2013-10-23, 11:42
Medlem
Bullens avatar
Man hänger inte ut någon.
Citera
2013-10-23, 11:42
Medlem
gavlips avatar
Nu är de bra desperata, alternativa medier svider för dom, det känns bra.

Var en konferens om "näthat" häromdagen där den degenererade sopmänniskan Ullenhag ojade sig över att de "onda krafterna" hade tagit över internet.
Senast redigerad av gavlip 2013-10-23 kl. 11:49.
Citera
2013-10-23, 11:45
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Man hänger inte ut någon.
Det föreligger ingen risk att intresserade kan med hjälp av detta lista ut t.ex. vem den 49-åriga chefen på Ericsson i mellansverige?

Föreligger det ingen risk att de lyckas skrämma bort många av dessa finansiärer då det strider mot den samhälleliga norm vissa grupperingar tillskriver som absolut sanning och godhet och de som strider mot dessa riskerar repressalier i dess olika former?
Citera
2013-10-23, 11:51
Medlem
Är israeliska ambassaden med på donatorlistan eller är de för smarta för att skylta med avsändare på sina stålar?
Citera
2013-10-23, 11:57
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det föreligger ingen risk att intresserade kan med hjälp av detta lista ut t.ex. vem den 49-åriga chefen på Ericsson i mellansverige?

Föreligger det ingen risk att de lyckas skrämma bort många av dessa finansiärer då det strider mot den samhälleliga norm vissa grupperingar tillskriver som absolut sanning och godhet och de som strider mot dessa riskerar repressalier i dess olika former?

Är det rent moraliskt du tänker? För pressetiskt finns det inga problem.
Med tanke på hur avpixlat hänger ut både vuxna och barn vid namn är din frågeställning direkt löjeväckande.
Citera
2013-10-23, 12:01
Medlem
trickydicks avatar
Så det är tydligen inte enbart lågutbildade yngre män på landsbygden som läser Avpixlat och röstar på SD
Citera
2013-10-23, 12:05
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Är det rent moraliskt du tänker? För pressetiskt finns det inga problem.
Med tanke på hur avpixlat hänger ut både vuxna och barn vid namn är din frågeställning direkt löjeväckande.
Mitt tidigare inlägg var en replik på att du skrev att de inte hänger ut någon per se. Jag tycker dock det är moraliskt förkastligt agerat från Expressens sida och att det är ett sätt att skrämma bort finansiärer genom att utsätta dem för en överhängande risk att vissa intressenter kan lista ut vilka de är.

F.ö. så tycker jag det moraliskt förkastligt av Avpixlat om de hänger ut barn och jag ger inte mycket för sajtens nyhetsförmedling för den delen heller.
Citera
2013-10-23, 12:06
Medlem
El Capitanos avatar
Jaså, nu hänger man ut vanliga människor helt godtyckligt också. Aftonbladet förnekar sig inte, hatet mot oliktänkare är värre än någonsin.
Citera
2013-10-23, 12:07
Medlem
Intressant hur lätt aftonbladet kan motivera publiceringen av uppgifter om privatpersoner som donerat. Man kallar sidan för hatsajt och det gör det automatiskt ok? I Sovjet hade man motiverat en sådan publicering med att de är kontrarevolutionärer, alltså fiender till staten och Kina brukar motivera sin stängning av politiska bloggar med att bloggarna är fiender till folket. Man vill få folk att sluta donera och det är inte ok för en tidning som hela tiden slår sig för bröstet om hur viktiga de är för demokratin i Sverige.

Aftonbladet är en hatsajt, därför är det ok att hacka journalisternas mailkonto och publicera allt som finns där?
Citera
2013-10-23, 12:12
Medlem
M Nordströms avatar
Frågan är hur mycket det skadar Avpixlat det vill säga om en del folk slutar att skänka pengar till Avpixlat för att dom är rädda att bli av med jobbet eller få karriären spolierad om dom avslöjas på detta sätt som Aftonbladet gjort?
Citera
2013-10-23, 12:14
Medlem
rocketrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sperrman
Bra av Aftonbladet att lyfta fram att aven akademiker ar trotta pa nuvarande invandringspolitiken.

Nu fick jag mig ett gott skratt Du drar inte för stora växlar av det påståendet? Bildade människor är och kommer förbli den minsta stödgruppen för de värderingar som du och Avpixlat står för.
Citera
2013-10-23, 12:14
Medlem
Är donatorerna uthängda med ålder, stad, yrke osv eller är de t.o.m. uthängda med namn???
Någon som betalar för Aftonbladet Plus och kan posta listan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in