2013-10-23, 12:32
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooseman2007
Skumt. Jag är på lvl 29 och har inte sett en enda. Markeras de på kartan på nåt sätt likt gang wars, crates...?

Jo, de syns som en vit bil, inte helt olik den ikonen som visar din personliga bil.
Citera
2013-10-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Vill bara nämna det att Lester säger ju att han tar en tusing för jobbet. Tycker just såna här detaljer gör GTAO så levande!

Rock on!

Ah nice. Har missat det eftersom jag inte satt bounty på någon ännu.
Btw. Kan man om man vill leva farligt en stund sätta bounty på sig själv? bara för att se hur man klarar sig
Citera
2013-10-23, 12:38
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmondStorm
Samma fråga #123

Jag kör race. Down the Drain är klockren för snabba pengar (som sagts minst 10 gånger i tråden)

Jag fick precis ihop till min Entinity XF tack vare DTD. Finns säkert bättre sätt men vad vet jag.

EDIT: Någon som använt sig utav Lamars personrån? Jag har testat 2-3 gånger men aldrig fått en krona då personen "inte har några pengar". Jag vet att personerna jag har försökt råna satt in pengarna på banken, men är det någon här som lyckats få en jackpott med denna metod?
Senast redigerad av Hawx 2013-10-23 kl. 12:40.
Citera
2013-10-23, 12:42
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmondStorm
Hur fan gör ni för att få så mkt pengar?
jag har fått kämpa som en idiot för att få ihop 140k till en ok sportbil! Kör lite uppdrag men där är ju belöningen så jävla ojäm. Survival för 20k/gången är väl ok men tar lite väl lång tid å blir enformigt. e lvl 37 nu.
Hur har ni lyckats köpa supersportbilar å lägenheter redan?!

Tre sätt:

1. FUSKA! Många har använt sig av olika glitchar och på så sätt fuskat till sig pengar.

2. Farma uppdrag, vissa uppdrag har gett otroligt mycket med liten insats och tid. Det sättet har till viss del täppts till av Rockstar genom att halvera pengasumman vid upprepning av uppdrag.

3. Races, där går det fortfarande att tjäna pengar snabbt. Välj ett kort race, kör med fyra polare, turas om att vinn. Då kan man tjäna uppemot en halvmiljon på en eftermiddag.
Citera
2013-10-23, 12:43
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooseman2007
Är det någon som sett en värdetransportbil än, som man kan spränga bakluckan på och råna? Låser man upp dem på nån viss nivå eller kommer de i samband med heistsen?

De kommer sporadiskt efter en viss nivå. Så det gäller att passa på när de dyker upp då man får slåss om den. Såg t.ex. vid ett tillfälle en transport som jag ville plocka. Givetvis är det någon som tar den och kör iväg. Bara att följa efter skjuta killen och plocka pengarna. Något som visserligen inte uppskattas då jag får någon svordom skickad via PM.

Bästa sättet annars att plocka transporterna skulle jag säga är med helikoptern. Skjut iväg en missil i röven, landa och plocka pengarna, stick iväg.
Citera
2013-10-23, 12:45
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Ah nice. Har missat det eftersom jag inte satt bounty på någon ännu.
Btw. Kan man om man vill leva farligt en stund sätta bounty på sig själv? bara för att se hur man klarar sig

Om du snor "fel" bil så sätter NPC's bounty på dig. Jävligt irriterande om du inte vill köra i freemode egentligen utan bara "hälsar på" emellan uppdrag, races och annat.
Citera
2013-10-23, 12:46
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
De kommer sporadiskt efter en viss nivå. Så det gäller att passa på när de dyker upp då man får slåss om den. Såg t.ex. vid ett tillfälle en transport som jag ville plocka. Givetvis är det någon som tar den och kör iväg. Bara att följa efter skjuta killen och plocka pengarna. Något som visserligen inte uppskattas då jag får någon svordom skickad via PM.

Bästa sättet annars att plocka transporterna skulle jag säga är med helikoptern. Skjut iväg en missil i röven, landa och plocka pengarna, stick iväg.

Svänga upp bakom med en sticky måste väl vara enklast.

http://www.youtube.com/watch?v=crPk733M3mI
Citera
2013-10-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Om du snor "fel" bil så sätter NPC's bounty på dig. Jävligt irriterande om du inte vill köra i freemode egentligen utan bara "hälsar på" emellan uppdrag, races och annat.

Det vet jag, dock är det bara 1000 man får på sig i dessa fall.
Själv orkar jag inte jaga personer med bara 1000$ bounty, när man får mer av att råna en affär.
Tänkte mer på att sätta 10.000 eller mer (om möjligt) på sig själv, så det blir lite mer drag
Citera
2013-10-23, 12:56
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Själv orkar jag inte jaga personer med bara 1000$ bounty, när man får mer av att råna en affär.
Tänkte mer på att sätta 10.000 eller mer (om möjligt) på sig själv, så det blir lite mer drag

Nej, jag fick 7000 på mig i går, bad en polare skjuta mig och skicka över hälften av summan.
Citera
2013-10-23, 12:57
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Svänga upp bakom med en sticky måste väl vara enklast.

http://www.youtube.com/watch?v=crPk733M3mI

Jo, om man ser till vad som är lättast så är det givetvis så. Fast inte lika kul.
Citera
2013-10-23, 13:06
Medlem
Citat:

Jag fick 9000 på mig en gång av npc så där har du fel
Citera
2013-10-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepdub
Jag fick 9000 på mig en gång av npc så där har du fel

Hm... se på den. Har bara fått futtiga 1000 på mig hittills.
Tack för infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in