2013-10-19, 21:38
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta, jag har inte läst FUP:en. Om det är där Lars figurerar, jag tänkte på t.ex. MB.
När de gäller MB så är det väl snarare han som utnyttjar hennes naivitet. Hon blir kär i honom. MB är utan tvekan ett svin. Sen märker man på VBs kommunikation med honom att hon inte är helt "hundra". Men det är en annan sak.
Citera
2013-10-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ett "vapen" som inte kändes som det mest troliga om det nu kan vara så. Var har han då varit där det finns bildhuggar-/slöjdverktyg? Eller har någon annan förslag på vad det kan vara för "eggvasst föremål" som ger lite c-formade ingångar?

Var han varit? -Jadu, ett slöjdverktyg... då känns ett snickeri i så fall som det första alternativet men känns ändå inte särskilt troligt men nån slags verkstad kan han varit i. Har pappans garage undersökts? Hittade inte något i FUP om det. Kan inte just nu komma på nåt annat eggvasst C-format som kan ha använts!?
Citera
2013-10-19, 21:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men jag hittar inga provresultat från rättsmedicin, endast rättsläkarens påstående efter obduktion. Hon såg inga tecken på graviditet. Sid 416, p. 107.
Ja? Och då menar du att hon skulle kunnat vara gravid ändå eller? Enlighten us.
Citera
2013-10-19, 21:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Kan någon länka till FUPen? Tack på förhand.

Den har du här och den ligger i första inlägget och har laddats upp av Idagidag.
https://www.flashback.org/sp45729144

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ja? Och då menar du att hon skulle kunnat vara gravid ändå eller? Enlighten us.

Nej, hon va inte gravid vad som framkommit av den rättsmedicinska undersökningen.
Det är fantasifoster från en del som tror att allt ska avfärdas först.
Citera
2013-10-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Var han varit? -Jadu, ett slöjdverktyg... då känns ett snickeri i så fall som det första alternativet men känns ändå inte särskilt troligt men nån slags verkstad kan han varit i. Har pappans garage undersökts? Hittade inte något i FUP om det. Kan inte just nu komma på nåt annat eggvasst C-format som kan ha använts!? :confused:

Garaget var man i alla fall i under sommaren, dagarna efter FP2.
Möjligen hittade man inget av intresse där.
Någon polare uppger ju i förhören att KJ tidigare arbetat på snickeri.
Citera
2013-10-19, 21:43
Medlem
Citat:
Men jag hittar inga provresultat från rättsmedicin, endast rättsläkarens påstående efter obduktion. Hon såg inga tecken på graviditet. Sid 416, p. 107.

Du har rätt. Hon Kan ha varit tidigt gravid utan synliga tecken på livmoder. Varför har inte prover för detta tagits kan man undra?
Citera
2013-10-19, 21:46
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Du har rätt. Hon Kan ha varit tidigt gravid utan synliga tecken på livmoder. Varför har inte prover för detta tagits kan man undra?
Om hon så vore skulle hon inte veta det själv, än mindre andra. Sen kan hon ju ha påstått detta, men det är inget som jag har sett i förhören i övrigt så jag tror vi kan släppa det spåret.
Citera
2013-10-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag tänkte liknande tankar...

Antag att han vill testa att mörda någon som råkar bli VB. Han har planerat väl, kanske allt för väl så han inser efter några dagar att VB kanske kommer bli historia som en försvunnen person och inte en mördad person.

Men KJ vill ju verkligen känna sig som en mördare när han läser tidningarna så han hämtar kroppen, kanske styckar den först nu. Och tar med delarna, placerar dom så att de inom kort kommer bli upptäckta av MPS. Han vet ju var MPS planerar att söka.

Vad var det drivande Motivet?

Så från husdjur (hund) gick han upp till Människa?
Citera
2013-10-19, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Om hon så vore skulle hon inte veta det själv, än mindre andra. Sen kan hon ju ha påstått detta, men det är inget som jag har sett i förhören i övrigt så jag tror vi kan släppa det spåret.
Menar du att en graviditet syns vid obduktion innan kvinnan märker det? (Missförstå mig riktigt nu)
Citera
2013-10-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
I den neuropsykiatriska IQ-testet som man gör för att få sin AS diagnos så finns både språktest och huvudräkning.

Men KJ hade ADD också, vet inte hur det är med intelligensen i den diagnosen.
Även här blir prestationen nedsatt på ett sätt som inte kan förklaras enbart av allmän intelligens, och störningens grad ska vara sådan att det ger tydliga problem på viktiga livsområden, som skola, arbete osv. Det är ofta dessutom så att svårigheterna att hänga med i skolan lätt leder till utanförskapskänsla och dåligt självförtroende och risken att trilla ur en god utvecklingskurva i både lärande, självkänsla, relationer och framtidshopp är förhöjd. Dragningen till droger och kriminalitet är inte försumbar, men gäller förmodligen mer den stökigare ADHD:n med uppenbar hyperaktivitets- och impulsivitetsproblematik än den ofta mer tystlåtna och timida ADD:n i sin rena form.
Citera
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Menar du att en graviditet syns vid obduktion innan kvinnan märker det? (Missförstå mig riktigt nu)
Ja, det menar jag. När "märker" en kvinna att hon är gravid? Vid utebliven mens kanske hon börjar fundera i de banorna. Men att VB skulle ha vetat att hon var gravid och att rättsläkaren skulle ha missat detta håller jag för uteslutet.
Citera
Medlem
Citat:

Ett alternativ är ju att hon själv sagt att hon är gravid. Helt enkelt hittat på.
VB verkade ju ha lite behov av uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in