2013-10-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag gissar att det kom skräp på kroppen på FP2, och eftersom benen inte hade skräp kan de inte ha legat på FP2 särskilt länge.

Jag gissar spontant att alla kroppsdelar placerades på FP2, och att benen sedan flyttades till FP1. Gissningsvis blev den som flyttade kroppsdelarna avbruten under jobbet, kanske av MPS, som gjorde fyndet.

Benen har förmodligen aldrig varit på FP2 utan på MP/SP och flyttats dit senare (efter 10 maj), hur skall du annars förklara att de var tvättade bl.a. Lutar starkt år något värn och värnet som genomsöktes gav indikation från vovvarna. Där fanns även vatten.
Han har haft möjligheten den vecka/dagar han bodde själv i stugan och han var bevisligen i området bl.a. torsdag 16'e på em/kväll.
Citera
2013-10-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det har du rätt i. Kan det bero på vindriktningen? Sen var det en grop kroppen var i och den var övertäckt med stenar och ett par grenar.

I vilket fall är det en bra reflektion från dig. Kanske kroppen också förvarades på något kallare ställe utan solljus i likhet med benen?
Att benen och torson har olika grader av förruttelse kan man också tycka tyder på att först har kroppen flyttats ut i väder och vind, efter några dagar har benen flyttats till huset. Tror också kropp och ben, även händer och div redskap finns i en hemlig bunker med tillgång till vatten. I torson fanns larver men i benen inga plus att de var i bättre skick än kroppen. Benen hade endast lite mögel om jag nu inte minns helt fel. Tror han ville att hon skulle bli hittad så att fortsättningen på hans eget spelade avsnitt av DEXTER kunde fortlöpa.
Citera
2013-10-20, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Benen har förmodligen aldrig varit på FP2 utan på MP/SP och flyttats dit senare (efter 10 maj), hur skall du annars förklara att de var tvättade bl.a. Lutar starkt år något värn och värnet som genomsöktes gav indikation från vovvarna. Där fanns även vatten.
Han har haft möjligheten den vecka/dagar han bodde själv i stugan och han var bevisligen i området bl.a. torsdag 16'e på em/kväll.
Jag behöver inte förklara att benen var tvättade, eftersom det är svag sannolikhetsgrad på det.

Men alla kroppsdelar kan ha flyttats nytvättade till FP2 precis före fyndet, och benen direkt efteråt till FP1. Att kroppen var smutsig kan bero på att den låg ute två dygn innan den hittades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Fetade=K.J

F: Vad tänkte du med det?

H: Ja, men alltså…ni säger att ni har en massa bevisning emot mig, men finns det inte en
massa saker som typ…alltså det finns ju en del bevisning mot mig, men…ehh…hur mycket
finns det som pe…talar för mig då liksom? Det…den…det som ni inte har hittat liksom. Har
jag ens kropp…fysiken för att kunna göra något sånt. Ni har….sa att…har sagt att ni skulle ta
hit en rättsläkare för att liksom kolla om jag var liksom ens stark nog för att göra någonting
sånt här. Eller typ ta i…i…kolla på mina betyg, som jag är så utbildad för att veta såna saker.
Är jag någon sån……?

F: Jag tyckte det var intressant det du sa….va…vad…vad menar du att det är som vi inte har
hittat som…?

H: Ja, men…

F: Kan du…

H: Om…om jag hade gjort det, då hade ni hittat typ 60.000 ton mer med grejer för att ni har
väl....väl talat med mina kontaktpersoner från BUP och vuxenpsykiatrin och de som jag har
hjälp med från….hemma som städar och sånt där. Det gör…kan ju liksom bekräfta att jag är
inte bra på att städa och mina föräldrar kan säkert bekräfta det och mina kompisar kan
garanterat bekräfta det. Så då hade ni ju hittat typ otroliga mängder med bevis om det hade
varit jag
.

Snacka om att han verkligen trycker på det faktum att han "inte kan ta hand om saker" eller att han inte är "tillräckligt stark" för att genomföra ett styckmord. Han gör det flera gånger under som olika förhören, jag får känslan av att han använder sin diagnos som en sköld. Jag vet inte mycket om asperger så egentligen ska jag väl inte uttala mig allt för mycket, men min känsla är fortfarande att diagnosen antingen inte stämmer utan att han har en annan störning, eller så överdrivs den av både honom själv och hans föräldrar.

Det jag också reagerar på är att han väldigt ofta säger saker som "hade det varit jag så hade jag gjort så här istället......*infoga tillvägagångssätt här*.." eller så trycker han som sagt på det faktum att han "inte kan städa" och därför borde man hitta massor av bevis enligt K.J.

Enligt min erfarenhet så är det ofta människor som ÄR skyldiga som säger såna saker, man reagerar ofta olika beroende på om man blir oskyldigt anklagad eller om man faktiskt är skyldig, och såna uttalanden som K.J gör stärker bara misstankarna enligt mig.

Den här killen är så jävla manipulerande. Mest mot sina föräldrar som behandlar honom som infantil, men även mot myndigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag har känslan av att hon kanske var medvetslös när hon lämnade lägenheten med honom. Sexstrypt till medvetslöshet.
Och kanske slagen på hjässan, det sågs ju ett hematomsystem ca 5 cm långt, smalt, med flertal "satelliter". Kruxet är bara att få ut brottsoffret från lgh utan upptäckt, via loftgången. Det ska dessutom ske medan hon fortfarande är medvetslös. Att spenslige KJ ska bära ca 56 kg VB är möjligt men också förenat med oerhörd risk för upptäckt och risk att ramla i trappan eller var som helst på väg till bilen.
Citera
2013-10-20, 14:37
Medlem
Cyborg_ses avatar
Verkar ju vara så att KJ visar sin affektion eller lust till en person genom kvävning... Stryptag eller prat om kvävning verkar ju vara ett förekommande beteende hos honom. Vidare verkar det som om våldstendenser förekommit eftersom ordet "röd" eller "rött" verkar vara ett varning eller säkerhets ord att han gått eller är på väg att gå över en gräns.

Vem har framtagit detta säkerhetsord åt honom och kanske familjen vid ett tidigare tillfälle... finns nog mycket att läsa i hans utredningar genom tiderna skulle jag tro.
Citera
2013-10-20, 14:38
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Fetade=K.J

F: Vad tänkte du med det?

H: Ja, men alltså…ni säger att ni har en massa bevisning emot mig, men finns det inte en
massa saker som typ…alltså det finns ju en del bevisning mot mig, men…ehh…hur mycket
finns det som pe…talar för mig då liksom? Det…den…det som ni inte har hittat liksom. Har
jag ens kropp…fysiken för att kunna göra något sånt. Ni har….sa att…har sagt att ni skulle ta
hit en rättsläkare för att liksom kolla om jag var liksom ens stark nog för att göra någonting
sånt här. Eller typ ta i…i…kolla på mina betyg, som jag är så utbildad för att veta såna saker.
Är jag någon sån……?

F: Jag tyckte det var intressant det du sa….va…vad…vad menar du att det är som vi inte har
hittat som…?

H: Ja, men…

F: Kan du…

H: Om…om jag hade gjort det, då hade ni hittat typ 60.000 ton mer med grejer för att ni har
väl....väl talat med mina kontaktpersoner från BUP och vuxenpsykiatrin och de som jag har
hjälp med från….hemma som städar och sånt där. Det gör…kan ju liksom bekräfta att jag är
inte bra på att städa och mina föräldrar kan säkert bekräfta det och mina kompisar kan
garanterat bekräfta det. Så då hade ni ju hittat typ otroliga mängder med bevis om det hade
varit jag
.

Snacka om att han verkligen trycker på det faktum att han "inte kan ta hand om saker" eller att han inte är "tillräckligt stark" för att genomföra ett styckmord. Han gör det flera gånger under som olika förhören, jag får känslan av att han använder sin diagnos som en sköld. Jag vet inte mycket om asperger så egentligen ska jag väl inte uttala mig allt för mycket, men min känsla är fortfarande att diagnosen antingen inte stämmer utan att han har en annan störning, eller så överdrivs den av både honom själv och hans föräldrar.

Det jag också reagerar på är att han väldigt ofta säger saker som "hade det varit jag så hade jag gjort så här istället......*infoga tillvägagångssätt här*.." eller så trycker han som sagt på det faktum att han "inte kan städa" och därför borde man hitta massor av bevis enligt K.J.

Enligt min erfarenhet så är det ofta människor som ÄR skyldiga som säger såna saker, man reagerar ofta olika beroende på om man blir oskyldigt anklagad eller om man faktiskt är skyldig, och såna uttalanden som K.J gör stärker bara misstankarna enligt mig.

Han har fått höra hela livet att han inte kan städa, och då kan han inte det.
Sen har han fått höra att han inte har betyg för det, och det, och det. Då kan han inte det heller.
Svag är han också, trots sin längd.

Polisen har inte hittat vissa saker, det är det enda som stämmer.
Citera
2013-10-20, 14:39
Medlem
Finns det olika versioner av FUP? Sidnummer som ni pratar om stämmer inte för mig i FUPen. Tycker det är lite dåligt med bilder också.
Citera
2013-10-20, 14:39
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Den här killen är så jävla manipulerande. Mest mot sina föräldrar som behandlar honom som infantil, men även mot myndigheter.

Indeed. Jag hade en person i min umgängeskrets i tonåren som hade led av någon bokstavskombination, och när han ljög om saker så hade han ett liknade beteende som K.J har i förhören. Ett exempel var när han stulit pengar från en i umgängeskretsen och konfronterades med det, då gick han direkt in i försvarställning och sa något i stil med "hade det varit jag som tagit pengarna så skulle jag inte ha lämnat såna spår efter mig" bla bla bla. Och så var det ofta med honom när vi VISSTE att han var skyldig. K.J's beteende påminner om det när jag läser förhören.

Han försöker liksom dumförklara motparten och menar enda sekunden på att han inte skulle vara så dum att han skulle lämna spår efter sig, men nästa sekund menar han att polisen skulle ha hittat mycket mer bevis eftersom han "inte kan ta hand om sig själv" jävligt motsägelsefullt.
Citera
2013-10-20, 14:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Finns det olika versioner av FUP? Sidnummer som ni pratar om stämmer inte för mig i FUPen. Tycker det är lite dåligt med bilder också.

Jag hänvisar iaf till sidorna som är tryckta på de egentliga sidorna. Inte på hänvisningsrutan som syns.
Citera
2013-10-20, 14:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi anger det tryckta sidnumret i FUP. Då blir det oberoende av vad för utrustning du använder för att läsa.

Bilderna är censurerade.
Citera
2013-10-20, 14:43
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:

Nej det är samma version alla har, men sidonummret stämmer inte överens om man söker på ett sidonummer i adobe reader, om jag t.e.x söker på sida 1800 så hamnar jag kanske på sida 1783 i FUP.

edit:blev visst pucktrea på den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in