Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-21, 18:03
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingaal
Nej, inga västerlänningar kommer deporteras. Att DNA testa befolkningen handlar om att bevara det nu hotade biologiska mångfalden.

Sen kan ju det här ämnet tolkas lite fritt från folk och folk eftersom SvP inte står helt enade om den här punkten, så vitt jag vet.
En del av dom kanske är rädda för att inte klara testet.
Citera
2013-10-21, 18:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1NKL
Nej, om du tittar längre bak i tiden så ser du ju fler invandrare?

Nej. Andelen invandrare i Sverige sjunker kraftigt ju längre bak i tiden man tittar.

Det är klart, går man bortom vikingatiden och närmar sig istiden så ändras situationen drastiskt, men nu är det väl max några århundraden bak som avses.

Det här är ju inget kontroversiellt egentligen detta, dvs vem som är svensk eller inte. Det har ju även politiskt korrekt forskning redan fastställt:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/svenskar-genetiskt-narmast-nordtyskar/
http://www.gnxp.com/blog/2008/08/european-population-substructurefinns.php

Citat:
Visst du är "svensk" om du har svenskt blod i 5 generationer bakåt men innan det då ? tänk om det var en arab med i bilden där? då är man ju inte helsvensk och syns inte det i DNA då ?

Man måste förstås dra en gräns. Annars blir ju förstås situationen ohållbar.

Citat:
Tillome Norskar o Finnar o Danskar är invandrare om dom kommer hit om man ska hårddra det.

SvP har inget emot nordiska invandrare, som jag förstått det. Så det är knappast dessa som de vill utvisa. Och det skulle även vara svårt i många fall då vi överlappar varandra genetiskt.

Citat:
Ja, men det hade inte kommit hit om inte alla invandrarna hade kommit hit!

Riset hade kommit hit ändå. Kebaben vet jag inte, men det är ju en rätt som man kan leva utan. Pizzerior hade vi iaf haft.

- - -

Nu tycker jag personligen att ett DNA-test på Sveriges befolkning är omotiverat. Liksom att slänga ut folk så fort de visar minsta spår av något utländskt. Kan man inte se med egna ögon och höra med egen hörsel att någon inte är svensk och han/hon annars är en skötsamt person, då bör man ju fundera var nyttan ligger i att slänga ut personen?
Citera
2013-10-21, 18:07
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Vad jag jag aldrig förstått med detta att de vill att endast etniska svenskar ska bo i landet, är poängen med det! Vilket syfte skulle det fylla att bara ha etniska svenskar i landet över huvudtaget?
Citera
2013-10-21, 18:07
Medlem
Fingaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adventualthorizon
En del av dom kanske är rädda för att inte klara testet.
Jag är pursvensk men ställer mig också tveksam till att behöva DNA testa hela befolkningen, räcker gott och väl med att kolla 100 år bakåt i släkten så är risken för utomeuropeiskt blod tämligen liten.
Citera
2013-10-21, 18:09
Medlem
Fingaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingmedcurry
Vad jag jag aldrig förstått med detta att de vill att endast etniska svenskar ska bo i landet, är poängen med det! Vilket syfte skulle det fylla att bara ha etniska svenskar i landet över huvudtaget?
Svenskar förtjänar inte att existera eller hur menar du nu?
Citera
2013-10-21, 18:11
Medlem
adventualthorizons avatar
Citat:
Jag är pursvensk men ställer mig också tveksam till att behöva DNA testa hela befolkningen, räcker gott och väl med att kolla 100 år bakåt i släkten så är risken för utomeuropeiskt blod tämligen liten.
Hur vet du att du är pursvensk?
Citera
2013-10-21, 18:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChildrenOfBodom
Givetvis kan svenskar också göra det, men varför är i princip alla pizzabagare svartskallar ? Inte konkurrerar de väl med högstående ariska svenskar med medel-IQ på 120 ? Varför tar svenskar inte såna jobb speciellt nu, eller städjobb för den delen ?

En orsak är nog att priser och löner drivits ned så mycket, plus att branschen blivit halvkriminell, så det lockar inte svenskar. Här har svartskallarna konkurrerat ut svenskarna kan man säga.

Men skulle svartskallarna lämna Sverige så skulle det uppstå en lucka här, som svenskarna skulle fylla igen. Förmodligen skulle priserna gå upp, men så länge det finns efterfrågan så kommer personer se till att det även finns en tillgång.

Ett praktiskt fall är ju att titta på Finland. Där finns väldigt få invandrare i många orter och städer, men då folk vill äta ute även där så finns det gott om gatukök, restauranger mm. Dock med finsk personal. Priset kan vara lite högre än i Sverige, men det finns iaf.
Citera
2013-10-21, 18:13
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Hmm... min mormor var same. Innebär detta nu att jag efter ett DNA-test kommer deporteras till Lappland där jag får tälja träkåsor och valla renar så länge jag håller käft

Nej, det är fråga om en dåres sjuka fantasier.

Citat:
Sen kan ju det här ämnet tolkas lite fritt från folk och folk eftersom SvP inte står helt enade om den här punkten, så vitt jag vet.

Svennenassar är ju inte precis kända för att vara enade på något sätt så du har förmodligen rätt.

Citat:

Makalös korkad slutsats på det som Kycklingmedcurry skrev.
Citera
2013-10-21, 18:14
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Citat:

Det där var väldigt konstigt skrivet av dig förklara gärna hur du menar själv! Är själv svensk men vad fyller det för syfte att vi alla i landet ska se likadana ut?
Citera
2013-10-21, 18:36
Medlem
f1NKLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
En orsak är nog att priser och löner drivits ned så mycket, plus att branschen blivit halvkriminell, så det lockar inte svenskar. Här har svartskallarna konkurrerat ut svenskarna kan man säga.

Men skulle svartskallarna lämna Sverige så skulle det uppstå en lucka här, som svenskarna skulle fylla igen. Förmodligen skulle priserna gå upp, men så länge det finns efterfrågan så kommer personer se till att det även finns en tillgång.

Ett praktiskt fall är ju att titta på Finland. Där finns väldigt få invandrare i många orter och städer, men då folk vill äta ute även där så finns det gott om gatukök, restauranger mm. Dock med finsk personal. Priset kan vara lite högre än i Sverige, men det finns iaf.

Så du menar att det bara är invandrare som är kriminella? Det är nog nästa 50/50 på den fronten. Sitter på telefon så orkar inte kolla upp en massa källor.

Så du är villig att betala mer för saker för att få väck invandrarna? Tycker du inte att det är tillräckligt höga priser redan?
Citera
2013-10-21, 18:40
Medlem
Kycklingmedcurrys avatar
Citat:
Så du menar att det bara är invandrare som är kriminella? Det är nog nästa 50/50 på den fronten. Sitter på telefon så orkar inte kolla upp en massa källor.

Så du är villig att betala mer för saker för att få väck invandrarna? Tycker du inte att det är tillräckligt höga priser redan?

Klart det inte bara är invandrare som är kriminella, men det kanske är lika många svenskar som invandrare som är dömda för brott! Men sen så finns det ju även mer svenskar här, vilket gör att det är mer procent av invandrare som är kriminella än svenskar
Citera
2013-10-21, 18:48
Medlem
MrSkargards avatar
Som redan påpekats så är rubriken helt felaktig, SvP vill inte DNA-testa hela Sverige. Däremot kan DNA-tekniken fylla en funktion i situationer där det är svårt att avgöra rakt av huruvida en person är assimilerbar i det svenska folket eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in