Citat:
Ursprungligen postat av
FilMedKattsand
Fetade=K.J
F: Vad tänkte du med det?
H: Ja, men alltså…ni säger att ni har en massa bevisning emot mig, men finns det inte en
massa saker som typ…alltså det finns ju en del bevisning mot mig, men…ehh…hur mycket
finns det som pe…talar för mig då liksom? Det…den…det som ni inte har hittat liksom. Har
jag ens kropp…fysiken för att kunna göra något sånt. Ni har….sa att…har sagt att ni skulle ta
hit en rättsläkare för att liksom kolla om jag var liksom ens stark nog för att göra någonting
sånt här. Eller typ ta i…i…kolla på mina betyg, som jag är så utbildad för att veta såna saker.
Är jag någon sån……?
F: Jag tyckte det var intressant det du sa….va…vad…vad menar du att det är som vi inte har
hittat som…?
H: Ja, men…
F: Kan du…
H: Om…om jag hade gjort det, då hade ni hittat typ 60.000 ton mer med grejer för att ni har
väl....väl talat med mina kontaktpersoner från BUP och vuxenpsykiatrin och de som jag har
hjälp med från….hemma som städar och sånt där. Det gör…kan ju liksom bekräfta att jag är
inte bra på att städa och mina föräldrar kan säkert bekräfta det och mina kompisar kan
garanterat bekräfta det. Så då hade ni ju hittat typ otroliga mängder med bevis om det hade
varit jag.
Snacka om att han verkligen trycker på det faktum att han "inte kan ta hand om saker" eller att han inte är "tillräckligt stark" för att genomföra ett styckmord. Han gör det flera gånger under som olika förhören, jag får känslan av att han använder sin diagnos som en sköld. Jag vet inte mycket om asperger så egentligen ska jag väl inte uttala mig allt för mycket, men min känsla är fortfarande att diagnosen antingen inte stämmer utan att han har en annan störning, eller så överdrivs den av både honom själv och hans föräldrar.
Det jag också reagerar på är att han väldigt ofta säger saker som "hade det varit jag så hade jag gjort så här istället......*infoga tillvägagångssätt här*.." eller så trycker han som sagt på det faktum att han "inte kan städa" och därför borde man hitta massor av bevis enligt K.J.
Enligt min erfarenhet så är det ofta människor som ÄR skyldiga som säger såna saker, man reagerar ofta olika beroende på om man blir oskyldigt anklagad eller om man faktiskt är skyldig, och såna uttalanden som K.J gör stärker bara misstankarna enligt mig.
Han har fått höra hela livet att han inte kan städa, och då kan han inte det.
Sen har han fått höra att han inte har betyg för det, och det, och det. Då kan han inte det heller.
Svag är han också, trots sin längd.
Polisen har inte hittat vissa saker, det är det enda som stämmer.