2013-10-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf
Finns det ingen chans att någon på avpixlat läcker ut sådan info?

Känns helt klart som sannolikt teoretiskt. Dock gissar jag(vet ej) på att samtliga på axpixlat hyser ett ganska stort agg gentemot aftonbladet vilket gör det mindre troligt?
Citera
2013-10-24, 01:08
Bannlyst
Alltså, att en inside källa skulle läcka detta är ju rena tramset. Fullkomligt icke-existerande. Hela verksamheten bygger på att "hata" Aftonbladet.

Som att en Kalmar FF spelare skulle läcka strategin till Djurgården. Kommer aldrig att hända.
Citera
2013-10-24, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
AP slår väl alla rekord idag.

Ska bli kul att se på Alexa-rankingen hur deras besöksstatistik steg genom taket.
De allra flesta av mina vänner vet att jag röstar på SD och läser Avpixlat och många av dessa har hört av sig idag och frågat om det verkligen står så här illa till om allt verkligen är sant.

Som sagt, tack Aftonbladet för den bästa reklam AP kunde få!

Så länge någon kritiserar och synliggör den mångkulturella kollapsen så får han gärna gnaga sig in i min mammas skäggbiff om han vill.
Personligen spelar det ingen roll om det är en indian, eskimå eller same som driver siten. Bara den får venskarna att vakna upp.

Judar är inga undermänniskor, tvärtom är de jävligt sluga...det är detta som gör dem så otroligt farliga.

De utgör ungefär 0.4% av jordens befolkning men äger radio, tv, tidningar, filmbolag i stora delar av världen. Media är numera den första statsmakten och den som kontrollerar media kontrollerar även samhället.

För att inte tala om vilka gigantiska summor judeägda banker, finansinstitut multinationella företag etc etc förfogar över och kontrollerar.
Federal Reserve till exempel som är den amerikanska centralbanken.
De flesta tror att det är en statligt ägd bank men det är judarnas.

När Hitler kom till makten bestod Tysklands befolkning till 0,5 % av judar men på universitet och högskolor utgjorde de 80% av studenterna. Det visar vilket driftigt och målmedvetet folk de är. Det är inte bara några som sitter i toppen och rycker i trådarna utan detta är en målmedveten offensiv som föregår på bred front.

Att de dessutom sitter på en stor del av den amerikanska politiska makten bevisas till exempel genom att de med en fingerknäppning kan få halva USA´s försvar till Israel på nolltid.

Hur skulle judarna vara för att vara accepterade av dig? Lågutbildade och bidragstagare? Gissar på att du hade klandrat på det med isf. Är det e såpass driftigt folk så ser jag gärna mer judar i världen.
Citera
2013-10-24, 01:18
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Sympatiserar inte med avpixlat men måste bara säga att detta gör mig fan både fly förbannad och spyfärdig.

Fyfan trodde inte aftonbladet kunde sjunka lägre än de redan gjort.
Detta är ett direkt hot emot yttrandefriheten och de värderingar som vårat land är byggt på.
Vare sig man är Socialdemokrat, Moderat, upp eller ner så är det fan en plikt att motsätta sig detta beteendet ifrån aftonbladet.

/ SOCIALDEMOKRAT
Vad är socialdemokraternas hållning i frågan?

Är detta ett hot mot yttrandefrihet och värderingar som Sverige är byggt på? Det blir svårare och svårare för privatpersoner att ha ett privatliv, snart kommer vi knappt kunna pissa utan att någon annan får reda på det. Detta är på gott och ont.

Personligen så vill jag ha total transparens när det kommer till media, partier, företag. Jag ser ett problem i att pengar lämnar ägaren och hamnar hos en organisation med någon form av makt, ifall inte medborgarna har insyn.
Citera
2013-10-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
Vad är socialdemokraternas hållning i frågan?

Är detta ett hot mot yttrandefrihet och värderingar som Sverige är byggt på? Det blir svårare och svårare för privatpersoner att ha ett privatliv, snart kommer vi knappt kunna pissa utan att någon annan får reda på det. Detta är på gott och ont.

Personligen så vill jag ha total transparens när det kommer till media, partier, företag. Jag ser ett problem i att pengar lämnar ägaren och hamnar hos en organisation med någon form av makt, ifall inte medborgarna har insyn.

Representerar inte S på något sätt utan är det parti som jag just nu känner att jag ligger närmst och har som planering att rösta på i kommande val. Ville mest poängtera att man inte behöver rösta SD för att tycka detta är en skandal. Sen gissar jag på att många vill fråga varför osv men tror vi kan spara det till en annan tråd
Citera
2013-10-24, 01:35
Medlem
Citat:
Hur skulle judarna vara för att vara accepterade av dig? Lågutbildade och bidragstagare? Gissar på att du hade klandrat på det med isf. Är det e såpass driftigt folk så ser jag gärna mer judar i världen.

Visst är dom driftiga, det går inte att förneka men om man ser till den stora helheten så kommer inte pengarna dig till nytta utan används för att påverka politiker, ekonomier och samhällsklimatet globalt för att i slutändan tillskansa sig ännu mer makt, pengar och inflytande för egen vinning. Dom är en röta på samhällskroppen, ett gissel för varje demokratisk stat, splittrar gemenskap och sunda värderingar som byggts upp under århundraden av gemenskap & samförstånd och sådant applåderar du?
Judar ser till att skapa väpnade konflikter och sedan lånar de ut pengar till båda stridande parter för att tjäna grova pengar på andras misär.

Det finns även driftiga seriemördare, skattefifflare och bedragare som i åratal fortsätter med sina gärningar utan att någonsin bli avslöjade eller påkomna. Beundrar du dessa också?

Alla borde lägga 30 minuter och se denna film för att få ett grepp om den tragiska realiteten vi lever i.
Den är animerad och väldigt lättförståelig, vissa delar kan verka banala och barnsliga men är utformad på informativt och pedagogiskt sätt, allt är fakta och sanningshalten kan lätt kontrolleras med en googling eller två.

http://www.youtube.com/watch?v=ZPWH5TlbloU

Red Shield är en eufemism för Rothmans.

Citat:
Ursprungligen postat av Varan-TV
Tummen upp för dina inlägg, TheBeachParty... jag är ny här, så jag har inte så stor koll hur man citerar enskilda fraser, och gör en spoiler osv...men men Som sagt, GÖTT MOS att Avpixlats nya skyddsgrejer pallar hatvänstern odemokratiska attacker.

Tnx dude Gött mos indeed...!!
Senast redigerad av TheBeachParty 2013-10-24 kl. 01:55.
Citera
2013-10-24, 01:41
Medlem
shbous avatar
Fult, riktigt fult. Blir dock förvånad över att jag blir överraskad. Kommer börja månadsdonera med start imorgon. En hundring eller två kan jag undvara i månaden.
Citera
2013-10-24, 01:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Alltså, att en inside källa skulle läcka detta är ju rena tramset. Fullkomligt icke-existerande. Hela verksamheten bygger på att "hata" Aftonbladet.

Som att en Kalmar FF spelare skulle läcka strategin till Djurgården. Kommer aldrig att hända.

Fast det räcker förvisso med en missnöjd och hämndlysten gammal medarbetare för att sådana saker ska hända. Tror dock mer på att källan har något med PayPal att göra med tanke på hur man hänvisar till just sådana betalningar, samt att de blockerade AP som kund för inte allt för länge sedan.
Citera
2013-10-24, 01:50
Medlem
Månsans avatar
Instämmer. Små tjuvnyp då och då. Droppen som urholkar stenen (tror man).
Typ glöm för helvete inte bort att SD och Avpixlat är elaka rasister. Man kommer återkomma med trams liknande detta var och varannan vecka fram till valet.

Jag satte förresten just in en mindre summa till Avpixlats (Ekeroths) konto som en liten, liten privat hämnd för Aftonhorans skitartikel.
Citera
2013-10-24, 01:50
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Representerar inte S på något sätt utan är det parti som jag just nu känner att jag ligger närmst och har som planering att rösta på i kommande val. Ville mest poängtera att man inte behöver rösta SD för att tycka detta är en skandal. Sen gissar jag på att många vill fråga varför osv men tror vi kan spara det till en annan tråd
Veta fan ifall det är en skandal men näst intill obetydlig information är det. I vilket fall så bör dessa saker redan från början vara synliga för allmänheten. Då förhindrar man att blask som aftonbladet osv kan kränka landets grundbultar samt yttrandefrihet.
Citera
2013-10-24, 01:52
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
http://avpixlat.info/2013/10/23/afto...ng-fortsatter/

"Idag kom Aftonbladets kvartalsobligatoriska “avslöjande” om Avpixlat, denna gång har man sannolikt fått fram uppgifter från PayPal om våra donatorer."

"För att få fram dessa uppgifter finns två möjligheter: antingen har PayPal brutit mot sin egen sekretess och försett Aftonbladet med listor över donatorer, eller så fortsätter tidningens intrång på vår server, eller båda – i vilket fall som helst är det synnerligen allvarligt och kanske kan ge en fingervisning om hur illa det verkligen är ställt med företag man litar på med sina pengar. Mest sannolikt är att detta är ett resultat av tidigare intrång som man nu bearbetat och sammanställt, tillsammans med hjälp inifrån PayPal."

Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf
Finns det ingen chans att någon på avpixlat läcker ut sådan info?

Finns förstås en chans att någon Expo-avlönad wallraffar på Avpixlat, men inte troligt.

Att Aftonbladet - själva, via egen källa eller via Expo - gjort/gör intrång på Avpixlats server och på så sätt fått fram uppgifter om donatorers namn, ålder, hemort verkar långsökt... Sådana uppgifter finns/sparas väl inte i Avpixlats egen server-databas per automatik för personer som donerar via PayPal eller..? Låter mer troligt att PayPal ligger bakom utlämnande av uppgifter.
Citera
2013-10-24, 02:07
Medlem
Skickade precis iväg en liten donation, får bli att månadsdonera!

Tack AB, var precis detta som behövdes.

OnT: känner igen dubbelmoralen! Man vill få det att se ut som äldre män från landsbyggden står för större delen av donationerna, samtidigt som man redovisar något helt annat.
/"
Som när ekeroth beskylldes för att styra publiceringen på avpixlat, samtidigt som dom läckta mailen visade motsatsen.

Skall bli intresant att följa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in