Ja, han trollar. GW kan använda dräpande ord men har mycket stolthet och fjantar inte.

GW är en intelligent, sympatisk och framförallt mycket generös person som gillar att dela med sig. Jag förstår att många är avundsjuka på hans pengar och för att han har en så vacker och begåvad hustru. Jag träffade henne ett par gånger för sådär 10-15 år sedan, en otroligt varm och fin person skall tilläggas.
Citera
2013-10-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ja, han trollar. GW kan använda dräpande ord men har mycket stolthet och fjantar inte.

GW är en intelligent, sympatisk och framförallt mycket generös person som gillar att dela med sig. Jag förstår att många är avundsjuka på hans pengar och för att han har en så vacker och begåvad hustru. Jag träffade henne ett par gånger för sådär 10-15 år sedan, en otroligt varm och fin person skall tilläggas.
Jo det är en sann historia men hände för ca 20 år sen. Leif GW är en maktkåt klassvandrare, en småpåve som njuter av sin makt. Sin professur trodde jag att det var allmänt känt att han fick för sin tystnad om vilka politiker som gick till prostituerade, inte på akademiska meriter. Svensk kriminologi mår nog bättre utan "superhjälten" GW.
Citera
2013-10-23, 12:50
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jo det är en sann historia men hände för ca 20 år sen. Leif GW är en maktkåt klassvandrare, en småpåve som njuter av sin makt. Sin professur trodde jag att det var allmänt känt att han fick för sin tystnad om vilka politiker som gick till prostituerade, inte på akademiska meriter. Svensk kriminologi mår nog bättre utan "superhjälten" GW.
Ganska onödigt att påstå att GW inte är akademiker. Du förvirrar bara tråden. Utöver professor är han doktor och docent, varav båda är titlar som erhålls på akademiska meriter. Nedan från Wikipedia.

Citat:
Han inledde sina studier vid Stockholms Universitet 1965, och under våren 1980 lade han fram sin doktorsavhandling om statistiska mätproblem inom kriminologin (Hidden Criminality, Stockholm 1980). År 1982 blev Persson docent vid Stockholms Universitet, och han utnämndes 1991 till professor i "kriminologi med särskild inriktning på polisiära metoder och problem" vid Rikspolisstyrelsen.

Citat:
Docent är en akademisk titel som markerar en högre vetenskaplig kompetens än enbart doktorsexamen.
Citera
2013-10-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ganska onödigt att påstå att GW inte är akademiker. Du förvirrar bara tråden. Utöver professor är han doktor och docent, varav båda är titlar som erhålls på akademiska meriter. Nedan från Wikipedia.
Jag kan naturligtvis ha fel men jag trodde att det skedde politiska påtryckningar för Leis skull och tystnad.
Citera
2013-10-23, 13:05
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ja jag känner flera personer som av olika anledningar haft med honom att göra, i yrkesutövning och privat. Maktlysten översittare som så många klassvandrare besatta av personlig framgång som bevis på ett lyckat liv. Att kliva fram och sätta en snorkråka på skjortan på en person som GW upplever som ett hot är inget främmande. Detta med andra människor närvarande. Viktigt att visa vem som bestämmer så att säga. Han hade väl privat chaufför när han jobbade på BRÅ, många resor till systemet blev det.

Att kritisera svensk polis och få rätt i efterhand är väl inget märkligt? Att han har rätt om svensk polis ineffektivitet och felaktiga utbildning är ju knappast genialt. Det är att slå in öppna dörrar.

Ja jag menade likheten med Paolo just med den aggressiva retoriken och att förkovra sig på den. I Sverige är det lätt att bli populär med en aggressiv stil tydligen, svenskar är så j-a kuvade att dem nog lever ut något för Sven Svensson. En svårt överskattad man med den grandiosa omnipotensen man ser hos personlighetsstörda individer.

Se där, skriv gärna ut dina och dina vänners möten med GW istället för att hänvisa till en snorkrokshistoria. Detta är skvaller om GW fucking Persson och det är just såna historier alla klickar in på tråden för så SHOOT!

"Han hade väl privat chaufför när han jobbade på BRÅ, många resor till systemet blev det." Du inleder med att undra om han hade privat chaufför för att sen bekräfta det själv med att slå fast att det vart många resor till systemet. Gör om!

Visst är det allmänt känt att polisen är rätt rutten och halvt ointresserad av att jobba för hårt men ingen har tidigare gått ut med så saklig kritik som GW. Han tar upp specifika fall, han ger exempel på vart dom gjort fel och han ger exempel på lösning. Precis så vart det i fallet med kossorna. Fallet lades alltså ner tills GW tog upp det i rutan med sakliga tillvägagångssätt att gå vidare i utredningen. Fallet togs upp igen bara nån dag efter programmet och det tog ungefär en kvart för polisen att åtala ägaren efter det. Hade han inte gjort det så hade fallet varit nedlagt och ägaren en miljon skattepengar rikare. Alltså har han löst MINST ett fall!

Paolo Roberto liknelsen är fortfarande alldeles för långsökt för att jag ska kunna se en röd tråd men jag vill passa på att fråga dig: ser du dig själv som en kuvad svenne eller en av dom få som ser igenom skiten och tycker alla andra är idioter?
Citera
2013-10-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Se där, skriv gärna ut dina och dina vänners möten med GW istället för att hänvisa till en snorkrokshistoria. Detta är skvaller om GW fucking Persson och det är just såna historier alla klickar in på tråden för så SHOOT!

"Han hade väl privat chaufför när han jobbade på BRÅ, många resor till systemet blev det." Du inleder med att undra om han hade privat chaufför för att sen bekräfta det själv med att slå fast att det vart många resor till systemet. Gör om!

Visst är det allmänt känt att polisen är rätt rutten och halvt ointresserad av att jobba för hårt men ingen har tidigare gått ut med så saklig kritik som GW. Han tar upp specifika fall, han ger exempel på vart dom gjort fel och han ger exempel på lösning. Precis så vart det i fallet med kossorna. Fallet lades alltså ner tills GW tog upp det i rutan med sakliga tillvägagångssätt att gå vidare i utredningen. Fallet togs upp igen bara nån dag efter programmet och det tog ungefär en kvart för polisen att åtala ägaren efter det. Hade han inte gjort det så hade fallet varit nedlagt och ägaren en miljon skattepengar rikare. Alltså har han löst MINST ett fall!

Paolo Roberto liknelsen är fortfarande alldeles för långsökt för att jag ska kunna se en röd tråd men jag vill passa på att fråga dig: ser du dig själv som en kuvad svenne eller en av dom få som ser igenom skiten och tycker alla andra är idioter?
Jag duckar för dem värsta snytingarna, naturligtvis tänker jag inte vara mer specifik än så.

Jag är nog mer en förundrad okuvad svenne som inte riktigt begriper halleluljakören runt GW.

GW har alltså löst MINST ETT FALL i efterhand. Ska han tilldelas nobelpriset?

Du märker tydligt vilken typ av personlighet GW har med den grandiosa självbild han själv bombastiskt förmedlar i media.
Citera
2013-10-23, 15:04
Medlem
Copterss avatar
Lider GW av diabetes?
Citera
2013-10-23, 15:16
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Lider GW av diabetes?

Han lider av mycket, men att han lider av diabetes har jag inte hört.
Men det vore kanske inte så otippat om han även har den diagnosen.
Han äter visst "en bombmatta av piller" för olika åkommor.
http://stoppapressarna.se/svenskt/leif-gw-nu-bantar-jag-med-52-dieten
Senast redigerad av Rimbert 2013-10-23 kl. 15:26.
Citera
2013-10-23, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Han lider av mycket, men att han lider av diabetes har jag inte hört.
Men det vore kanske inte så otippat om han även har den diagnosen.
Han äter visst "en bombmatta av piller" för olika åkommor.
http://stoppapressarna.se/svenskt/leif-gw-nu-bantar-jag-med-52-dieten

Sluta att självdiagnostiasiera(?) GW.
Han är snart 70!
Har en krasslig höft och roar sig med att beskriva sina dryckeskonsumtioner samt pillerintag.

Vem här, tror på allvar att man överlever GWs påstådda dos?

Det skulle alltså innebära 4 pavor vin om dagen samt en jävla massa piller?!
Tror inte det....
Citera
2013-10-24, 07:59
Medlem
keysters avatar
Citat:
Jag duckar för dem värsta snytingarna, naturligtvis tänker jag inte vara mer specifik än så.

Jag är nog mer en förundrad okuvad svenne som inte riktigt begriper halleluljakören runt GW.

GW har alltså löst MINST ETT FALL i efterhand. Ska han tilldelas nobelpriset?

Du märker tydligt vilken typ av personlighet GW har med den grandiosa självbild han själv bombastiskt förmedlar i media.

Jag har inte skickat iväg några snytingar överhuvudtaget så du duckar i onödan. Jag är dock genuint intresserad av dina faktahistorier om GW. Du påstår att du sitter på sådana men tänker inte dela med dig av dom. Du kanske förstår själv hur pass sanningsenligt det ser ut på en skala?!

Nope, han ska inte få nåt nobelpris för att han löst ett fall. Inte ens ett diplom! Däremot ska man inte förneka att han har gjort det. Det var för övrigt inte du som satte dig emot det faktumet.

Jag tycker GW verkar vara en dryg jävel som är "lite bättre" än alla andra. Jag gillar han inte. Dock så tänker jag inte förneka att hans kritik mot polisen är befogad och att han kommer med konkreta lösningar på pågående brottsutredningar. I fallet med kossorna så var dessa spot on och förrövaren kunde gripas. Det är FAKTA!
Citera
2013-10-24, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
Jag har inte skickat iväg några snytingar överhuvudtaget så du duckar i onödan. Jag är dock genuint intresserad av dina faktahistorier om GW. Du påstår att du sitter på sådana men tänker inte dela med dig av dom. Du kanske förstår själv hur pass sanningsenligt det ser ut på en skala?!

Nope, han ska inte få nåt nobelpris för att han löst ett fall. Inte ens ett diplom! Däremot ska man inte förneka att han har gjort det. Det var för övrigt inte du som satte dig emot det faktumet.

Jag tycker GW verkar vara en dryg jävel som är "lite bättre" än alla andra. Jag gillar han inte. Dock så tänker jag inte förneka att hans kritik mot polisen är befogad och att han kommer med konkreta lösningar på pågående brottsutredningar. I fallet med kossorna så var dessa spot on och förrövaren kunde gripas. Det är FAKTA!
Det var ju synd att vi var i skvallertråden och inte faktatråden då. Stå på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in